אדג כתב:ולנשק את המזוזה ואת התפילין? ואת ילדך הקטן? כך היא דרך האדם להביע רגשותיו באמצעות נשיקה.
אמרתי אחכמה כתב:אדג כתב:ולנשק את המזוזה ואת התפילין? ואת ילדך הקטן? כך היא דרך האדם להביע רגשותיו באמצעות נשיקה.
נשיקת מזוזה ותפילין, מוזכר בהלכה.
אדג כתב:אינני יודע למה ירמוז דראל, אם למה שכתבו שאין לנשק ילדו הקטן בביהכ"נ, הרי לא לכך כיונתי אני, ואם למליצה בעלמא - לחיי.
אולם, בעצם דומה השגתו להשגת קודמו, ששני הדברים נידונו בהלכה על צד השלילה בלבד, ולא כענין חיובי, כיון שהוא דבר הנובע מרגש האדם.וראיה מוכחת, שככל שהיהודי פשוט יותר, והרגש לאלוקות תמים יותר, הרי מציאות הנישוק לחפצא דקדושה - תגדל.
דסגִידְנָא קַמֵּהּ וּמִקַּמֵּי דִּיקַר אוֹרַיְתֵהּ בְּכָל עִדָּן וְעִדָּן.חכם באשי כתב:השתחוייה לארון הקודש הינו מנהג קדום ביותר,
כבר הקראי אלקרקסאני (בן זמנו של רס"ג) תוקף את ה'רבנים' על שהם משתחווים לארון הקודש.
והדברים עתיקים.
ישבב הסופר כתב:חכם באשי- אתה יודע לקרוא ערבית?!...
איש_ספר כתב:דסגִידְנָא קַמֵּהּ וּמִקַּמֵּי דִּיקַר אוֹרַיְתֵהּ בְּכָל עִדָּן וְעִדָּן.חכם באשי כתב:השתחוייה לארון הקודש הינו מנהג קדום ביותר,
כבר הקראי אלקרקסאני (בן זמנו של רס"ג) תוקף את ה'רבנים' על שהם משתחווים לארון הקודש.
והדברים עתיקים.
ישראל הר כסף כתב:זוהי גמ' מפורשת (כתובות קיב:) "ר' אבא מנשק כיפי דעכו".
וכן מובא בשל"ה [ריש מסכת פסחים ד"ה ובר] "ראיתי מבני עליה היו מנשקים המצות והמרור וכל המצות בעת מצותן, וכן סוכה בכניסתה ויציאתה, וכן ד' מינין שבלולב, והכל לחבב המצוה". והדברים מפורסמים מאוד כי הובאו במ"ב.
אלו תכסיסי מורא וכבוד.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: ברוךהשם ו־ 508 אורחים