לומד_בישיבה כתב:ההיכי תימצי של רב אברהם יתכן אלא באחד שהוא שאינו צדיק, שאילו היה צדיק היה נפטר בחודש שנולד, והחודש שנולד עדיף על החודש שקיבל את המשרה וכדומה (כפי שהוכיח הרב אוצה"ח).
---
כתבתי להבהיר הכוונה.
ומקווה שהובנתי.
אוצר החכמה כתב:לומד_בישיבה כתב:ההיכי תימצי של רב אברהם יתכן אלא באחד שהוא שאינו צדיק, שאילו היה צדיק היה נפטר בחודש שנולד, והחודש שנולד עדיף על החודש שקיבל את המשרה וכדומה (כפי שהוכיח הרב אוצה"ח).
---
כתבתי להבהיר הכוונה.
ומקווה שהובנתי.
כיוון שכמות הצדיקים שלא מתו ביום שנולדו היא מרובה ביותר, על כרחנו שהכלל המבואר בגמרא בר"ה אינו בכל צדיקים אלא רק בצדיקים כעין האבות, אמור מעתה שההיכי תימצי של אברהם יתכן באחד שהוא צדיק אבל אינו צדיק כעין האבות.
שיבר כתב:בארץ צבי להגאון מקוז'יגלוב פר' משפטים מחווה דעתו שהשלמת השנים אצל צדיקים נעשית מיום שגדלו בו שתי שערות ונעשה גדול ואז נכנסה בו נשמה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 328 אורחים