יגאל10 כתב:http://www.piyut.org.il/tradition/842.html?currPerformance=1095
עתניאל בן קנז כתב:יגאל10 כתב:http://www.piyut.org.il/tradition/842.html?currPerformance=1095
האם יש אפשרות להוריד את הניגון מהאתר שם?
או לחילופין, הם מע"כ יכול להעלות ניגון זה באופן שנוכל להורידו?
אין_חקר כתב:האם יש מקור למה ששמעתי שיש מסורת מפי הבעל שם טוב שהניגון הידוע (מצו"ב) היא הניגון שהיה אדם הראשון מנגן בצאתו מגן עדן?
יעקב כהן כתב:קישור להורדה - http://media.snunit.k12.il/piut/GoodQuality/1095.piyut
(תשנה את הסיומת אחר ההורדה ל-mp3)
יעקב כהן כתב:עתניאל בן קנז כתב:יגאל10 כתב:http://www.piyut.org.il/tradition/842.html?currPerformance=1095
האם יש אפשרות להוריד את הניגון מהאתר שם?
או לחילופין, הם מע"כ יכול להעלות ניגון זה באופן שנוכל להורידו?
קישור להורדה - http://media.snunit.k12.il/piut/GoodQuality/1095.piyut
(תשנה את הסיומת אחר ההורדה ל-mp3)
אוצר מתנת חינם כתב:שאלת תם:
אדם הראשון היה ספרדי. ואיך הניגון הזה חסידי?
בן טובים כתב:האדמו"ר מקאפיטשניץ שליט"א משורר הודו לה' בניגון שזקנו הרב מאפטא אמר עליו: 'כך שמעתי ממלאכי השרת'.
צונאמי כתב:זכורני שיש ניגון שאומרים עליו שהוא של הלויים בביהמ"ק.
צונאמי כתב:זכורני שיש ניגון שאומרים עליו שהוא של הלויים בביהמ"ק.
בחלום בחזון לילה ראיתי את עצמי עומד עם אחי הלויים בבית המקדש כשאני שר עמהם שירי דוד מלך ישראל. נעימות שכאלה לא שמעה כל אוזן מיום שחרבה עירנו והלך עמה בגולה. חושד אני את המלאכים הממונים על היכל השירה שמיראתם שאשיר בהקיץ מה ששרתי בחלום, השכיחוני ביום מה ששרתי בלילה, שאם היו אחי בני עמי שומעים לא היו יכולים לעמוד בצערם מחמת אותה הטובה שאבדה להם. כדי לפייס אותי על שנטלו ממני לשיר בפה נתנו לי לעשות שירים בכתב.
לייטנר כתב:צונאמי כתב:זכורני שיש ניגון שאומרים עליו שהוא של הלויים בביהמ"ק.
ודורש להזכיר זאת:בחלום בחזון לילה ראיתי את עצמי עומד עם אחי הלויים בבית המקדש כשאני שר עמהם שירי דוד מלך ישראל. נעימות שכאלה לא שמעה כל אוזן מיום שחרבה עירנו והלך עמה בגולה. חושד אני את המלאכים הממונים על היכל השירה שמיראתם שאשיר בהקיץ מה ששרתי בחלום, השכיחוני ביום מה ששרתי בלילה, שאם היו אחי בני עמי שומעים לא היו יכולים לעמוד בצערם מחמת אותה הטובה שאבדה להם. כדי לפייס אותי על שנטלו ממני לשיר בפה נתנו לי לעשות שירים בכתב.
זלמניו כתב:לייטנר כתב:צונאמי כתב:זכורני שיש ניגון שאומרים עליו שהוא של הלויים בביהמ"ק.
ודורש להזכיר זאת:בחלום בחזון לילה ראיתי את עצמי עומד עם אחי הלויים בבית המקדש כשאני שר עמהם שירי דוד מלך ישראל. נעימות שכאלה לא שמעה כל אוזן מיום שחרבה עירנו והלך עמה בגולה. חושד אני את המלאכים הממונים על היכל השירה שמיראתם שאשיר בהקיץ מה ששרתי בחלום, השכיחוני ביום מה ששרתי בלילה, שאם היו אחי בני עמי שומעים לא היו יכולים לעמוד בצערם מחמת אותה הטובה שאבדה להם. כדי לפייס אותי על שנטלו ממני לשיר בפה נתנו לי לעשות שירים בכתב.
אם היה צ'צ'קס כותב את כל חלומותיו, גם מלילות ברלין ויפו שלו, לא היו אחיו בני עמו ומעריציו סרוגי הכיפה סוגדים לו כל כך.
ומנין לי לדעת מה חלם בלילה? לפי שאין אדם חולם אלא ממה שהרהר ביום, ואדם כמותו שלא הסתיר על מה חשב ביום, גילה על מה חלם בלילה...
לייטנר כתב:הכוונה גם לחלומותיו על מעשיו של די האן (שהזכיר באסתרליין יקירתי)?
לייטנר כתב:לגופו של אשכול, כמו שעגנון הגדיר את סיפוריו כשירת הלוויים, כך גם ייחוס ניגון כזה או אחר ללוויים.
צונאמי כתב:לייטנר כתב:הכוונה גם לחלומותיו על מעשיו של די האן (שהזכיר באסתרליין יקירתי)?
לייטנר כתב:צונאמי כתב:לייטנר כתב:הכוונה גם לחלומותיו על מעשיו של די האן (שהזכיר באסתרליין יקירתי)?
... חזר בתשובה, ואין מזכירין וכו'.
ולדעתך, הכלל הזה לא חל על עגנון?!
ויקיפדיה, ערך "חזרה בתשובה" כתב:בתחום הספרות והשירה - נודע חתן פרס נובל שמואל יוסף עגנון, שחזר בתשובה כ-14 שנה לאחר שיצא בשאלה, וחוקרי ספרותו עוסקים בהתבטאות תהליך זה בכתיבתו.
ובערך עגנון:
באוקטובר 1924, בהיותו כבן 37 שנים, עלה עגנון שנית לירושלים, והפעם לצמיתות. הוא החל לחבוש כיפה, שב בכל לבו לשמירת המצוות, ודבק בהן עד סוף ימיו. (=1970)
לייטנר כתב:לגופו של אשכול, כמו שעגנון הגדיר את סיפוריו כשירת הלוויים, כך גם ייחוס ניגון כזה או אחר ללוויים.
לייטנר כתב:אה, אם אתה מאלה שהמידע שיש להם מתבסס על ויקיפדיה, אז באמת אין מה לדון.
זקן ששכח כתב:לייטנר כתב:לגופו של אשכול, כמו שעגנון הגדיר את סיפוריו כשירת הלוויים, כך גם ייחוס ניגון כזה או אחר ללוויים.
קצת כבוד לגדולי ישראל.
אינני יודע אם נכון הדבר, אבל אם הבעש"ט או גדול אחר אמר אמירה שכזו, ההשוואה מבישה.
זקן ששכח כתב:לייטנר כתב:לגופו של אשכול, כמו שעגנון הגדיר את סיפוריו כשירת הלוויים, כך גם ייחוס ניגון כזה או אחר ללוויים.
קצת כבוד לגדולי ישראל.
אינני יודע אם נכון הדבר, אבל אם הבעש"ט או גדול אחר אמר אמירה שכזו, ההשוואה מבישה.
צונאמי כתב:בעניין ש"י עגנון, נרדמתי בשיעור ספרות/גדולי האומה.
סורי.
לייטנר כתב:לגופו של אשכול, כמו שעגנון הגדיר את סיפוריו כשירת הלוויים, כך גם ייחוס ניגון כזה או אחר ללוויים.
לייטנר כתב:צונאמי כתב:בעניין ש"י עגנון, נרדמתי בשיעור ספרות/גדולי האומה.
סורי.
זה בגלל שעמלת כל הלילה על לימוד שירי די האן בע"פ?
בעוד חזרתו בתשובה של עגנון יכולה "להימתח" על פני שנים רבות, הדפסת שירי די האן על ידו עצמו והקדשתם לספריה הלאומית, מאפשרת לומר שחזר בתשובה רק אם עשה זאת יום אחד קודם מיתתו...
ארזי ביתר כתב:לייטנר כתב:לגופו של אשכול, כמו שעגנון הגדיר את סיפוריו כשירת הלוויים, כך גם ייחוס ניגון כזה או אחר ללוויים.
האמנם? מסורות חסידיות כמוהן כהגדרות של עגנון?
בושה.
צונאמי כתב:לייטנר כתב:צונאמי כתב:בעניין ש"י עגנון, נרדמתי בשיעור ספרות/גדולי האומה.
סורי.
זה בגלל שעמלת כל הלילה על לימוד שירי די האן בע"פ?
בעוד חזרתו בתשובה של עגנון יכולה "להימתח" על פני שנים רבות, הדפסת שירי די האן על ידו עצמו והקדשתם לספריה הלאומית, מאפשרת לומר שחזר בתשובה רק אם עשה זאת יום אחד קודם מיתתו...
כבר נאמר "ושוב יום אחד לפני מיתתך" (שבת קנ"ג, ויועיי"ש)
עמלתי על קריאת האותיות הקטנות...
אם כבר אקרא את שירי החול של רבותינו הראשונים.
עתניאל בן קנז כתב:מעולם לא טען אדם שיש מסורת על ניגון זה או אחר שהוא משירת הלווים.
אלו שמביאים מגדולי החסידות, שייחסו ניגון זה או אחר ללוים. בהנחה שלא התכוונו ללשון מליצה - הרי כוונתם היתה שגילו להם ברוח הקודש משירי הלווים.
מי שמאמין שהיו מגדולי החסידות שהיה להם רוח הקודש, יכול לדון ולהתלבט האם אכן כוונתם היתה כפשוטה או בלשון מליצה.
כמובן מי שאינו מאמין בכך... אין כאן מקום לדיון.
בכל אופן השוואה בין גדולי החסידות לבין פורקי עול - בין אם חזרו בתשובה או לא חזרו, ואפילו כמשל בעלמא, מקוממת מאוד.
יגאל10 כתב:היכן אמרו על המגיד שכיזב לו?
יגאל10 כתב:פירוט בבקשה
צונאמי כתב:עתניאל בן קנז כתב:מעולם לא טען אדם שיש מסורת על ניגון זה או אחר שהוא משירת הלווים.
אלו שמביאים מגדולי החסידות, שייחסו ניגון זה או אחר ללוים. בהנחה שלא התכוונו ללשון מליצה - הרי כוונתם היתה שגילו להם ברוח הקודש משירי הלווים.
מי שמאמין שהיו מגדולי החסידות שהיה להם רוח הקודש, יכול לדון ולהתלבט האם אכן כוונתם היתה כפשוטה או בלשון מליצה.
כמובן מי שאינו מאמין בכך... אין כאן מקום לדיון.
בכל אופן השוואה בין גדולי החסידות לבין פורקי עול - בין אם חזרו בתשובה או לא חזרו, ואפילו כמשל בעלמא, מקוממת מאוד.
זה לא רוח הקודש זה נבואה.
ואינך חשוד בעיני לייחס את רבותיך כמקבלי הנבואות שלאחר החורבן.
אוצר מתנת חינם כתב:שאלת תם:
אדם הראשון היה ספרדי. ואיך הניגון הזה חסידי?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 523 אורחים