אני צריך ליזהר מכתיבת הודעה בנימה סאטירית כי תאכלנו התולעת.
אולי לא הסברתי את עצמי מספיק, והיה נראה כאילו התכוונתי חלילה לשקול במאזניים את תרומת הגאון והקדוש המלבי"ם זיע"א לספרות עמנו, לעומת הגאון האדיר ר' משה פיינשטייין זיע"א.
אך לא ולא.
היא שיחתי כתב:תולעת ספרים07 כתב:
אודה לך מאוד אם תוכל להצביע על מקום כל שהוא בחז"ל שהתייחסו לתופעה זו הנקראת הר געש.
תהלים פרק יח פסוק ח
וַתִּגְעַשׁ וַתִּרְעַשׁ הָאָרֶץ וּמוֹסְדֵי הָרִים יִרְגָּזוּ וַיִּתְגָּעֲשׁוּ כִּי חָרָה לוֹ: מלבי"ם תהלים פרק יח פסוק ח
ומוסדי הרים ירגזו,
כדרך הררי עד שיפתחו לועם בעת הרעש וירגזו באף ובחמה ובאש בוער, וזה היה ע"י שחרה לה', והתגלה חרון אפו ואש חמתו בתוך הרעש
ואתה אמרת
תולעת ספרים07 כתב:כידוע שהמלבי"ם עשה את פירושו על דרך הקבלה וכדו' דלא כדברי רש"י.
ועיקר חסרת מהודעתך שביקשת ממנו מקור מחז"ל על הרי געש ולא מפירוש אחרון כהמלבי"ם, אשר הוא כהכלי יקר ושאר פירושי המקרא האחרונים, אשר מה יקרו בעינינו ונכבדם עד מאד, אך לא יקראו "דברי חז"ל" במובנו הפשוט והנפוץ.
אז אני כתבתי לך בדרך הלצה ולשבר את האוזן
ישבב הסופר כתב:בהחלט, צדק התולעת שהמלבי"ם לא נכלל במנין תנאים ואמוראים.
היא שיחתי, כשדנים על יחס חז"לי, המלבי"ם הוא כמו האיגרות משה.
ולא התכוונתי ח"ו להתל בקדוש ה' הגר"מ פיינשטיין זיע"א, ולא עלה על לבי לעשות כן, והשוויתי להסביר עד כמה לא נחשב המלבי"ם כפירוש של ראשון וכ"ש מוקדם יותר.
כל הדברים יגעים ולא הארכתי אלא מפני שטעית בהבנת דברי ע"כ חלילה לי לקצר במקום שאמרו להאריך.
ומה שכתבת על הגר"מ פיינשטיין זיע"א, זה נשמע קצת מופרז לדעתי. כהרעק"א והנוב"י והחת"ס?! כאחד הקדמונים ממש?! ברור שהוא היה גאון עצום ואדיר וכמוהו לא יהיה. אמנם הלכה כבתראי, אך האם קיבלת להתייחס כך ממי שיודע את ערך כל החכמים שעקפת בדרך להכתיר את הגר"מ פיינשטיין זצ"ל בכתרה של תורה העולה על כולנה?