משוש דורים כתב:מקרה הפוך הוא הספר 'מוסדות תבל' (לר"ד פרידנזון) מופיע באוצר.
שיש עליו הסכמה מהחת"ס ומבעל ישמח משה מאוהעל, אך בתוך הספר תוקף המחבר את בעל הישמח משה (בלי להזכירו בשמו, אך בלי להותיר ספק למי הוא מתכוין), לאורך עמודים ארוכים.
ויש ע"ז כבר נידונים בדברי כותבי העיתים של הימים ההם.
זקן ששכח כתב:משוש דורים כתב:מקרה הפוך הוא הספר 'מוסדות תבל' (לר"ד פרידנזון) מופיע באוצר.
שיש עליו הסכמה מהחת"ס ומבעל ישמח משה מאוהעל, אך בתוך הספר תוקף המחבר את בעל הישמח משה (בלי להזכירו בשמו, אך בלי להותיר ספק למי הוא מתכוין), לאורך עמודים ארוכים.
ויש ע"ז כבר נידונים בדברי כותבי העיתים של הימים ההם.
אם כן לשם מה ביקש ממנו הסכמה על ספרו?
ואם תשיבני שזה מפני הקליינטורה, שהסכמה שכזו מביאה קליינטים, אם כן כיצד לא חשש 'לירות לעצמו ברגלים'?
איש גלילי כתב:ראיתי 'הסכמה' של הגר"מ מאזוז על ספר שדן בנדב ואביהו (מטרתו לפרש את חטאם בדרך רמז וכו', ולומר שלא חטאו ממש), במכתב מתבטא הגר"מ בחריפות על כך שאין להוציא את המקראות ואת דברי חז"ל מפשוטם, ומה שנאמר שהיו שתויי יין הכונה ששתו רביעית יין (ולא שכורים ממש).
מצליח כתב:זקן ששכח כתב:משוש דורים כתב:מקרה הפוך הוא הספר 'מוסדות תבל' (לר"ד פרידנזון) מופיע באוצר.
שיש עליו הסכמה מהחת"ס ומבעל ישמח משה מאוהעל, אך בתוך הספר תוקף המחבר את בעל הישמח משה (בלי להזכירו בשמו, אך בלי להותיר ספק למי הוא מתכוין), לאורך עמודים ארוכים.
ויש ע"ז כבר נידונים בדברי כותבי העיתים של הימים ההם.
אם כן לשם מה ביקש ממנו הסכמה על ספרו?
ואם תשיבני שזה מפני הקליינטורה, שהסכמה שכזו מביאה קליינטים, אם כן כיצד לא חשש 'לירות לעצמו ברגלים'?
הסיבה הוא פשוטה עבר כעשרים שנה מאז שקיבץ ההסכמות ובינתים הפך את עורו
זקן ששכח כתב:זקן ששכח כתב:משוש דורים כתב:מקרה הפוך הוא הספר 'מוסדות תבל' (לר"ד פרידנזון) מופיע באוצר.
שיש עליו הסכמה מהחת"ס ומבעל ישמח משה מאוהעל, אך בתוך הספר תוקף המחבר את בעל הישמח משה (בלי להזכירו בשמו, אך בלי להותיר ספק למי הוא מתכוין), לאורך עמודים ארוכים.
ויש ע"ז כבר נידונים בדברי כותבי העיתים של הימים ההם.
אם כן לשם מה ביקש ממנו הסכמה על ספרו?
ואם תשיבני שזה מפני הקליינטורה, שהסכמה שכזו מביאה קליינטים, אם כן כיצד לא חשש 'לירות לעצמו ברגלים'?
הסיבה הוא פשוטה עבר כעשרים שנה מאז שקיבץ ההסכמות ובינתים הפך את עורו
הדרא קושיא: לשם מה הדפיס את ההסכמה?!
מה שנכון נכון כתב:איש גלילי כתב:ראיתי 'הסכמה' של הגר"מ מאזוז על ספר שדן בנדב ואביהו (מטרתו לפרש את חטאם בדרך רמז וכו', ולומר שלא חטאו ממש), במכתב מתבטא הגר"מ בחריפות על כך שאין להוציא את המקראות ואת דברי חז"ל מפשוטם, ומה שנאמר שהיו שתויי יין הכונה ששתו רביעית יין (ולא שכורים ממש).
לספר זה הכוונה (ל"מ שם בהסכמת הר"מ מאזוז), או שיש עוד ספר כזה?
איש_ספר כתב:אם לא העליתי את ירושלים עד עתה: בשו"ת הפלאי פאר עץ חיים מהגאון הליטאי ששחל"ח בירושלים ויצא בהסכמת מהריל"ד הגרי"א ועוד כותב האדר"ת הסכמה ארוכה ובתוכה כותב:
לפי הרשום כאן, בעותק שבספה"ל ישנם שתי הסכמות. מהגריח"ז ורמ"י הופמן מפאפא.עתניאל בן קנז כתב:בספר 'מאמר גלות וגאולה' לזקיני ר' אברהם ב"ר פינחס הלוי הורביץ מירושלים. לפי ידיעתי הופיע בו הסכמה של הרי"ח זוננפלד. ובו למעשה הוא מביע ביקורת - די חריפה - על הספר.
אין הספר תחת ידי, ולא ידוע לי היכן אפשר למצאו.
הספר אינו באוצר.
ובהיברו-בוקס, בו מופיע הספר, חסר העמוד של ההסכמות. (מענין אם נתלש ע"י המחבר עצמו לאחר ההדפסה?)
http://www.hebrewbooks.org/33053
האם יש למישהו מידע על ספר זה, או צילום של עמוד ההסכמות?
בתודה
איש_ספר כתב:לפי הרשום כאן, בעותק שבספה"ל ישנם שתי הסכמות. מהגריח"ז ורמ"י הופמן מפאפא.עתניאל בן קנז כתב:בספר 'מאמר גלות וגאולה' לזקיני ר' אברהם ב"ר פינחס הלוי הורביץ מירושלים. לפי ידיעתי הופיע בו הסכמה של הרי"ח זוננפלד. ובו למעשה הוא מביע ביקורת - די חריפה - על הספר.
אין הספר תחת ידי, ולא ידוע לי היכן אפשר למצאו.
הספר אינו באוצר.
ובהיברו-בוקס, בו מופיע הספר, חסר העמוד של ההסכמות. (מענין אם נתלש ע"י המחבר עצמו לאחר ההדפסה?)
http://www.hebrewbooks.org/33053
האם יש למישהו מידע על ספר זה, או צילום של עמוד ההסכמות?
בתודה
http://aleph.nli.org.il:80/F/?func=dire ... base=MBI01
בספריית חב"ד יש עותק נוסף, מלבד זה שעלה בה"ב, אך לדברי רש"ב לווין גם בו חסר דף ההסכמות.
...ושם נפשו בכפו להוציא לאור תעלומה הספר הקדוש ולסקלו מכל שגיאה אחר היגיעה שיגע ומצא והוסיף מדיליה פירוש מספיק כאשר ראיתי עלה אחת בבד אחד שהובא לפני וילמוד סתום מן מפורש, ואם יטה לפעמים מקו הפשוט לדרך, כך דרכה של תורה, ואי אפשר לבר בלא תבן, גלל כן הסכמתי להביא הספר הנ"ל לבית הדפוס לזכות הרבים...
הדור אתם ראו את מפעלות אלקים אשר עשה להפליא המבהיל את הרעיון ועין כל רואיו כי בריה קטנה הזו הפליאה לעשות לדרוך בנתיב גדולי המחברים... ועתה החל רוח ה' לפעם בלב איש פשוט נכה רוח וחדל אישים הוא היקר מו"ה משה ב"ר שלמה זלמן מארקאוויץ נ"י... העיר ה' את רוחו לחבר מערכת שם הגדולים השלישי... וזה לפלא גדול בעין כל רואיו ומבהיל את הרעיון אשר אדם פשוט כזה שאין עטו בידו הפליא לעשות דבר גדול ומקצוע רב כזה, ובאין כנפים יעופף וישוטט למעלה מבעלי כנפים הנשרים הגדולים נ"ע זי"ע, אמנם בל יהיה זאת לפלא בעיני הרואים, כי בשכבר היו לעולמים בזמן חכמי המשנה בבאו שני גרדיים משער האשפות והכריעו בהלכה כל חכמי הדור בשמועתם, אי לזאת אל תתמהו על החפץ בזה משה האיש כי ברכו ה' בזכרון נפלא ונעלה מאד...
האיש היקר ר' משה הוא איש פלא אשר כמותו אינו בנמצא, אם אני בעצמי לא ראיתיו לא יאמן כי יסופר, איש שהוא סנדלר ואיש פשוט ולא היה יכול מתחילה לכתוב בעצמו אפילו אות אחת, יחבר ספר גדול ונכבד רב הערך אשר לא יבוש בזה גם גאון אדיר... עיני ירדה דמעה בהביטי על מעשה ידיו של המחבר הנ"ל, את כשרון זכרונו שחננו ה' אשר כל שמות הגאונים וספריהם שגורים על פיו, בכח זכרונו הגדול היה ראוי ומוכשר להיות גאון אדיר ולהאיר את בית ישראל בתורת ה', ומחמת הלחץ והדחק שסבלו אבותיו היה נשאר ריק מחכמת התורה, אך ה' חס עליו שלא יאבד את כשרונו הגדול, העיר ה' את רוחו לעשות דבר גדול כזה, ומאתו יכולים אנו לראות איך הלחץ והדחק גוזל וחומס מאתנו אנשים אשר היו יכולים להיות למופת בישראל.
הן היום בא אלי המשכיל הרבני מוה' יצחק הלוי מסטנאב ובידו מגלת סתרים כתוב ספרדי ומתורגם ארמי, מדובר בו נכבדות בשם תנאים ואמוראים כעין ספר הזהר, והדברים עתיקים, ואמר שכן מצאם בבית הספרים של אחד המלכים, ואבינה בדברים וארא כי הם שוני הענינים... אך לא ידעתי מבטן מי יצאו הדברים, ואולי המביא עצמו כתבם, כי ידעתי את האיש ואת שיחו שהוא ממגנבי דברים, אך חלוק הוא מהם, בהיות שכל מגנבי דברים גונבים משל אחרים ומייחסים לעצמו, וזה גונב משלו ומייחסם לאחרים. וכבר התירו ז"ל זה כאמרם אם תרצה להיחנק היתלה באילן גדול. אף כי הוא זה דרך כל מליץ ומשורר לאמר דבר בשם אומרים הראוים לדבר דברים כהם, כמו ספר איוב המיוחס לאומרים לא אמרום למאן דאמר משל היה, וכמו ספר שומר אמונים, ומה גם בספר הזהר הישן נאמרו בו דברים בשם אומרים לא אמרום כמו שכתב הגאון מהור"ר יעבץ ז"ל בספר מטפחת ספרים...
עתניאל בן קנז כתב:איש_ספר כתב:לפי הרשום כאן, בעותק שבספה"ל ישנם שתי הסכמות. מהגריח"ז ורמ"י הופמן מפאפא.עתניאל בן קנז כתב:בספר 'מאמר גלות וגאולה' לזקיני ר' אברהם ב"ר פינחס הלוי הורביץ מירושלים. לפי ידיעתי הופיע בו הסכמה של הרי"ח זוננפלד. ובו למעשה הוא מביע ביקורת - די חריפה - על הספר.
אין הספר תחת ידי, ולא ידוע לי היכן אפשר למצאו.
הספר אינו באוצר.
ובהיברו-בוקס, בו מופיע הספר, חסר העמוד של ההסכמות. (מענין אם נתלש ע"י המחבר עצמו לאחר ההדפסה?)
http://www.hebrewbooks.org/33053
האם יש למישהו מידע על ספר זה, או צילום של עמוד ההסכמות?
בתודה
http://aleph.nli.org.il:80/F/?func=dire ... base=MBI01
בספריית חב"ד יש עותק נוסף, מלבד זה שעלה בה"ב, אך לדברי רש"ב לווין גם בו חסר דף ההסכמות.
תודה רבה על המידע.
זה מחזק את השערתי, שאכן המחבר עצמו תלש את עמוד ההסכמות מהספר שהפיץ.
כנראה שהיה חייב להדפיס את ההסכמה בספר, למרות הביקורת המובאת שם, מכיון שהיה שייך ל'כולל אונגארן', וככזה בלתי אפשרי היה לבקש הסכמה מריח"ז, ואח"כ לא להדפיס אותה. וכנראה הספרים שנותרו עם ההסכמה בפנים, הם הספרים שהופצו בתוך המחנה פנימה. אולם לספרים שנשלחו לחוץ, נעדרו ההסכמות.
אני חוזר על בקשתי. לאור המידע האמור, האם יש מי שיכול לסייע בידי, ולהמציא לי צילום מעמוד ההסכמות בספר האמור...
בתודה
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:בהסכמת הגרי"ש אלישיב לספרו של ר׳ אביש׳ל פראנקפורטער, כתב שלא היה להם להדפיס המכתבים אודות הקליווא גט, ופרט שם מה נכתב שם שאין לפרסם אותם, שנכתבו תוך להט המחלוקת. והם הדפיסו אותו, וכ"ה בקובץ תשובות, עם הלשונות שכתב הגרי"ש שאין להדפיס!
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 231 אורחים