יבנה כתב:בשאלה ההלכתית של עשיית השמש שהוקשה לעיל.
יתכן לומר א' מג' תירוצים, א' חזקיה פליג על התנא שלמד איסור עשיית שמש מלא תעשון אתי, ויסבור דמיירי בע"ז ממש וכפשטות הקרא, או בהנמצאים במדור העליון וכדומה וכדסבר אביי בסוגיא שם שלא ידע מברייתא האחרונה. ב' הברייתא שאסר עשיית שמש מהפסוק הוא אסמכתא בעלמא ואיסורו מדרבנן, ובזמן חזקיה עדיין לא גזרו. ג' גם בזה חזקיה עשה שלא כדין וכדמצינו בפסחים נו. שלא הודו לו חכמים בג' דברים, ובברכות י. ג"כ אמרו שעשה שלא כדין במה שלא התחתן.
בברכה המשולשת כתב:יבנה כתב:בשאלה ההלכתית של עשיית השמש שהוקשה לעיל.
יתכן לומר א' מג' תירוצים, א' חזקיה פליג על התנא שלמד איסור עשיית שמש מלא תעשון אתי, ויסבור דמיירי בע"ז ממש וכפשטות הקרא, או בהנמצאים במדור העליון וכדומה וכדסבר אביי בסוגיא שם שלא ידע מברייתא האחרונה. ב' הברייתא שאסר עשיית שמש מהפסוק הוא אסמכתא בעלמא ואיסורו מדרבנן, ובזמן חזקיה עדיין לא גזרו. ג' גם בזה חזקיה עשה שלא כדין וכדמצינו בפסחים נו. שלא הודו לו חכמים בג' דברים, ובברכות י. ג"כ אמרו שעשה שלא כדין במה שלא התחתן.
התירוץ השלישי אינו תירוץ כלל, לענ"ד- וכי מפני שחז"ל מסרו לנו חטאים של חזקיה המלך הצדיק מותר לנו לומר כך מדעתנו?
אביגדור כתב: ולטעון שחזקיהו המלך סבר כך וכך וטעה בהלכה.
פעלעד כתב:אותי מתמיה דבר אחד, איך יתכן של מלך לא היו אמנים לאמצעים לעשות לעצמו חותמת יותר אומנותית ומדוייקת?
זה נראה קצת מעשי ידי צייר מתחיל או אולי אפילו ילד...
ב' הברייתא שאסר עשיית שמש מהפסוק הוא אסמכתא בעלמא ואיסורו מדרבנן, ובזמן חזקיה עדיין לא גזרו.
אוצר החכמה כתב:ב' הברייתא שאסר עשיית שמש מהפסוק הוא אסמכתא בעלמא ואיסורו מדרבנן, ובזמן חזקיה עדיין לא גזרו.
לא הבנתי. דבר שפשוט בפוסקים שהוא דאורייתא אתה ממציא שהוא מדרבנן כדי לתרץ ממצא ארכיאולוגי.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ו־ 271 אורחים