מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

בני חזקיה - עובדי ע"ז?

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
זקן ששכח
הודעות: 2768
הצטרף: ג' מאי 25, 2010 12:03 am

בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי זקן ששכח » ב' דצמבר 13, 2010 11:45 pm

אור החיים בראשית מט ג:
"וצא ולמד מבני חזקיה ע"ה שיצאו שני עובדי ע"ז, לצד מחשבת המוליד בעממים".
א. האם יש מקור קדום לטעם שהביא? שלכאורה אינו מתאים עם הנאמר בגמרא שחזקיה ראה ברוח הקודש שיוולדו בנים דלא מעלו.
ב. היכן המקור שהיו שניהם עובדי עבודה זרה? מה גם שכשהשליכם מעליו מיד מת אחד מהם, ועדיין היה בילדותו.

גוראריה
הודעות: 1546
הצטרף: ב' אוגוסט 23, 2010 5:59 pm

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי גוראריה » ב' דצמבר 13, 2010 11:59 pm

זקן ששכח כתב:ב. היכן המקור שהיו שניהם עובדי עבודה זרה? מה גם שכשהשליכם מעליו מיד מת אחד מהם, ועדיין היה בילדותו.

הרי מת כי השליכו אביו מעל כתפיו כששמעו אומר ראוי הוא ראש אבינו להקריב עליו לע"ז [או משהו מעין זה]

זקן ששכח
הודעות: 2768
הצטרף: ג' מאי 25, 2010 12:03 am

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי זקן ששכח » ג' דצמבר 14, 2010 12:07 am

גוראריה כתב:
זקן ששכח כתב:ב. היכן המקור שהיו שניהם עובדי עבודה זרה? מה גם שכשהשליכם מעליו מיד מת אחד מהם, ועדיין היה בילדותו.

הרי מת כי השליכו אביו מעל כתפיו כששמעו אומר ראוי הוא ראש אבינו להקריב עליו לע"ז [או משהו מעין זה]

נו??? אם אמר שראש אביו המקורח ראוי לע"ז, כבר הוכחת מכאן שאכן עבד ע"ז? כיצד?!

גוראריה
הודעות: 1546
הצטרף: ב' אוגוסט 23, 2010 5:59 pm

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי גוראריה » ג' דצמבר 14, 2010 12:08 am

זקן ששכח כתב:
גוראריה כתב:
זקן ששכח כתב:ב. היכן המקור שהיו שניהם עובדי עבודה זרה? מה גם שכשהשליכם מעליו מיד מת אחד מהם, ועדיין היה בילדותו.

הרי מת כי השליכו אביו מעל כתפיו כששמעו אומר ראוי הוא ראש אבינו להקריב עליו לע"ז [או משהו מעין זה]

נו??? אם אמר שראש אביו המקורח ראוי לע"ז, כבר הוכחת מכאן שאכן עבד ע"ז? כיצד?!

א. אם אלו המושגים שלו, מה זה אומר? [בפרט שאי"ז שותא דינוקא מאבוה]
ב. הא ראי' שחזקיהו הבין אחרת ממך והשליכו מעליו.

זקן ששכח
הודעות: 2768
הצטרף: ג' מאי 25, 2010 12:03 am

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי זקן ששכח » ג' דצמבר 14, 2010 12:10 am

גוראריה,
לא הבנתי איזה ראיה את מביא ממה שהשליכו. וממה נפשך, אם עבד עבודה זרה, למה לא השליכו כשעבד ע"ז. ואם לא עבד למה השליכו עתה? וברור לכאורה שלא עבד, אלא שכעס על הדימוי השלילי ומתוך כך השליכו.

גוראריה
הודעות: 1546
הצטרף: ב' אוגוסט 23, 2010 5:59 pm

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי גוראריה » ג' דצמבר 14, 2010 12:12 am

זקן ששכח כתב:גוראריה,
לא הבנתי איזה ראיה את מביא ממה שהשליכו. וממה נפשך, אם עבד עבודה זרה, למה לא השליכו כשעבד ע"ז. ואם לא עבד למה השליכו עתה? וברור לכאורה שלא עבד, אלא שכעס על הדימוי השלילי ומתוך כך השליכו.

חזקיהו השליך בגלל דימוי שלילי? חזקיהו המלך המיועד להיות משיח? והלא קל שבקלים אינו אומר כן!
ומה שלא השליכו עד הנה, אפשר כי רק כעת נודע לו במה עוסק בנו.

זקן ששכח
הודעות: 2768
הצטרף: ג' מאי 25, 2010 12:03 am

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי זקן ששכח » ג' דצמבר 14, 2010 12:14 am

גוראריה כתב:
זקן ששכח כתב:גוראריה,
לא הבנתי איזה ראיה את מביא ממה שהשליכו. וממה נפשך, אם עבד עבודה זרה, למה לא השליכו כשעבד ע"ז. ואם לא עבד למה השליכו עתה? וברור לכאורה שלא עבד, אלא שכעס על הדימוי השלילי ומתוך כך השליכו.

חזקיהו השליך בגלל דימוי שלילי? חזקיהו המלך המיועד להיות משיח? והלא קל שבקלים אינו אומר כן!
ומה שלא השליכו עד הנה, אפשר כי רק כעת נודע לו במה עוסק בנו.

נניח שצדקת. מניין שאף הבן השני עבד ע"ז? והלא הוא לא השתמש בדימוי הלזה?

גוראריה
הודעות: 1546
הצטרף: ב' אוגוסט 23, 2010 5:59 pm

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי גוראריה » ג' דצמבר 14, 2010 12:19 am

אלא מה תאמר? רבשקה'לה הצדיק רק רצה לצלות דגים, ונהרג נעבעך,
ומנשה כבר מנעוריו עבד ע"ז ומלך על ישראל?
אולי.

אבל הגמ' אומרת חזינא דנפקי מינאי בני דלא מעלי. מזה הוא נבהל? מלצלות על ראשו דגים קטנים? כנראה שהבין כאן עומק יתר של רשע ממש.

זקן ששכח
הודעות: 2768
הצטרף: ג' מאי 25, 2010 12:03 am

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי זקן ששכח » ג' דצמבר 14, 2010 12:23 am

גוראריה כתב:אלא מה תאמר? רבשקה'לה הצדיק רק רצה לצלות דגים, ונהרג נעבעך,
ומנשה כבר מנעוריו עבד ע"ז ומלך על ישראל?
אולי.

אבל הגמ' אומרת חזינא דנפקי מינאי בני דלא מעלי. מזה הוא נבהל? מלצלות על ראשו דגים קטנים? כנראה שהבין כאן עומק יתר של רשע ממש.

האם בעיניך 'לא מעלי' מגיע עד לדרגה של עובדי עבודה זרה? ונניח שכן, למה לא התבטא בפני ישעיהו הנביא בדבר זה שיהיו עוע"ז, דהלא מילתא רבתא היא פי כמה וכמה ממה שנקט לשון כה עדינה שאין בה כל כך לשכנע בצדקת דרכו.

גוראריה
הודעות: 1546
הצטרף: ב' אוגוסט 23, 2010 5:59 pm

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי גוראריה » ג' דצמבר 14, 2010 12:31 am

הרי בל' בני דלא מעלי כלול גם מנשה, והוא לכל הדעות...
כך שאי"ז שאלה.
חוץ מזה, מי אמר שהביטוי "לא מעלי" בזמנם היה ביטוי שחוק כ"כ כבזמנינו שמופיע בכל פאשקוויל, אולי זה שיא השלילה?
וכי בכדי יהיה חזקיהו מוכן לוותר על מצוות פו"ר וגם לקטוע את שושלת מלכות בית דוד? ע"כ ש"לא מעלי" שלהם, זה משהו רציני.

זקן ששכח
הודעות: 2768
הצטרף: ג' מאי 25, 2010 12:03 am

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי זקן ששכח » ג' דצמבר 14, 2010 12:35 am

תודה רבה גוראריה. ובכל זאת הייתי שמח למצוא מקור מפורש יותר.
ועתה אשוב ואבקש את תשובת החכמים גם לשאלתי הנוספת, מה גרם שיהיו לו בנים שכאלו, האם מחשבתו שלו או שמא גזרה מכבשי דרחמנא כפי שנתגלה לו ברוח הקודש.

גוראריה
הודעות: 1546
הצטרף: ב' אוגוסט 23, 2010 5:59 pm

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי גוראריה » ג' דצמבר 14, 2010 12:38 am

זקן ששכח כתב:תודה רבה גוראריה. ובכל זאת הייתי שמח למצוא מקור מפורש יותר.
ועתה אשוב ואבקש את תשובת החכמים גם לשאלתי הנוספת, מה גרם שיהיו לו בנים שכאלו, האם מחשבתו שלו או שמא גזרה מכבשי דרחמנא כפי שנתגלה לו ברוח הקודש.

ושמא אנו נכנסים כאן לידיעה ובחירה.
הרי ברור שמחשבת חזקיהו בעממין לא מחשבת חטא היתה, חלילה, אלא לגודל אימתו התמידית בהגנה על העיר הקטנה הנותרת. ועל אף שהובטח, שמא יגרום החטא.
א"כ זה היה דבר שמוכרח לקרות.
הלא כן?
אני מעלה רק השערה.

ישבב הסופר
הודעות: 2763
הצטרף: ו' אוקטובר 22, 2010 7:37 pm

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי ישבב הסופר » ג' דצמבר 14, 2010 2:37 am

בהדי כבשי דרחמנא למה לכם?...

זקן ששכח
הודעות: 2768
הצטרף: ג' מאי 25, 2010 12:03 am

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי זקן ששכח » ג' דצמבר 14, 2010 8:55 pm

ישבב הסופר כתב:בהדי כבשי דרחמנא למה לכם?...

אם לא הסברתי את עצמי כראוי, אז ההבהרה כאן: אני בסך הכל מבקש לדעת אם יודע אחד מן החכמים מקור לדבריו של האור החיים, וכמובן אם יש מקור לדבריו. כל שאלתי היתה שהיו דבריו נראים לי בלתי תואמים את דברי הגמרא, אבל שוב אני מבקש מקור ותו לא.

ישבב הסופר
הודעות: 2763
הצטרף: ו' אוקטובר 22, 2010 7:37 pm

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי ישבב הסופר » ג' דצמבר 14, 2010 9:12 pm

זקן, את קולך שמעתי ודבריך הבנתי, ולא הבאתי דבריי אלה אלא מפני שהגמרא מביאה לשון זה על עובדא דידן, וראיתי שתואם הוא קצת לשאלות שבאו מכח שאלתך.

זקן ששכח
הודעות: 2768
הצטרף: ג' מאי 25, 2010 12:03 am

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי זקן ששכח » ג' דצמבר 14, 2010 9:20 pm

ישבב הסופר כתב:זקן, את קולך שמעתי ודבריך הבנתי, ולא הבאתי דבריי אלה אלא מפני שהגמרא מביאה לשון זה על עובדא דידן, וראיתי שתואם הוא קצת לשאלות שבאו מכח שאלתך.

והשתא דאתינא להכא שנבין זה את זה, הגיע זמן שתפשיל שרווליך הוירטואליות ותגש לברר את הנקודה שהעליתי. תודה רבה.

שיבר
הודעות: 855
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי שיבר » ג' דצמבר 14, 2010 10:42 pm

עוד גמ' שמתאימה לנדו"ד, הא דאי' בחלק על מה שאמר מנשה לרב אשי שכינהו חברינו.

זקן ששכח
הודעות: 2768
הצטרף: ג' מאי 25, 2010 12:03 am

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי זקן ששכח » ג' דצמבר 14, 2010 11:57 pm

שיבר כתב:עוד גמ' שמתאימה לנדו"ד, הא דאי' בחלק על מה שאמר מנשה לרב אשי שכינהו חברינו.

מה הועיל רבינו בבקיאותו? לא באנו כרגע לחפש הלצת זכות, אבל בקשנו להבין, ובדבר זה אשמח מאד אם תוכל להיות לי לעזר.

חנבין
הודעות: 326
הצטרף: ג' דצמבר 21, 2010 4:52 pm

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי חנבין » ד' ינואר 05, 2011 7:08 pm

אמנם זה קצת ישן אבל רק כעת ראיתי אשכול זה
לקושית זקן ששכח שדברי האוה"ח סותרים דברי הגמ'
אין סתירה, הרי מסופר במסכת שבת שאמר לו תן לי בתך אולי זכות שנינו תגרום לבנים טובים
וכפי שמסופר להלן (בגירסת הע"י שבב"ח) לאחר שחזקיה התפלל ונרפא אכן נתן לו אותה
וברור שהסכים לדעתו כי זכות שניהם תגרום שהבנים יהיו טובים, אחרת מדוע נתן ביתו למי שיצאו ממנו בנים לא טובים.
ומדוע בכל זאת הם לא היו טובים, ע"ז אומר האוה"ח כי אח"כ היתה לאשת ישעיה מחשבת עממין ולכן נגרם שבניה אכן לא יהיו טובים.

יאיר
הודעות: 10739
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי יאיר » ה' ינואר 06, 2011 12:58 am

חנבין כתב:אמנם זה קצת ישן אבל רק כעת ראיתי אשכול זה
לקושית זקן ששכח שדברי האוה"ח סותרים דברי הגמ'
אין סתירה, הרי מסופר במסכת שבת שאמר לו תן לי בתך אולי זכות שנינו תגרום לבנים טובים
וכפי שמסופר להלן (בגירסת הע"י שבב"ח) לאחר שחזקיה התפלל ונרפא אכן נתן לו אותה
וברור שהסכים לדעתו כי זכות שניהם תגרום שהבנים יהיו טובים, אחרת מדוע נתן ביתו למי שיצאו ממנו בנים לא טובים.
ומדוע בכל זאת הם לא היו טובים, ע"ז אומר האוה"ח כי אח"כ היתה לאשת ישעיה מחשבת עממין ולכן נגרם שבניה אכן לא יהיו טובים.

חזקיה*

מתעמק
הודעות: 615
הצטרף: ג' יוני 08, 2010 5:58 am

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי מתעמק » ה' ינואר 06, 2011 2:16 am

ראה מה שכתב הרמב"ן בפרשת נצבים (דברים כט יז):
ואמר פרה ראש, לרמוז כי משרש מתוק לא יצא מר, וכל אשר לבבו שלם עם השם הנכבד ולא הרהר כלל בע"ז לא יוליד מודה בה ואל תקשה עלי בזה מן הכתוב (יחזקאל יח י) והוליד בן פריץ, כי אמת הדבר, וסוד גדול לא אוכל לפרש בו ראש ולענה

מעיין
הודעות: 1973
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי מעיין » ה' ינואר 06, 2011 7:17 am

ראה מה שהבאתי באשכול זה viewtopic.php?f=7&t=365
מדברי הכלי יקר שכ' שלא כדברי הרמב"ן
הא לכם דברי הכלי יקר, פ' חיי שרה עה"פ לא תקח אשה לבני מבנות הכנעני
אמנם יש חששא אחרת והוא שטבע האבות נמשך גם לבנים וזה דווקא באותן עבירות הבאים מפאת החומר כאכילה וזימה וכילות וקנאה וכל המדות הרעות הנתלין בחומר, נגעים אלו מתפשטים מהאבות לבנים, ותולדותיהן כיוצא בהם, אבל הע"ג דבר התלוי בשכלו של אדם אינו מתפשט מאבות לבנים, כי ג' שותפין באדם, החומר בא מן אב ואם לפיכך כל מעשה אבות התלוין בחומר ירשו בנים, אבל האמונה היא תלויה בשכלו של אדם והרי הקב"ה נותן בו נשמה ושכל למה יתפשט זה מאבות לבנים, ע"כ היה מרחיק הכנענים שהיו שטופי ומה וכמה מיני עבירות הנתלים בחומר האדם זולת ע"ג, ולא הרחיק לבן ובתואל שלא היה בהם כי אם פחיתת הע"ג לבד:
ויש להעיר מדברי הרמב"ן נצבים עה"פ שורש פורה ראש ולענה:
ואמר פרה ראש, לרמוז כי משרש מתוק לא יצא מר, וכל אשר לבבו שלם עם השם הנכבד ולא הרהר כלל בע"ז לא יוליד מודה בה ואל תקשה עלי בזה מן הכתוב (יחזקאל יח י) והוליד בן פריץ, כי אמת הדבר, וסוד גדול לא אוכל לפרש בו:

סמל אישי של המשתמש
ר_חיים_הקטן
הודעות: 2189
הצטרף: ו' ספטמבר 23, 2011 1:56 pm
מיקום: ביתר עילית (שכונת הרב שך)
שם מלא: הק' ראובן חיים קליין
יצירת קשר:

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי ר_חיים_הקטן » ש' מאי 13, 2017 10:40 pm

פשטות כוונת הגמ' בברכות (י.) לומר שרבשקה בן חזקיה המלך הוא רבשקה שר צבא אשור המחרף ומגדף שהגמ' (סנהדרין ס.) אומרת עליו שהיה ישראל מומר.
האמנם דבר זה קשה להולמו שהרי מעשה זה שחזקיה נחלה אירע ג' ימים לפני הנס שנחרב מחנה סנחרב (או לפי הרלב"ג אחרי המלחמה לגמרי) וא"כ מוכח שאינם אותו בן אדם.
ואולי חזקיה קרא לשם בנו כשם שר צבא אשור כזכר לנס הגדול? מה דעתכם?
(ואין רצוני ליכנס בזה כ"כ אבל למעשה החוקרים סוברים שהשם "רבשקה" איננו שם פרטי אלא שם מעמד בצבא אשורי).

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי בקרו טלה » א' מאי 14, 2017 1:20 am

זקן ששכח כתב:אור החיים בראשית מט ג:
"וצא ולמד מבני חזקיה ע"ה שיצאו שני עובדי ע"ז, לצד מחשבת המוליד בעממים".
ב. היכן המקור שהיו שניהם עובדי עבודה זרה?

עי' תרגום קהלת פ"י פסוק ט
גוראריה כתב:הרי מת כי השליכו אביו מעל כתפיו כששמעו אומר ראוי הוא ראש אבינו להקריב עליו לע"ז [או משהו מעין זה]

כך הגירסא בעין יעקב והובא בהגהות הב"ח
קבצים מצורפים
תרגום קהלת.pdf
(696.49 KiB) הורד 228 פעמים
עין יעקב.pdf
(287.15 KiB) הורד 239 פעמים

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי בקרו טלה » ב' מאי 15, 2017 3:57 am

ר_חיים_הקטן כתב:פשטות כוונת הגמ' בברכות (י.) לומר שרבשקה בן חזקיה המלך הוא רבשקה שר צבא אשור המחרף ומגדף שהגמ' (סנהדרין ס.) אומרת עליו שהיה ישראל מומר.
האמנם דבר זה קשה להולמו שהרי מעשה זה שחזקיה נחלה אירע ג' ימים לפני הנס שנחרב מחנה סנחרב (או לפי הרלב"ג אחרי המלחמה לגמרי) וא"כ מוכח שאינם אותו בן אדם.

לא זכתי להבין מה הראי' מגמ' דברכות, אלא המהר"ץ חיות מקשר ביניהם [את התרגום הבאתי לעיל] ועי' מה שכתב בספר מנחם משיב
קבצים מצורפים
ציון למנחם - מנחם משיב.pdf
(49.85 KiB) הורד 233 פעמים
אמרי בינה - מהר''ץ חיות.pdf
(699.2 KiB) הורד 643 פעמים

סמל אישי של המשתמש
ר_חיים_הקטן
הודעות: 2189
הצטרף: ו' ספטמבר 23, 2011 1:56 pm
מיקום: ביתר עילית (שכונת הרב שך)
שם מלא: הק' ראובן חיים קליין
יצירת קשר:

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי ר_חיים_הקטן » ג' מאי 16, 2017 8:41 pm

בקרו טלה כתב:
ר_חיים_הקטן כתב:פשטות כוונת הגמ' בברכות (י.) לומר שרבשקה בן חזקיה המלך הוא רבשקה שר צבא אשור המחרף ומגדף שהגמ' (סנהדרין ס.) אומרת עליו שהיה ישראל מומר.
האמנם דבר זה קשה להולמו שהרי מעשה זה שחזקיה נחלה אירע ג' ימים לפני הנס שנחרב מחנה סנחרב (או לפי הרלב"ג אחרי המלחמה לגמרי) וא"כ מוכח שאינם אותו בן אדם.

לא זכתי להבין מה הראי' מגמ' דברכות, אלא המהר"ץ חיות מקשר ביניהם [את התרגום הבאתי לעיל] ועי' מה שכתב בספר מנחם משיב

הראי' היא ששניהם באותו שם "רבשקה" וחשבתי שכוונת הגמ' לומר שהם איש אחד וזה קשה. ולמה באמת קרא חזקיה את שם בנו כשם שר צבא אשור?

סמל אישי של המשתמש
ר_חיים_הקטן
הודעות: 2189
הצטרף: ו' ספטמבר 23, 2011 1:56 pm
מיקום: ביתר עילית (שכונת הרב שך)
שם מלא: הק' ראובן חיים קליין
יצירת קשר:

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי ר_חיים_הקטן » ו' מאי 19, 2017 3:04 pm

שוב ראיתי שמרן הגרח"ק שליט"א כתב בספרו 'למכסה עתיק' על ספר מלכים פרק י"ח אחרי שהביא הגמ' בברכות "אך לכאורה אין זה אותו רבשקה".

שבע
הודעות: 1703
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי שבע » ו' מאי 19, 2017 6:49 pm

בשיעוריו המצויינים על ''פרק חלק''
עמד הגאון ר' משה שפירא זצ''ל על כך
וביאר שהכוונה בסוד גלגולי נשמות.

סמל אישי של המשתמש
ר_חיים_הקטן
הודעות: 2189
הצטרף: ו' ספטמבר 23, 2011 1:56 pm
מיקום: ביתר עילית (שכונת הרב שך)
שם מלא: הק' ראובן חיים קליין
יצירת קשר:

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי ר_חיים_הקטן » ש' מאי 20, 2017 9:29 pm

שבע כתב:בשיעוריו המצויינים על ''פרק חלק''
עמד הגאון ר' משה שפירא זצ''ל על כך
וביאר שהכוונה בסוד גלגולי נשמות.

איפה ניתן להשיג את השיעורים?

שבע
הודעות: 1703
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי שבע » ש' מאי 20, 2017 10:04 pm

הכוונה לשיעורים מוקלטים
המסתובבים ביני חברייא

אליבא דאמת 11
הודעות: 8
הצטרף: ו' מאי 19, 2017 8:57 pm

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי אליבא דאמת 11 » ג' מאי 23, 2017 2:42 am

אם אני לא טועה זה אשתו של חזקיה שחשב בעממין וחא חזקיה בעצמו

אליבא דאמת 11
הודעות: 8
הצטרף: ו' מאי 19, 2017 8:57 pm

Re: בני חזקיה - עובדי ע"ז?

הודעהעל ידי אליבא דאמת 11 » ג' מאי 23, 2017 2:47 am

ולגבי השאלה מה גרם לבנים האם הגזירה או המחשבה: הנה הרי זה על דרך הכתוב לגבי אחר, שיש כמה טעמים בגמרא האם זה בגלל שאימו רצתה לאכול ביוכ"פ ולא נחה דעתה מליחוש באזנה, או האם זה בגלל שספרי מינות היו כרוכים אצלו או שזה בגלל שראה אחד שמקיים מצוות שילוח הקן שנפל מן הסולם, שבאמת כל הטעמים אמיתיים אלא שכל טעם מדבר בשלב מוקדם יותר. והדבר יובן בפשטות אם נשאל על בחור שירד מהדרך ר"ל שנמצא לזה ריבוי סיבות והנמשל מובן.
שיש הגזירה שעושה שאין סיעתא דשמיא ואז זה גורם שבדיוק אשתו חטשבת בעממין וזה גורם שהילדים יורדים מהדרך (ובפשטות היו עוד סיבות לזה).


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 422 אורחים