בן_אליעזר כתב:על ענין הג' -- הנה בשו"ת שבט הלוי ח"י סימן כו [המכיל כמה שו"ת קצרות] מביא מדברי המדרש [אמנם בלי ציון מדויק], ומסיק שאין לחשוש בדבר עפ"י דברי השו"ע ונו"כ שם.
ומצו"פ
אנא עבדא כתב:כבר דנו כאן בענין "ויניחו בה, בו, בם"... ?
וונדרבר כתב:לכאורה אין איסור לומר גוט שבת במנחה, אלא שאחרי מעריב ואחרי שחרית הנהיגו שצריך לומר גוט שבת, ואילו אחרי מנחה אין הנהגה לומר גוט שבת, אבל אם פוגשים חבר שלא ראו אותו מקודם, כן נוהגים לברך אותו לשלום.
ואולי לזה התכוין בשבט הלוי, שלא מקפידים לא לומר גוט שבת במנחה.
אנא עבדא כתב:כבר דנו כאן בענין "וינוחו בה, בו, בם"... ?
הא לחמא עניא כתב:אנא עבדא כתב:כבר דנו כאן בענין "וינוחו בה, בו, בם"... ?
אדרבה, גם אני אשמח לדעת פשר השינויים.
הוד_והדר כתב:הא לחמא עניא כתב:אנא עבדא כתב:כבר דנו כאן בענין "וינוחו בה, בו, בם"... ?
אדרבה, גם אני אשמח לדעת פשר השינויים.
על פי קבלה יש ביאור, כמדומני שבנוסחאות הישנים לא מופיע בם, אלא בו או בה
הא לחמא עניא כתב:אנא עבדא כתב:כבר דנו כאן בענין "וינוחו בה, בו, בם"... ?
אדרבה, גם אני אשמח לדעת פשר השינויים.
אנא עבדא כתב:כבר דנו כאן בענין "ויניחו בה, בו, בם"... ?
אנא עבדא כתב:כבר דנו כאן בענין "ויניחו בה, בו, בם"... ?
נבון כתב:אנא עבדא כתב:כבר דנו כאן בענין "ויניחו בה, בו, בם"... ?
הגאון רבי שלום שבדרון זצוק"ל, פעם בהיותו בבית כנסת בחו"ל, של"ע חלק ממתפלליו לא היו שומרים שבת כדבעי רח"ל, נשא שם דרשה ועמד בקושיא זו.
ואמר לבאר במתיקות לשונו.
כי בליל שבת, הבעל עדיין לא חזר מהעבודה רח"ל, ולכן אומרים וינוח בה, שהיא מקיימת את דיני השבת.
ובשבת בבוקר שהבעל הולך לבית הכנסת, והאשה רח"ל לבילויי שבת, אומרים וינוחו בו.
ובמנחה ששניהם בבית אומרים וינוחו בם.
נבון כתב:אנא עבדא כתב:כבר דנו כאן בענין "ויניחו בה, בו, בם"... ?
הגאון רבי שלום שבדרון זצוק"ל, פעם בהיותו בבית כנסת בחו"ל, של"ע חלק ממתפלליו לא היו שומרים שבת כדבעי רח"ל, נשא שם דרשה ועמד בקושיא זו.
ואמר לבאר במתיקות לשונו.
כי בליל שבת, הבעל עדיין לא חזר מהעבודה רח"ל, ולכן אומרים וינוח בה, שהיא מקיימת את דיני השבת.
ובשבת בבוקר שהבעל הולך לבית הכנסת, והאשה רח"ל לבילויי שבת, אומרים וינוחו בו.
ובמנחה ששניהם בבית אומרים וינוחו בם.
בברכה המשולשת כתב:נבון כתב:אנא עבדא כתב:כבר דנו כאן בענין "ויניחו בה, בו, בם"... ?
הגאון רבי שלום שבדרון זצוק"ל, פעם בהיותו בבית כנסת בחו"ל, של"ע חלק ממתפלליו לא היו שומרים שבת כדבעי רח"ל, נשא שם דרשה ועמד בקושיא זו.
ואמר לבאר במתיקות לשונו.
כי בליל שבת, הבעל עדיין לא חזר מהעבודה רח"ל, ולכן אומרים וינוח בה, שהיא מקיימת את דיני השבת.
ובשבת בבוקר שהבעל הולך לבית הכנסת, והאשה רח"ל לבילויי שבת, אומרים וינוחו בו.
ובמנחה ששניהם בבית אומרים וינוחו בם.
הגר"צ שכטר כתב זאת בשם רבו הגריד"ס מבוסטון
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 686 אורחים