צונאמי כתב:דיון ענייני ביקשת, ורק רפש אתה מטיל אד הומינם. על מה יצא קצפך על שהבאתי לינק לבח"ח או לדוד אסף?
תמיהני עליך שאינך חסום לגלוש לכאן בתוך שאר משתמשי "נתיב" כיאה ליר"ש כמוך, ועל גדול הדור העלום שלך חולקים אחרים שאינם עלומים, שלא אפרט כדי לא להחסם, ותקבל באישי אם אתה מעוניין.
ולגופו של עניין, אני מכיר את הגמרא הזאת, ובושה לענות למי שהתערבב אצלו תנאים ואדמוראים. או שידיעת מקור שיר פלוני היא צורך לעבודת ה'.
א. אכן, שאם אתרים אלו פתוחים לפניך, הרי שאינך מחובר לאינטרנט מסונן כהוראת הרבנים.
ב. אני הנני מחובר דרך 'נט-צח', כפי הוראת רבני קהילתי. ובה פורום אוצה"ח פתוח.
ג. הגדול הדור 'שלי' אינו עלום, והינו די מפורסם, וכך גם דעותיו. לא הבאתי שמו, מאיסור הלכתי מפורש של 'אבק לשון הרע', מחשש שהזכרת שמו יכול להביא לדבר בגנותו. (ולא מחשש שמא אחסם). וכמובן דברים נכונים לעצמם. המימרא 'מוטב יהיה שוטה כל ימיו, ואל יהי רשע שעה אחת לפני המקום' מקורה אף היא מתלמוד בבלי...
ד. ולגופו של ענין. חבל שאתה מסיט את הנושא, מחמת שנאה כבושה לאדמורים. (להזכירך, תגובתך הראשונה באשכול זה, היתה התקפה על דברי, ועל כך ניסוב כל הדיון, וחבל לסטות לנושאים אחרים).
נחזור על הראשונות, ונראה האם אין כאן 'כשל בהבנה'
הנושא היה האם יתכן שנתגלה לאדמו"ר מסוים (או הבעש"ט או כל מי שיהיה), על שיר מסוים שהוא משירת הלוים. והדגשתי בדברי, שהכוונה למי שמאמין באדמו"רים יש לדון האם הכוונה כפשוטה, או בלשון מליצה. אבל למי שלא מאמין אין כאן דיון. (נכון?) כלומר כל הדיון מכאן ואילך הוא לגבי מי שמאמין בכוחם של אדמורים (נכון?)
אתה התקפת אותי, שלא יתכן שהאדמורים ידעו זאת, מאחר שזה לא קשור לרוח הקודש, אלא לנבואה, וכיום אין נבואה! (נכון?). כלומר שאף מי שמאמין באדמו"רים לא יתכן לו לקבל שהאדמו"ר יודע על שיר מסוים שהוא משירת הלווים (נכון?).
אז טענתי כלפיך, מנין לך שזה לא קשור לרוה"ק - וענית לי מדברי החזון איש על מהות רוח הקודש (נכון?)
אז הבאתי לך גמרא מפורשת שאף דברים צדדים מתגלים לתנאים ברוח הקודש. ולא נבואה!!! (כמובן הפירוש הוא לפי כל המפרשים, וגם אתה יודע שגם אם מצאת איזה מישהו שפירש אחרת, שאין זה גורע מפשוטם של דברים, ואסור לגלות פנים בתורה שלא כהלכה גם אם הכוונה להתנצח). (נכון?)
כמובן, שמי שלא מאמין באדמורים, יטען שהמרחק בין התנאים והאדמורים גדול מאוד ואין להשוות ביניהם. אבל לא זה הנושא!!!. השאלה האם יתכן שכזה דבר יתגלה למי שכן גדול (למשל תנא), ובפשטות
הגמרא מוכח בהדיא, שאף דברים מעין אלו יכולים להתגלות לתנאים - למרות שלפי דבריך אין כיום נבואה. ועל כן מי שכן מאמין באדמורי"ם רשאי לקבל ולהאמין את הדברים כפשוטם! (נכון?)
אז תענה לי בכנות, האם התקפתך על דברי הראשונים, היתה צודקת או לא?
ובמאמר המוסגר, אין לי מושג את הלשון של מי צטטת לעיל , ששמע קול אלוקים מדבר אליו. אבל דומני, שאם נפתח אשכול על דברים מוזרים הנמצאים בספרים, יהיה שם נציגים לכל החוגים ולכל העדות, ומכל המדינות, וציטוט מקור אחד כזה, כהכללה על צדיקי החסידות, חוטאת לאמת (אני מעריך שגם אתה יודע, שבין מאות ספרי החסידות הנמצאים באוצר החכמה, דברים מסגנון האמור הם נדירים, ואם לא, פשוט תבדוק), וחבל להשמיץ.
פשוט שנאה מקלקלת את השורה, ואם להיות 'ליטאי מהזן הנכחד' הכוונה לזלזל בכל מי שדעתו שונה משלי. דומני שיש להוסיף בברכת השחר ברכה נוספת, ברוך שלא עשאני ליטאי מהזן הנכחד.