מעניין לשמוע מהיכן הידיעה שבאופן כללי מקור ההגהה בספר מקום בינה, (שהו"ל רבי יצחק צבע, שאלוניקי תקע"ג).
לגבי השאלה איך לפתור את הראשי תיבות, כמובן שאם תהיה רשימת הגהות המתחילות בראשי תיבות
א"י, יהיה יותר קל לבדוק.
בינתיים, נבדוק מקום אחד.
עיי' עץ חיים (ירושלים תר"ע) ח"א, שער ו' פרק ה', דף כ"ז., ד"ה ונתחיל לפרש, בהגהות וביאורים ס"ק ו':
א"י יש לתמוה...
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =&pgnum=68 [במהדורת ירושלים תרכ"ו, הוא בדף כ"ב ע"ד, ושם ההגהה נדפסה בפנים בסוגריים].
ועיי' שמן ששון, על עץ חיים, שער ו' פרק ה', אות י"א, (ירושלים תרכ"ט), דף י"ג ע"ד, שכותב: כאן ראיתי מקשים
א"י יש לתמוה ... ואח"כ ראיתי זה בס' מקום בינה ד"ד ע"א.
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =&pgnum=29 ועיי' מקום בינה (צילום דפוס שאלוניקי, י-ם תשד"ם), דף ד' ע"א, ד"ה ואז מכים ומבטשים כו', קול
מהר"י יש לתמוה ...
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?5 ... eid=P0015L ולפי זה, ננסה לבדוק האם אפשר להסיק שפתרון ראשי תיבות
א"י הוא "אמר יעקב", והאם מדובר ברבי יעקב צמח / מראג'י / פינטו.
ההגהה המסויימת הנ"ל, נדפסה בדפים הראשונים של מקום בינה.
וראה שם שבדפים א' – כ"ב יש הגהות לאוצרות חיים מאת הרמ"ז ותלמידו מהרב"ך והרנ"ש.
ורק מדף כ"ב מתחיל הגהות מרבני המערב, (ראה במבוא שם, עמ' 13-14 מדפי אוצר החכמה).
וא"כ נוכל להסיק שלפחות הגהה זו
אינה מרבני המערב (רבי יעקב מראג'י, רבי אברהם בן מוסא, רבי אברהם אזולאי, רבי יעקב פינטו, רבי אברהם פינטו).
ודון מינה ...