הרע במיעוטו כתב:תאווה לגלגולי שלג הכוונה ששמח לעשותם כי זה מזכך אותו ולא שנהנה מהמעשה כי אם מהתוצאה וע"ז אמר הרה"ק הנ"ל שאותו זיכוך יכול להשיג ע"י נשמת וכו'
אכן הסוכר הי' יקר מאוד עבור מי שחי כאביון (אחר שעזב את בית אביו ..)
לב האבן כתב:א. אין הכוונה להגר צדק הידוע! אלא לאיזה גראף בעלמא ונקט פוטוצקי לדוג'.
מחולת המחנים כתב:בספר 'ממזרח שמש' שיחות המשגיח רבי יחזקאל לעוינשטיין מובא שאמר המשגיח כי סיפרו פעם להרה"ק רבי לוי יצחק מברדיטשוב שהגרף פוטוצקי יש לו כל תענוגות והנאות תבל, וענה: וכי טעם פעם טעם הנאה מהדלקת נר חנוכה?!
נקדש את שמך בעולם כתב:ראיתי בבית כנסת עלון בשם 'אש החסידות' המתימר להוות 'ארגון להחדרת לימוד ספרי חסידות בקרב אברכים ובחורים מבקשי השם'
מחולת המחנים כתב:בספר 'ממזרח שמש' שיחות המשגיח רבי יחזקאל לעוינשטיין מובא שאמר המשגיח כי סיפרו פעם להרה"ק רבי לוי יצחק מברדיטשוב שהגרף פוטוצקי יש לו כל תענוגות והנאות תבל, וענה: וכי טעם פעם טעם הנאה מהדלקת נר חנוכה?!לב האבן כתב:א. אין הכוונה להגר צדק הידוע! אלא לאיזה גראף בעלמא ונקט פוטוצקי לדוג'.
אכן, משפחת פוטוצקי היתה משפחת אצולה בפולין שנים רבות, ביניהם היה גר הצדק הק' אברהם בן אברהם הי"ד שכונה "הגרף פוטוצקי", (למרות שלא ברור אם היה גרף בעצמו).
פרשת_דרכים כתב:עי' חיי מוהר"נ ז'
מחולת המחנים כתב:בספר 'ממזרח שמש' שיחות המשגיח רבי יחזקאל לעוינשטיין מובא שאמר המשגיח כי סיפרו פעם להרה"ק רבי לוי יצחק מברדיטשוב שהגרף פוטוצקי יש לו כל תענוגות והנאות תבל, וענה: וכי טעם פעם טעם הנאה מהדלקת נר חנוכה?!
רבותיי כתב:לפי הידוע לי מדובר בתאוות גרף פוטוצקי אחד [ולא הגר הידוע] להחלקה על שלג בימות הקיץ, שמחמתה רבדו שטחים נרחבים בסוכר על מנת שיוכל להחליק עליו כאוות נפשט.
נקדש את שמך בעולם כתב:סליחה, אני מתנצל על המשמעות, לא התכוונתי לכיוון זה, רק שהיה בעיני כה מוזר הסיפור על הגרף פוטוצקי אז כתבתי בנימה מעט ביקורתית ולא דייקתי במשמעות הביטוי 'מתימר'
ולגופו של עניין יתכן באמת שהכוונה להחלקה על שלג וסוכר (סקי), אך בדרך כלל כשאומרים 'גלגול שלג' הכוונה לסיגוף שהיה נהוג אצל חלק מהצדיקים, וא''כ וודאי שאין הכוונה לגרף נכרי, אלא אם נאמר שהציטוט אינו מדוייק ואין לגרוס 'גלגול' אלא החלקה.
פרנקל תאומים כתב:תסלחו לי על השאלה הטפשית, אבל מדוע למען ה' צריך להיות אכפת למי מאיתנו, האם הגרף עשה או לא עשה גלגולי סוכר, למאי נפק"מ ? האם יש בזה איזה בירור היסטורי חשוב (כאילו שבסיפורי מעשיות מעין אלה יש בכלל איזה בירור) ? הלא הרעיון הוא המסר, ובאותה מידה אפשר להמציא איזה שם של גרף דמיוני ולספר עליו ככל העולה על רוחנו כדי להפיק את המסר, וכי איזה עניין תורני או היסטורי מצאתם לדייק בכה"ג כולי האי ?
נקדש את שמך בעולם כתב: וכמו שמספרים על הרה"ק
מבארדיטשוב שסיפרו לו על גראף פאטאצקי, ... השיב הקדושת לוי האם טעם פעם תענוג
בשבת קודש ב'נשמת' או ב'נר חנוכה' הלא תענוגים
אלו הם פי אלף מהתענוג של גלגול שלג או בסוכר.
מחולת המחנים כתב:בספר 'ממזרח שמש' שיחות המשגיח רבי יחזקאל לעוינשטיין מובא שאמר המשגיח כי סיפרו פעם להרה"ק רבי לוי יצחק מברדיטשוב שהגרף פוטוצקי יש לו כל תענוגות והנאות תבל, וענה: וכי טעם פעם טעם הנאה מהדלקת נר חנוכה?!לב האבן כתב:א. אין הכוונה להגר צדק הידוע! אלא לאיזה גראף בעלמא ונקט פוטוצקי לדוג'.
אכן, משפחת פוטוצקי היתה משפחת אצולה בפולין שנים רבות, ביניהם היה גר הצדק הק' אברהם בן אברהם הי"ד שכונה "הגרף פוטוצקי", (למרות שלא ברור אם היה גרף בעצמו).
שברי לוחות כתב:מחולת המחנים כתב:בספר 'ממזרח שמש' שיחות המשגיח רבי יחזקאל לעוינשטיין מובא שאמר המשגיח כי סיפרו פעם להרה"ק רבי לוי יצחק מברדיטשוב שהגרף פוטוצקי יש לו כל תענוגות והנאות תבל, וענה: וכי טעם פעם טעם הנאה מהדלקת נר חנוכה?!.
אבקשה נא מי שיכול לצרף צילום של דברי המשגיח, כל השיחה שם
לא מצאתי את הספר באוצר החכמה
בקרו טלה כתב:שברי לוחות כתב:מחולת המחנים כתב:בספר 'ממזרח שמש' שיחות המשגיח רבי יחזקאל לעוינשטיין מובא שאמר המשגיח כי סיפרו פעם להרה"ק רבי לוי יצחק מברדיטשוב שהגרף פוטוצקי יש לו כל תענוגות והנאות תבל, וענה: וכי טעם פעם טעם הנאה מהדלקת נר חנוכה?!.
אבקשה נא מי שיכול לצרף צילום של דברי המשגיח, כל השיחה שם
לא מצאתי את הספר באוצר החכמה
שם [חנוכה] כתוב רק פריץ ולא יותר
זקן ששכח כתב:נקדש את שמך בעולם כתב:וכמו שמספרים על הרה"ק מבארדיטשוב שסיפרו לו על גראף פאטאצקי, . . השיב הקדושת לוי: האם טעם פעם תענוג בשבת קודש ב'נשמת' או ב'נר חנוכה'? הלא תענוגים אלו הם פי אלף מהתענוג של גלגול שלג או בסוכר!
אחר כל הטיעונים והדיונים. אין ספק למתבונן ורוצה באמת שאין מדובר בגר [הצדק] פוטוצקי אלא בגוי.
שורו נא וראו שאמר הקדו"ל: 'האם טעם פעם תענוג בשבת קודש'?! (א) ומזה מחוור שאין מדובר בגר צדק.
[ובאגב אעיר, שמן הסתם (ב) לא היה קורא לו 'הגרף' אלא 'הגר'].
שברי לוחות כתב:מחולת המחנים כתב:בספר 'ממזרח שמש' שיחות המשגיח רבי יחזקאל לעוינשטיין מובא שאמר המשגיח כי סיפרו פעם להרה"ק רבי לוי יצחק מברדיטשוב שהגרף פוטוצקי יש לו כל תענוגות והנאות תבל, וענה: וכי טעם פעם טעם הנאה מהדלקת נר חנוכה?!לב האבן כתב:א. אין הכוונה להגר צדק הידוע! אלא לאיזה גראף בעלמא ונקט פוטוצקי לדוג'.
אכן, משפחת פוטוצקי היתה משפחת אצולה בפולין שנים רבות, ביניהם היה גר הצדק הק' אברהם בן אברהם הי"ד שכונה "הגרף פוטוצקי", (למרות שלא ברור אם היה גרף בעצמו).
אבקשה נא מי שיכול לצרף צילום של דברי המשגיח, כל השיחה שם
לא מצאתי את הספר באוצר החכמה
שברי לוחות כתב:אבקשה נא מי שיכול לצרף צילום של דברי המשגיח, כל השיחה שם
לבי במערב כתב:ואני שמעתי הסיפור בנוסח שונה מעט. פעם עמדו כמה מחסידי הרה"ק רלוי"צ מבא"ד ע"י דלת חדרו הק', ודיברו ביניהם.
בפתע פתאום יצא הרה"ק מחדרו, ושאלם במה שוחחו עתה. הם התביישו מלהשיב, וכשדחק עליהם מאד, השיבו כי דיברו מרוב ועוצם ועושר תענוגות וחמודות הגרף פאטאצקי, וכמה ארמונות וכסף וזהב יש לו.
כששמע זה הרה"ק, השיבם: הלזה תענוג ייקרא?! אילו הי' יודע מהו התענוג שבהדלקת נ"ח, הלא זה תענוג גדול הרבה מכל כסף וזהב ותאוות שיש לו!
[הלשון אינו מדוקדק, התוכן - אולי. לא ראיתי זה עתה, כ"א לפני זמן מסוים].
לבי במערב כתב:ואני שמעתי הסיפור בנוסח שונה מעט. פעם עמדו כמה מחסידי הרה"ק רלוי"צ מבא"ד ע"י דלת חדרו הק', ודיברו ביניהם.
בפתע פתאום יצא הרה"ק מחדרו, ושאלם במה שוחחו עתה. הם התביישו מלהשיב, וכשדחק עליהם מאד, השיבו כי דיברו מרוב ועוצם ועושר תענוגות וחמודות הגרף פאטאצקי, וכמה ארמונות וכסף וזהב יש לו.
כששמע זה הרה"ק, השיבם: הלזה תענוג ייקרא?! אילו הי' יודע מהו התענוג שבהדלקת נ"ח, הלא זה תענוג גדול הרבה מכל כסף וזהב ותאוות שיש לו!
[הלשון אינו מדוקדק, התוכן - אולי. לא ראיתי זה עתה, כ"א לפני זמן מסוים].
מחולת המחנים כתב:התמונה הפוכה, לא הצלחתי לסדרה, ניתן להוריד למחשב ולסדר.
בקרו טלה כתב:שברי לוחות כתב:אבקשה נא מי שיכול לצרף צילום של דברי המשגיח, כל השיחה שם
אישצפת כתב:לבי במערב כתב:ואני שמעתי הסיפור בנוסח שונה מעט. פעם עמדו כמה מחסידי הרה"ק רלוי"צ מבא"ד ע"י דלת חדרו הק', ודיברו ביניהם.
בפתע פתאום יצא הרה"ק מחדרו, ושאלם במה שוחחו עתה. הם התביישו מלהשיב, וכשדחק עליהם מאד, השיבו כי דיברו מרוב ועוצם ועושר תענוגות וחמודות הגרף פאטאצקי, וכמה ארמונות וכסף וזהב יש לו.
כששמע זה הרה"ק, השיבם: הלזה תענוג ייקרא?! אילו הי' יודע מהו התענוג שבהדלקת נ"ח, הלא זה תענוג גדול הרבה מכל כסף וזהב ותאוות שיש לו!
[הלשון אינו מדוקדק, התוכן - אולי. לא ראיתי זה עתה, כ"א לפני זמן מסוים].
כבודו שמע או ראה? פתח בשמיעה וסיים בראיה
אישצפת כתב:מה גם שהסוכר דנו בו הפוסקים אם כשר למליחת בשר.
עתה הבחנתי במ"ש כת"ר, ותודתי לו נתונה (אף כי באיחור...). יישר חילי' לאורייתא.בקרו טלה כתב:אהלי יעקב - הוסיאטין
לכשיבקע כתב:אישצפת כתב:מה גם שהסוכר דנו בו הפוסקים אם כשר למליחת בשר.
כ''כ עיקרי הד''ט, אלא שבכה''ח מובא בסי' סט כדבר פשוט דלא מהני אף בדיעבד, וכ''כ יד יהודה ובא''ח וכה''פ, וראה דרכי תשובה אות שכח.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 435 אורחים