מה הוא פשר שינוי השם הזה?
בראשית פרק לז פסוק לה
וַיָּקֻמוּ כָל בָּנָיו וְכָל בְּנֹתָיו לְנַחֲמוֹ וַיְמָאֵן לְהִתְנַחֵם וַיֹּאמֶר כִּי אֵרֵד אֶל בְּנִי אָבֵל שְׁאֹלָה וַיֵּבְךְּ אֹתוֹ אָבִיו:
במדבר פרק טז פסוק ל
וְאִם בְּרִיאָה יִבְרָא יְקֹוָק וּפָצְתָה הָאֲדָמָה אֶת פִּיהָ וּבָלְעָה אֹתָם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר לָהֶם וְיָרְדוּ חַיִּים שְׁאֹלָה וִידַעְתֶּם כִּי נִאֲצוּ הָאֲנָשִׁים הָאֵלֶּה אֶת יְקֹוָק:
דברים פרק לב (כב)
כִּי אֵשׁ קָדְחָה בְאַפִּי וַתִּיקַד עַד שְׁאוֹל תַּחְתִּית וַתֹּאכַל אֶרֶץ וִיבֻלָהּ וַתְּלַהֵט מוֹסְדֵי הָרִים:
ישעיהו פרק יד פסוק טו
אַךְ אֶל שְׁאוֹל תּוּרָד אֶל יַרְכְּתֵי בוֹר:
משלי פרק ה פסוק ה
רַגְלֶיהָ יֹרְדוֹת מָוֶת שְׁאוֹל צְעָדֶיהָ יִתְמֹכוּ:
ישעיהו פרק ה פסוק יד
לָכֵן הִרְחִיבָה שְּׁאוֹל נַפְשָׁהּ וּפָעֲרָה פִיהָ לִבְלִי חֹק וְיָרַד הֲדָרָהּ וַהֲמוֹנָהּ וּשְׁאוֹנָהּ וְעָלֵז בָּהּ:
תלמוד בבלי מסכת עירובין דף יט עמוד א
אמר רבי יהושע בן לוי: שבעה שמות יש לגיהנם, ואלו הן: שאול ואבדון, ובאר שחת, ובור שאון, וטיט היון, וצלמות, וארץ התחתית. שאול דכתיב +יונה ב'+ מבטן שאול שועתי שמעת קולי. אבדון דכתיב +תהלים פ"ח+ היספר בקבר חסדך אמונתך באבדון. באר שחת דכתיב +תהלים ט"ז+ כי לא תעזב נפשי לשאול לא תתן חסידך לראות שחת, ובור שאון וטיט היון דכתיב +תהלים מ'+ ויעלני מבור שאון מטיט היון. וצלמות דכתיב +תהלים ק"ז+ ישבי חשך וצלמות, וארץ התחתית גמרא הוא. ותו ליכא? והאיכא גיהנם! - גיא שעמוקה (בגיהנם) +מסורת הש"ס: [כגיהנם]+ שהכל יורד לה על עסקי הנם. והאיכא תפתה, דכתיב +ישעיהו ל'+ כי ערוך מאתמול תפתה! - ההוא - שכל המתפתה ביצרו יפול שם