בעבר ראיתי כאן התכתבות בשאלה מניין למד הרמב"ם שר' עקיבא היה נושא כליו של בר כוכבא (כמדומני שההתכתבות הייתה תחת הנושא מסורת הגננות, וכנראה נמחקה).
כעת ראיתי שנחלקו כמה חוקרים בזמנינו בנקודה זו - נתנאל בעדני כתב דוקטורט על הנוסח של פרק ה' ממסכת סנהדרין, ובמבואו (עמ' 23 הע' 55) הוא מציין:
על דברי רמב"ם הל' מלכים יא, ג, שרבי עקיבא "היה נושא כליו של בן כוזיבא המלך". כותב דוד רוזנטל. עבודה זרה, עמ' 261: "נתחבטו רבים למצוא לו מקור. העמיד אותי אדוני אבי, בזמנו, על גרסת כ"י תימני מספרית הרב מימון (הוא כ"י הרצוג שלנו. נ"ב), שגרס בסנהדרין צ"ג ע"ב: 'תנא רבי עקיבה נושא כלים של בן כוזיבא היה'. ועדיין אפשר שמדברי רמב"ם העתיק הסופר התימני ואכמ"ל". אולם סבתו קובע (עמ' 231, 310, 313), שכ"י תימן הוא המקור לדברי הרמב"ם וטוען שזוהי חוליה שהיתה קיימת במסורת שבע"פ ונקלטה במסורת כ"י הרצוג. לדעתי הספק עדיין קיים.
[כ"י הרצוג הוא כת"י תימני שנכתב בערך במאה הט"ז למניינם. ר' נסים סבתו כתב עליו מחקר מקיף, והוא טוען שהוא עד הנוסח הטוב ביותר למסכת סנהדרין. זאת על אף שיש למסכת זו כת"י אשכנזיים שקדמו לו בכמה מאות שנים.]
יש לציין שגם במדרש הגדול, שכידוע נערך בתימן אחרי דורו של הרמב"ם, עולה שוב ושוב שאלה האם הדברים המובאים בו לקוחים מתוך מדרש קדום (כגון המכילתא דרשב"י) שהוא המקור לדברי הרמב"ם, או שמא המחבר עיבד את דברי הרמב"ם וקבעם בספרו כדרשה.