תולדות אדם כתב:אולי כי בור מלשון באר. ועוד מדטאיצטריך לפרש "והבור ריק אין מים".
ובספר באר בשדה מפרש דהו"א דבור הכונה בור מים והלך לרחוץ שם.
אדג כתב:אולם לשי' האדמו"ר מליובאוויטש (נתבאר היטב בספר הנפלא כללי רש"י להרי"ט בלוי - באוצר) קשיא, דאין רש"י מבאר אלא מה שצריך בן חמש למקרא, וצ"ע.
גוראריה כתב:סתם בור יש בו מים. פשוט. צא ולמד ממקרא שהוצרך לומר והבור ריק אין בו מים. וכן לשון הכתוב בישעי' על הבארות הנשברים אשר לא יכילו המים. וכן ל' הכתוב שתה מים מבורך ונוזלים מתוך בארך וכהנה רבות.
ובא רש"י ומוסיף, שאם כי רוב תשמיש הבורות הוא לאגירת מים, אבל הפירוש המילולי של בור אינו מאגר מים, אלא לשון גומא וחפירה.
אדג כתב:גוראריה כתב:סתם בור יש בו מים. פשוט. צא ולמד ממקרא שהוצרך לומר והבור ריק אין בו מים. וכן לשון הכתוב בישעי' על הבארות הנשברים אשר לא יכילו המים. וכן ל' הכתוב שתה מים מבורך ונוזלים מתוך בארך וכהנה רבות.
ובא רש"י ומוסיף, שאם כי רוב תשמיש הבורות הוא לאגירת מים, אבל הפירוש המילולי של בור אינו מאגר מים, אלא לשון גומא וחפירה.
אך לא הבנתי, הרי הבור ריק אין בו מים לכולי עלמא כפל לשון ואריכות מילים והוצרך רש"י לבארו (אבל נחשים ועקרבים כו'). ומישעיה, לא הבנתי ראייתו, שהנביא מציין החסרון שבבארות אלו, ובר מהכי - בור ובאר לחוד!
גוראריה כתב:סתם בור יש בו מים. פשוט.
זקן ששכח כתב:גוראריה כתב:סתם בור יש בו מים. פשוט.
דומני שאם תחפש בתנ"ך תיבת בור, תיווכח לראות שאין הצדק עמך.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 523 אורחים