שאלוני כתב:מהו מקור הוראתו של רבי זירא במנחות (כט:) שאמר:
[הקביעה שכסדרן היא הלמ"ס אין לה זכר בראשונים, והיא רמוזה לראשונה בקר"ס למבי"ט לדעתו של מהר"ש אבוהב בדב"ש. עי' אנצ"ת כתיבת סתם כסדרן ציון 117]יוס'ל כתב:חלק גדול מהלכות סת''ם נלמד מהלכה למשה מסיני כגון קלף/גויל/דוכסוסטוס, כסדרן, מוקף גויל, כתיבה בדיו שחור, צורת הבתים, הרצועות, ועוד הרבה. וכמו כל הלל''מ אנו יודעים על זה מהגמ'. כאשר .
שאלוני כתב:אנו עסוקים בזמן האחרון בלימוד הלכות סת"ם בעיון, כאשר בשבועות האחרונים העמקנו בנוגע לנידון של שאלת תינוק (או"ח סי' לב סעיף טז).
מתוך לימודינו עלו ב' שאלות אודות כשרותה של תינוקת בדין "שאלת תינוק" וכן בכשרותו של תינוק גוי בדין הנ"ל.
איש_ספר כתב:וגוף השאלה גם אני מתפלא שאפילו המנ"ח לא דן מה הדין הכרת תינוק שהוא ח"ע וחב"ח, ומה הדין תינוק אנדרוגינוס וכו'.
איש_ספר כתב:[הקביעה שכסדרן היא הלמ"ס אין לה זכר בראשונים, והיא רמוזה לראשונה בקר"ס למבי"ט לדעתו של מהר"ש אבוהב בדב"ש. עי' אנצ"ת כתיבת סתם כסדרן ציון 117]
יוס'ל כתב:איש_ספר כתב:[הקביעה שכסדרן היא הלמ"ס אין לה זכר בראשונים, והיא רמוזה לראשונה בקר"ס למבי"ט לדעתו של מהר"ש אבוהב בדב"ש. עי' אנצ"ת כתיבת סתם כסדרן ציון 117]
קדם להביאו במשנת הסופר לגרי''מ שטרן.
שאלוני כתב:האם יכול להיות שרבותינו לא עסקו בשאלה זו בהרחבת הענין ובהבאת מקורות כלשהם?
זקן ששכח כתב:שאלוני כתב:האם יכול להיות שרבותינו לא עסקו בשאלה זו בהרחבת הענין ובהבאת מקורות כלשהם?
העיון בנושא ממש לא היה רלוונטי בדורות קודמים. היכן בדיוק למדו תינוקות שאינם יהודים קרוא וכתוב בלשון הקודש?!
שאלוני כתב:זקן ששכח כתב:שאלוני כתב:האם יכול להיות שרבותינו לא עסקו בשאלה זו בהרחבת הענין ובהבאת מקורות כלשהם?
העיון בנושא ממש לא היה רלוונטי בדורות קודמים. היכן בדיוק למדו תינוקות שאינם יהודים קרוא וכתוב בלשון הקודש?!
ולשיטתך, גם תינוקות (נקבות) לא ידעו צורת אותיות כלל?
אין זה סביר שלא דיברו כלל בעניין זה, רק צריך סיעתא דשמיא למצוא היכן.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 293 אורחים