דראל כתב:צר לי לשאול שאלה פשוטה כל כך. האם יש חידוש כה מסעיר בשורתיים הנ"ל?
בסה"כ כתב החזו"א שאולי יש כאן משהו, שאולי ימצא חן בעיני הקב"ה, ויש להמשיך לראות. זה לא הביטוי של הח"ח (מקור מוסמך?) ביחס להצהרת בלפור: "הנה המעשה מתחיל להיעשות", ובוודאי לא ביטויים ברורים יותר.
על מה הרעש?!
נוטר הכרמים כתב:דראל כתב:צר לי לשאול שאלה פשוטה כל כך. האם יש חידוש כה מסעיר בשורתיים הנ"ל?
בסה"כ כתב החזו"א שאולי יש כאן משהו, שאולי ימצא חן בעיני הקב"ה, ויש להמשיך לראות. זה לא הביטוי של הח"ח (מקור מוסמך?) ביחס להצהרת בלפור: "הנה המעשה מתחיל להיעשות", ובוודאי לא ביטויים ברורים יותר.
על מה הרעש?!
הגר"ש וולבה מסר בשם הח"ח שזה היה 'אשמייכ'ל' [חיוך] משמים, ולא זכו לגאולה האמיתית השלמה.
אף המולי"ם של קו"א סבורים כך ומשום כך מגוחך בעיניהם החשד שהועלה כאן, שהיה פה השמטה מכוונת.דראל כתב:צר לי לשאול שאלה פשוטה כל כך. האם יש חידוש כה מסעיר בשורתיים הנ"ל?
בסה"כ כתב החזו"א שאולי יש כאן משהו, שאולי ימצא חן בעיני הקב"ה, ויש להמשיך לראות. זה לא הביטוי של הח"ח (מקור מוסמך?) ביחס להצהרת בלפור: "הנה המעשה מתחיל להיעשות", ובוודאי לא ביטויים ברורים יותר.
על מה הרעש?!
שבטיישראל כתב:למה הגליון הנוכחי לא נמצא באתר ?
איש_ספר כתב:צריך להכיר את המולי"ם של קו"א כדי לדעת שהם אינם מסוג האנשים שעושים מעשיהם במחשכים.
אם הם חושבים שראוי ונכון להשמיט הם לא יסתירו זאת מאיש.
בעיה חמורה יותר מתעוררת לגבי איגרותיו של החזון איש. מתברר שרבות מאיגרותיו נשתמרו בידי נמעניו, וחלק גדול מהן נאסף בידי בני משפחתו, השומרים אותן ברשותם. חלק מהאיגרות הללו יצאו לאור לאחר מותו בשני כרכים בשנים תשט"ו–תשט"ז, וכרך שלישי, מאוחר, נדפס בשנת תש"ן — כולם בכותרת 'קובץ אגרות ממרן החזון איש זללה"ה'. המעיין במהדורה זו מזדעזע לראות עד כמה מרובים בה סימני ההשמטה (———). חמורים אף יותר המקרים שבהם השמיטו העורכים מבלי לסמן את ההשמטה, וגם אלו אינם מעטים, כפי שניתן ללמוד מאיגרות שנדפסו בבמות אחרות.
על דבר ארצינו, מחריש ומשתאה לדעת האמנם קרובים הימים שקיווינום, לשמוח לדברים הודאים ההווים, שיבת ציון ששבה מיאוש לדבר בלתי מסופק, ידעתי כי לא השבתי לשאלתך
איש_ספר כתב:מצאתי במקום אחר העתקה של שורות אלה בנוסח מתוקן מעט יותר מכפי שנדפס בהמעיין, והרי הוא בא בזה:על דבר ארצינו, מחריש ומשתאה לדעת האמנם קרובים הימים שקיווינום, לשמוח לדברים הודאים ההווים, שיבת ציון ששבה מיאוש לדבר בלתי מסופק, ידעתי כי לא השבתי לשאלתך
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Baidu [Spider] ו־ 233 אורחים