אורח כתב:האם היה מקובל בבית ישראל נישואין של בני דודים ראשונים? מישהו יודע לכוון אותי
ומה שאמרו בגמ' ביבמות אז תקרא וה' יענה על הנושא בת אחותו ידענו, וכן מה שהביאו מצוואת רבי יהודה החסיד לאסור בבת אחותו גם ידוע, והאריכו האחרונים.
הנידון שלנו הוא בן דוד ראשון האם יש גילוי בפוסקים בענין? ואיך היה מקובל במשך הדורות, והאם יש בזה חילוקים בין העדות?
פרי יהושע כתב:אורח כתב:האם היה מקובל בבית ישראל נישואין של בני דודים ראשונים? מישהו יודע לכוון אותי
ומה שאמרו בגמ' ביבמות אז תקרא וה' יענה על הנושא בת אחותו ידענו, וכן מה שהביאו מצוואת רבי יהודה החסיד לאסור בבת אחותו גם ידוע, והאריכו האחרונים.
הנידון שלנו הוא בן דוד ראשון האם יש גילוי בפוסקים בענין? ואיך היה מקובל במשך הדורות, והאם יש בזה חילוקים בין העדות?
אצל משפחות אדמור"ים היה מקובל מאד עד לדורות האחרונים ממש שהפסיקו אפי' שם לאור מה שנחשב היום כלא מוצלח מבחינה בריאותית
אורח כתב:האם היה מקובל בבית ישראל נישואין של בני דודים ראשונים? מישהו יודע לכוון אותי
ומה שאמרו בגמ' ביבמות אז תקרא וה' יענה על הנושא בת אחותו ידענו, וכן מה שהביאו מצוואת רבי יהודה החסיד לאסור בבת אחותו גם ידוע, והאריכו האחרונים.
הנידון שלנו הוא בן דוד ראשון האם יש גילוי בפוסקים בענין? ואיך היה מקובל במשך הדורות, והאם יש בזה חילוקים בין העדות?
פרי יהושע כתב:אורח כתב:האם היה מקובל בבית ישראל נישואין של בני דודים ראשונים? מישהו יודע לכוון אותי
ומה שאמרו בגמ' ביבמות אז תקרא וה' יענה על הנושא בת אחותו ידענו, וכן מה שהביאו מצוואת רבי יהודה החסיד לאסור בבת אחותו גם ידוע, והאריכו האחרונים.
הנידון שלנו הוא בן דוד ראשון האם יש גילוי בפוסקים בענין? ואיך היה מקובל במשך הדורות, והאם יש בזה חילוקים בין העדות?
אצל משפחות אדמור"ים היה מקובל מאד עד לדורות האחרונים ממש שהפסיקו אפי' שם לאור מה שנחשב היום כלא מוצלח מבחינה בריאותית
חוקרנוביץ כתב:אורח כתב:האם היה מקובל בבית ישראל נישואין של בני דודים ראשונים? מישהו יודע לכוון אותי
ומה שאמרו בגמ' ביבמות אז תקרא וה' יענה על הנושא בת אחותו ידענו, וכן מה שהביאו מצוואת רבי יהודה החסיד לאסור בבת אחותו גם ידוע, והאריכו האחרונים.
הנידון שלנו הוא בן דוד ראשון האם יש גילוי בפוסקים בענין? ואיך היה מקובל במשך הדורות, והאם יש בזה חילוקים בין העדות?
מקובל אצל התימנים ואצל האדמורים,ועובדה שאני מכיר ששאלו אצל הגרי"ש אליישיב על שידוך בני דודים והוא אמר שאם זה בני תימן זה אפשרי,
הגר"ח קנייבסקי ד"א שלל את זה גם להם.
אצל יוצאי המזרח לא ידוע לי על בני דודים אלא ב"ד שניים או ב"ד שלישים.
ארזי ביתר כתב:פרי יהושע כתב:אורח כתב:האם היה מקובל בבית ישראל נישואין של בני דודים ראשונים? מישהו יודע לכוון אותי
ומה שאמרו בגמ' ביבמות אז תקרא וה' יענה על הנושא בת אחותו ידענו, וכן מה שהביאו מצוואת רבי יהודה החסיד לאסור בבת אחותו גם ידוע, והאריכו האחרונים.
הנידון שלנו הוא בן דוד ראשון האם יש גילוי בפוסקים בענין? ואיך היה מקובל במשך הדורות, והאם יש בזה חילוקים בין העדות?
אצל משפחות אדמור"ים היה מקובל מאד עד לדורות האחרונים ממש שהפסיקו אפי' שם לאור מה שנחשב היום כלא מוצלח מבחינה בריאותית
לא ידועה לי שום משפחת אדמו"רים שלא נמנעו מכך בעבר והחלו להמנע מכך בדורות האחרונים. ולהפך! בדורות האחרונים, יותר קל לבדוק האם יהיו בעיות בריאותיות אם לאו.
[אני דווקא מכיר כמה משפחות שבעבר נמנעו מכך, והיום הפסיקו להמנע מכך...]
רון כתב:אבי ואמא שליט"א הינם בני דודים ראשונים. מיששתי את כל איברי גופי וב"ה שלמים הם, אולי חסר בורג או משהו כזה? מסתבר....
אח אימי נשא את בת דודתו לאשה
אח אבי נשא את בת דודתו לאשה
והיה דבר זה נפוץ מאד אצל משפחתם, ובפרט שהם מזרע הכהונה, והקפידו לישא מיוחסי כהונה.
אורח כתב:העולם אומרים שדור ישרים לא מוכנים לבדוק זאת
יש למישהו ידיעה בענין?
צעיר_התלמידים כתב:אצל השומרונים זה בעיה קשה.
אפשר היום למפות את כל השינויים הגנטיים אצל אדם נתון, אבל יש מספר עצום של שינויים כאלה, ובעתיד הנראה לעין לא ניתן יהיה לקבוע מי מהם עלול לגרום נזק (כאשר הוא מצטרף משני ההורים).חוקרנוביץ כתב:גם אם ידוע על גן פגום אצל בן דוד, עדיין ניתן לעלות על המוטציה ולראות שאצל הבת דודה הגן הזה לא
קיים ואז השכיחות שיהיה צירוף זה כמו אצל שאר האנשים.שהוא לא שכיח.
להמחשה, נסתכל על קטגוריה אחת בלבד - שינויים נקודתיים הגורמים לשינוי חלבון (non-synonymous SNPs). אצל כל אדם יש בערך 10,000 כאלה, ולכן אצל שני בני דודים יהיו כ 1250 שינויים המופיעים אצל שני הצדדים. אין כיום שום דרך לקבוע מראש שאף אחד מהם לא יגרום לנזק.
זה תלוי למה קוראים "זרים". כל שני יהודים אשכנזים דומים זה לזה כמו (בערך) בני דודים מדרגה רביעית-חמישית. כלומר, לעומת שמינית מן הגנום המשותפת לבני דודים ראשונים, אצל שני אשכנזים ללא קשר מיוחד החלק המשותף הוא בערך אלפית. לפיכך, יהיו רק כעשרה שינויים משותפים אצל צאצאיהם, בממוצע. כשלוקחים אנשים מגזעים שונים, נאמר אירופאי ואפריקאי, לא צפויים להיות שינויים משותפים. (אני מתייחס כאן רק לשינויים הנדירים; יש שינויים שכיחים המופיעים אצל עשרות אחוזים מן האוכלוסיה, ואז סביר מאד שיופיעו אצל שני ההורים; מטבע הדברים שינויים שכיחים כאלה אינם גורמים נזק משמעותי כמובן).אוצר החכמה כתב:להמחשה, נסתכל על קטגוריה אחת בלבד - שינויים נקודתיים הגורמים לשינוי חלבון (non-synonymous SNPs). אצל כל אדם יש בערך 10,000 כאלה, ולכן אצל שני בני דודים יהיו כ 1250 שינויים המופיעים אצל שני הצדדים. אין כיום שום דרך לקבוע מראש שאף אחד מהם לא יגרום לנזק.
וכמה הערכת כמות השינויים המופיעים אצל שני הצדדים באנשים הזרים זה לזה?
צריך לחשב, בכל מקרה כזה, את אחוז הגנום המשותף. אם הסבא והסבתא המשותפים היו בני דודים זה לא משפיע על מידת הדמיון הגנטי (אבל לתהליך כזה של נישואין חוזרים בתוך המשפחה יש השלכה על התקבעות מוטציות באוכלוסיה). אם הסבא והסבתא מן הצד השני היו בני דודים, כלומר בני דודים ראשונים שהם גם בני דודים שלישיים מצד אחר, נקבל במקום שמינית בערך 13.3% (היינו עוד כמה עשרות שינויים משותפים אצל הצאצאים).אוצר החכמה כתב:האם תוכל גם להבהיר את המשמעות הסטטיסטית של נישואי קרובים החוזרים על עצמם?
לדוגמה באיזה אופן גדל הסיכוי לנזק בנישואי בני דודים שגם הסבא והסבתא שלהם היו בני דודים
א. כן.אוצר החכמה כתב:תודה רבה.
א. אם הבנתי נכון החישוב הראשון אומר שהסיכוי לשינויים משותפים אצל בני דודים לעומת אשכנזים זרים הוא בערך פי 100 (10 לעומת 1250) כלומר גידול משמעותי. זה גם הגידול בסיכוי לנזק. לא שהסיכוי לנזק הוא שמינית אלא הרבה פחות כי רק מעט מזיקים אבל זה הגידול בסיכוי.
ב. מצד שני אתה אומר שנישואין חוזרים בין בני דודים אינם מגדילים בהרבה את הסיכון ביחס לנישואין ראשונים בין בני דודים.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 245 אורחים