דעת_האברך כתב:גם על האשכול הזה עברתי ולא מצאתי מענה למבוקשי. המכוון למכתבו של בעל הלשם בעניין, אך חוששני שהספרים שהוא כותב עליהם הם כבר ברמה מסוימת שגבוהה מבן דורנו המתחיל צעדים ראשונים בקבלה. [עשיתי חיפוש של המילים לימוד קבלה, ועברתי על למעלה ממאתיים תוצאות].
עמקן כתב:ש"ס ופוסקים. בלי זה לא תבין קבלה בלא"ה וזה ביטול זמן באופן הטוב, ותקצוץ בנטעיות באופן הרע.
חוקר ודורש כתב:עמקן כתב:ש"ס ופוסקים. בלי זה לא תבין קבלה בלא"ה וזה ביטול זמן באופן הטוב, ותקצוץ בנטעיות באופן הרע.
ובלי חכמת הקבלה לא תבין גם בנגלה על בוריו כידוע.
בר מן דין כתב:ישנו ספר מבוא לקבלה של הרב ישראל הס שהוא מצוין בבהירותו.
חוקר ודורש כתב:בר מן דין כתב:ישנו ספר מבוא לקבלה של הרב ישראל הס שהוא מצוין בבהירותו.
היכן ניתן להשיג?
חוקר ודורש כתב:בר מן דין כתב:ישנו ספר מבוא לקבלה של הרב ישראל הס שהוא מצוין בבהירותו.
היכן ניתן להשיג?
בערל כתב:שערי זוהר לרבי דניאל פריש
יוסף אזולאי כתב:ממליץ בחום על שומר אמונים לרבי יוסף אירגז ז"ל.
ספר זה טוב לכולם אפילו לאלו שלא רוצים להמשיך הלאה בלימוד הקבלה.
דעת_האברך כתב:תודות עמוקות לכל המגיבים והמשיבים.
מה בנוגע להקדמת הסולם?
בכלל, מה הכיוון של בעל הסולם בלימוד קבלה?
בברכה המשולשת כתב:דעת_האברך כתב:תודות עמוקות לכל המגיבים והמשיבים.
מה בנוגע להקדמת הסולם?
בכלל, מה הכיוון של בעל הסולם בלימוד קבלה?
הקדמת הסולם היא ע"פ שיטתו הייחודית שלו.
דעת_האברך כתב:בברכה המשולשת כתב: הקדמת הסולם היא ע"פ שיטתו הייחודית שלו.
מה הכוונה?
האם השיטה שלו אינה ב"קונצנזוס" הרגיל של לומדי קבלה?
תוכי מדבר כתב:ספר הכי טוב לתחילת לימוד הקבלה הוא גמרא רוש"י ותוס' ואין לנו עסק בנסתרות
בברכה המשולשת כתב:דעת_האברך כתב:בברכה המשולשת כתב: הקדמת הסולם היא ע"פ שיטתו הייחודית שלו.
מה הכוונה?
האם השיטה שלו אינה ב"קונצנזוס" הרגיל של לומדי קבלה?
לא. היא חריגה.
מדבר קדש כתב:בברכה המשולשת כתב:לא. היא חריגה.
אינני סבור כך, אולי כוונתך ל"דרך העבודה" לשיטתו.
באופן כללי, ההקדמות של בעל הסולם הללו הינם הקדמות בסגנון של ההבנות הכלליות העולות לאחר לימוד וידיעת קבלת האר"י על בוריה. יש בהן הבנות מוסריות עמוקות בעיקר.
קצת סדר ומושגים בקבלת האר"י. לטעמי לא חריג, אך גם לא בסיסי מדי...
ישנו תלמוד העשר ספירות, שהוא מסדר את קבלת האר"י בסדר משלו, מעין הספר דעת ותבונה של הבן איש חי, בצורה נאה ונאותה..
אביגדור כתב:לדעתי ספר הקבלה הכי מוצלח זה כאן בפורום פשוט תעלה לכאן את כל השאלות וכל מה שאתה מתקשה בו ויסבירו לך הכל.
בין אם זה על סדר ההשתלשלות או כוונות או נמשל- משל או מה שאתה רוצה, תפתח אשכול וזהו.
כדי למנוע שטויות בנושא הזה שכידוע צריך בו הרבה זהירות שלא לקצץ בנטיעות מומלץ למנהלים שיפתחו גם תת פורום לענייני קבלה ויגיבו בו רק ניקים שיתחייבו שהם יודעים קבלה.
מדבר קדש כתב:[
כמו כן, אם יש בך יצר לומדעס כדאי מאוד ללמוד גם פרדס רימונים במקביל.
למי שלא הבין התגובה נכתבה בציניות מתוך ביקורת על פותח האשכול שמברר על ספר ללימוד קבלה כאילו הוא מברר על חנות נעלים.נהר שלום כתב:אביגדור כתב:לדעתי ספר הקבלה הכי מוצלח זה כאן בפורום פשוט תעלה לכאן את כל השאלות וכל מה שאתה מתקשה בו ויסבירו לך הכל.
בין אם זה על סדר ההשתלשלות או כוונות או נמשל- משל או מה שאתה רוצה, תפתח אשכול וזהו.
כדי למנוע שטויות בנושא הזה שכידוע צריך בו הרבה זהירות שלא לקצץ בנטיעות מומלץ למנהלים שיפתחו גם תת פורום לענייני קבלה ויגיבו בו רק ניקים שיתחייבו שהם יודעים קבלה.
לענ"ד ממש מוגזם לכתוב בענייני קבלה בפורום, כפי שיצאו רבותנו נגד לימוד קבלה ברבים ודאי גם יצאו נגד זה.
אביגדור כתב:למי שלא הבין התגובה נכתבה בציניות מתוך ביקורת על פותח האשכול שמברר על ספר ללימוד קבלה כאילו הוא מברר על חנות נעלים.נהר שלום כתב:אביגדור כתב:לדעתי ספר הקבלה הכי מוצלח זה כאן בפורום פשוט תעלה לכאן את כל השאלות וכל מה שאתה מתקשה בו ויסבירו לך הכל.
בין אם זה על סדר ההשתלשלות או כוונות או נמשל- משל או מה שאתה רוצה, תפתח אשכול וזהו.
כדי למנוע שטויות בנושא הזה שכידוע צריך בו הרבה זהירות שלא לקצץ בנטיעות מומלץ למנהלים שיפתחו גם תת פורום לענייני קבלה ויגיבו בו רק ניקים שיתחייבו שהם יודעים קבלה.
לענ"ד ממש מוגזם לכתוב בענייני קבלה בפורום, כפי שיצאו רבותנו נגד לימוד קבלה ברבים ודאי גם יצאו נגד זה.
משה ובני ישראל כתב:אני חייב להעיר ובתקיפות. ותשאלו את כל גדולי הרבנים והמקובלים (האמיתיים והמוסמכים כמובן) וכולם יגידו לכם חד וחלק :
קבלה לא לומדים מספרים לפי חיפוש ובחירה אלא מפי מקובל אמיתי מוסמך וממילא כל האשכול לא רלוונטי.
פשוט מאוד. התלמיד חכם המתאים לכך, שכמובן כבר מילא את כרסו בש"ס ופוסקים, יפנה למשל להרב הלל שליט"א או להרב בינג מבני ברק (תלמיד אמיתי להרב פישל אייזנבאך זצ"ל כמו שאפשר לראות מההסכמה הנלהבת שלו לספרי הרב בינג שליט"א) והם כבר יגידו איזה ספר להביא לשיעור.
לימוד עצמי בספרי קבלה קצת קשור לייצור באבות ומקובלים לא קובנציונלים.
דרך אגב גם לגבי בחירת רב מוסר שיעורים בנושא , אם הוא לא מוכר וידוע יש לברר עליו אצל המוסמכים והידועים כנ"ל.
עובדיה חן כתב:משה ובני ישראל כתב:אני חייב להעיר ובתקיפות. ותשאלו את כל גדולי הרבנים והמקובלים (האמיתיים והמוסמכים כמובן) וכולם יגידו לכם חד וחלק :
קבלה לא לומדים מספרים לפי חיפוש ובחירה אלא מפי מקובל אמיתי מוסמך וממילא כל האשכול לא רלוונטי.
פשוט מאוד. התלמיד חכם המתאים לכך, שכמובן כבר מילא את כרסו בש"ס ופוסקים, יפנה למשל להרב הלל שליט"א או להרב בינג מבני ברק (תלמיד אמיתי להרב פישל אייזנבאך זצ"ל כמו שאפשר לראות מההסכמה הנלהבת שלו לספרי הרב בינג שליט"א) והם כבר יגידו איזה ספר להביא לשיעור.
לימוד עצמי בספרי קבלה קצת קשור לייצור באבות ומקובלים לא קובנציונלים.
דרך אגב גם לגבי בחירת רב מוסר שיעורים בנושא , אם הוא לא מוכר וידוע יש לברר עליו אצל המוסמכים והידועים כנ"ל.
בתקיפות נענה לך:כל הכותבים כאן לא הייתה כוונתם ללמוד מתוך הספרים לבדם אלא אם רב,או להרחיב את הידיעה באותו נושא שכבר לומד אם הרב
אבל צריך לשאול את הלשם אלו ספרים ללמודדעת_האברך כתב:ממכתב הלשם לרב הרצוג שהוזכר בתחילת האשכול ניתן לכאורה לראות שאפשר לגשת ללימוד קבלה גם על ידי לימוד ספרים. הוא לא כתב לו - חכמה זו אינה יכולה להילמד על ידי ספרים אלא רק על ידי רב, אלא כתב לו איזה ספרים צריך ללמוד כדי לגשת לחכמה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 464 אורחים