אליחי כתב:כתיב ומי האיש אשר ארש אשה ולא לקחה ילך וישב לביתו. הרי להדיא דקיחה ל' נישואין משמע. ומנ"ל לחז"ל דקיחה דכי יקח איש אשה קידושין משמע.
גוראריה כתב:אליחי כתב:כתיב ומי האיש אשר ארש אשה ולא לקחה ילך וישב לביתו. הרי להדיא דקיחה ל' נישואין משמע. ומנ"ל לחז"ל דקיחה דכי יקח איש אשה קידושין משמע.
ברור שיש קיחת אשה שאינה קידושין, 'ואיש אשר יקח את אחותו' וכד'
אליחי כתב:גוראריה כתב:אליחי כתב:כתיב ומי האיש אשר ארש אשה ולא לקחה ילך וישב לביתו. הרי להדיא דקיחה ל' נישואין משמע. ומנ"ל לחז"ל דקיחה דכי יקח איש אשה קידושין משמע.
ברור שיש קיחת אשה שאינה קידושין, 'ואיש אשר יקח את אחותו' וכד'
וא"כ קשיא טובא מנ"ל לחז"ל דקיחה דכי יקח איש אשה, הוא קידושין ולא נישואין.
גוראריה כתב:שאין אדם דן אלא א"כ קיבלה מרבו.
אפרקסתא דעניא כתב:עיי' תוס' קידושין ד: ד"ה ובעלה.
אליחי כתב:אפרקסתא דעניא כתב:עיי' תוס' קידושין ד: ד"ה ובעלה.
ישר כח
ועדיין צ"ב. שלא מסתבר שכאן תהא הלשון הפשוטה כך וכאן הא כך.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 729 אורחים