שמואל א (י א): ויקח שמואל את פך השמן ויצק על ראשו וישקהו, ויאמר הלוא כי משחך ה' על נחלתו לנגיד".
מדרש שמואל (פרשה יט סס"א עמ' 102): "ותרם כראם קרני וגו'. ר' יהודה בן גירון, ורבי יהושע דסכנין בשם רבי לוי. חד אמר, שאול נמשח ומגינו לא נמשחה. וחד אמר, לא הוא ולא מגינו. אמר דוד, אנא כליית משחא דרבותא". (פירוש אני נמשחתי בשמן המשחה שעשה משה במדבר, הערות שם אות ו).
מה הפירוש דברי המדרש ששאול לא נמשח ולא מגינו, והרי המקרא צווח "ויצק שמן על ראשו וישקהו ויאמר הלוא כי משחך ה"', ועיין רד"ק שם אם הכוונה שמן המשחה או שמן אפרסמון.
כמו כן מה ענין משיחת "המגן", היכן שמענו מושג של משיחת "מגן", וכי בשאר מלכים דוד ושלמה וכו', מצינו משיחת "מגינם", אתמהא.
אין תחת ידי מפרשים למדרש שמואל. שכויח גדול למפרע לכל המסבירים.