נוטר הכרמים כתב:בשם שר התורה מטשעבין ז"ל ששאל על מה שאמרו בריש עירובין שתלמיד אחד של ר"מ היה מטהר את השרץ בק"נ טעמים, מהיכי תיתי לן דווקא מנין זה של מאה וחמישים טעמים. וביאר במתק לשונו, דהנה ישנם ארבעה שבילי פרד"ס התורה, פשט רמז דרש וסוד, ולכל שביל מינייהו חמישים שערי בינה. א"כ איפוא צריך לצאת מאתיים טעמים.
ברם, בזה חלוק הוא שביל הפשט משאר הפנים שהתורה נדרשת בהן, שכן בשערי 'פשט' לעולם לא ניתן לטהר את השרץ...
ועל כרחין לומר שהגמ' שדנה בק"ו מנחש לא זכתה לדעת מיסוד נפלא זה...
אלא מאי, ק"ו הוא דרש. אמת. אבל לפי"ז נפל פיתא בבירא וכל עוקצו של הווארט חלף עבר לא מעוקצך. שכן כו"כ דינים בפשט מיוסדים על י"ג מידות שהתורה נדרשת בהן.
אף זהירות רבה נדרשת לפני שמפילים אמירות כאלו על גדו"י.