כאשר ב"נ מתגייר ומקבל עליו את קיום המצוות, הוא מקבל עליו תרי"ג מצוות, או תר"ו מצוות, כי בז' מצוות דאיתנייהו נמי בב"נ היה מצווה כבר קודם לכן?
כתב בעל הטורים בפר' יתרו (כ, יד), וז"ל, עשרת הדברות מתחילין באל"ף ומסיימין בכ"ף. וזהו אך טוב לישראל (תהלים עג א). ויש בהם תר"כ אותיות כנגד תרי"ג מצות (במד"ר יג טז), ושבע מצות של בני נח. וסימנם כתר תורה. לומר לך שאם אדם לומד תורה לשמה היא כתר לראשו. ואם לומד שלא לשמה יחזור לכרת.
וכן מפורש במדרש החפץ לר' זכריה ב"ר שלמה הרופא, וכן הוא במדרש הבאור לר' סעדיה ב"ר דוד אלדמארי. וכן הוא באברבנאל שם בשם המקובלים.
ומאידך, יעויין לשון רבינו בחיי בפר' וירא (יט, ל), ועל כן זכתה הבכירה שיצאת ממנה רות המואביה שקבלה עליה תר"ו מצות שישראל יתרים על בני נח. וכן הוא בספר האמונה והבטחון המיוחס לרמב"ן (פרק יא), ונקראת רות לפי דעתי לפי שקבלה מצות שהוסיף הקדוש ברוך הוא לישראל יתר על שאר האומות. וכן נמצא כמה פעמים בפי' הרוקח למגילת רות.
וכן כתב מדיליה הרב החיד"א בספר ברכי יוסף (או"ח סימן תצד), ולי נראה במשז"ל דרות נקראת שקבלה עוד מלבד ז' מצות בני נח, תר"ו מצוות, ולכן ביום קבלת התורה דקבלנו תרי"ג מצוות, עם הז' דב"נ קורין רו"ת.
ובמחזור ויטרי (סימן רפז), שורק בגימטרייא שש מאות ושש מצות. ושבע מצות שקיבלו עליהם בני נח כבר קודם מתן תורה הרי לך תרי"ג מצות. וכ"כ בדרשות ר"י אבן שועיב פרשת מטות ומסעי.