ערבי פסחים כתב:כפי שכתבי איני מבין מספיק בכל הענין אבל יש בספרו של ר' דרזי אריכות בכל הענין והוא מזכיר שם הרבה שהגברת זרם אסורה מדאו' לפי הגריש"א זצ"ל. אולי שם מתבאר איזה בונה יש בזה.
מאן מלכי כתב:הרב וואזנר הצטרף
יוס'ל כתב:מה דעת המכון מדעי טכנולוגי - הרב הלפרין,
על המקררים הדיגיטליים שקיבלו הכשר ממנו,
האם הוא מודה לרבני 'משמרת השבת' או חולק עליהם,
או האם ההכשר שלו מכסה גם את החלק הדיגיטלי ?
חשבונות רבים כתב:אפשר שדברי הגריש"א אמורים ע"פ סברת החו"י שהמוציא דג מן המים ומחזירו קודם שהספיק למות עובד בחצי שיעור של שוחט
ואה"נ שגם דבריו תמוהים
ערבי פסחים כתב:זנב לשועלים כתב:בעניין הרישום הדיגיטלי:
לא הבנתי דבר לאשורו מתוך הקונט' איך זה בעצם עובד. בעיקרון אני מסופק מאד אם שייך לאסור העברת חשמל במשהו שהוא גוף אחד וגם איננו מפעיל שום דבר.
אשמח אם מישהו יסביר את פעולת הסבר הזה בצורה ברורה.
כנ"ל גם אני לא הצלחתי להבין עד הסוף, מסתמא למשמרת השבת שהוא מזכיר שם הרבה יש תשובות. אולי מישהו ירים טלפון ויכתוב פה הסבר.
איך שלא יהיה עיקר דברי הקונטרס באמת מעוררים למשל אני הכרתי איזה חבר ויצא לדבר על הנושא, ולדאבוני התברר שקנה מקרר רגיל בלי שום התקן וכנראה היה מחלל שבת
תקופה (היה פותח דלת והיה נכבה מאורר אלא שלא כ"כ שמים לב כמו מנורה) !!!
אוצר החכמה כתב:אולי תפרט קצת את הסבריו למה אין בזה משום חילול שבת.
אוצר החכמה כתב:אולי תפרט קצת את הסבריו למה אין בזה משום חילול שבת.
בכינוס הרבנים בו התאספו כ-200 מורי הוראה מכל הארץ, דיבר הגרי"מ רובין, בעל ארחות שבת, הוא עמד ואמר בערך בזה הלשון: "אני מעיד נאמנה, שכל מעשיהם של משמרת השבת נעשים מתוך יושר אמיתי, לא לשם הרווחת כסף, להיפך הם לוקחים על עצמם חובות רבים למען השבת". עוד הוסיף ואמר: "מתוך שיחות ארוכות שהיו לי עם משמרת השבת, ודיונים מעמיקים אני רוצה לומר לרבנים היושבים כאן, יש שחושבים שמשמרת השבת הורתה ולידתה בעיר בני ברק, ומשכך הם מנסים להטמיע איזה שהם חומרות, אך האמת אינה כן, משמרת השבת עוסקת בעיקר הדין ממש, ולא בשום חומרא...".
האיד כתב:יש לי קומקום חשמלי של קנדי שאפשר להופכו למצב שבת. לפי הבנתי בקונטרס מעלים מס' חששות לא ברורים דים. האם ידוע מה דעת פוסקי זמנינו על קומקום זה??
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 132 אורחים