![תמונה](http://thekotel.org/Data/UploadedFiles/Gallery/147.jpg)
![תמונה](http://thekotel.org/Data/UploadedFiles/Gallery/144.jpg)
לפי הנראה הקשת נסמכת על ה''כותל המערבי'' עצמו, האם הדבר מותר ?
אליהוא כתב:כמדומני שעיקר הקשת היא בשביל המעבר שמעליה שהיה גשר כניסה להר הבית מהעיר העליונה.
דראל כתב:אליהוא כתב:כמדומני שעיקר הקשת היא בשביל המעבר שמעליה שהיה גשר כניסה להר הבית מהעיר העליונה.
זו הערכה ארכיאולוגית שכבר התבררה כמוטעית, הקשת היתה "מחלף" לרחוב שמתחתיה.
גוראריה כתב:
אבל לצד ההגיון - פרופ' מיכאל אבי יונה בספרו 'אטלס כרטא לתקופת בי"ש המשנה והתלמוד' נוקט בפשיטות בשרטוטיו שהקשת היתה גשר, עוד לפני בנין הורדוס!
דראל כתב:גוראריה כתב:
אבל לצד ההגיון - פרופ' מיכאל אבי יונה בספרו 'אטלס כרטא לתקופת בי"ש המשנה והתלמוד' נוקט בפשיטות בשרטוטיו שהקשת היתה גשר, עוד לפני בנין הורדוס!
נראה שבעניין זה, כמו בענינים אחרים, יש עוד דעות מלבד דעתו של אבי יונה.
אליהוא כתב:דראל, אם אני מבין אותך נכון, לא כתוב בשום מקום שקשת רובינסון היתה עם מדרגות ללמטה, רק אתה הוא שטוען כך, מפני שקשה לך לומר שהיו צריכים מדרגות בקשת וילסון אם יש גשר ברובינסון?
עכ"פ כמדומה של"ק כלום, כיון שהמדרגות היו לרחוב התחתון, והמורד שבאיזור שער האשפות של היום, ולא לעיר העליונה בדווקא. [וכמדומה שיש טוענים שהגשר היה מיועד רק לעשירים וכדומה].
מ"מ בין כך ובין כך לא נועד בעיקרו בשביל האולמות שתחתיו, ואין קושיא על השימוש בכתלי הר הבית לזה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 210 אורחים