גביר כתב:שמעתי פעם מרש"ז הבלין שהסיבה לכך היא שהמדפיסים בוונציה שכחו שאין בבלי שקלים והתחייבו לחותמים מראש גם על מסכת זו וכשנוכחו לדעת שאין בבלי שקלים היה כבר אחרי ההתחייבות ולכן הדפיסו את הירושלמי כמוצא מכובד, ומאז נדפס הירושלמי שקלים עם הבבלי.
איש_ספר כתב:בזכרוני שפרופ' יו"ט עסיס כתב על כך באחד ממאמריו העוסקים במסכת שקלים.
דרומי כתב:ואולי משום שאינה נוהגת בזמן הזה, וגם אין בזה משום "כל העוסק בתורת עולה וכו'" (?).
דרומי כתב:ולהעיר מהפלא הגדול ברמב"ם בחיבורו היד החזקה, שהכניס הלכות שקלים בספר זמנים, ביחד עם כל המצוות שנוהגות בזמן הזה, ולא במקום המתאים - לכאורה - בספר עבודה או קרבנות (או אולי הפלאה). ועולם הפוך ראיתי, שאת מצות ספירת העומר הכניס הרמב"ם בספר עבודה, למרות שהוא פוסק שהיא נוהגת גם בזמן הזה מדאורייתא. ולכאורה היה אפשר לומר שהרמב"ם נמשך אחר המשנה, ובמשנה מסכת שקלים היא בסדר מועד ביחד עם המסכתות הנוהגות בזמן הזה, ואילו הלכות ספירת העומר הם במסכת מנחות. אבל אי משום הא למה את הלכות חגיגה הכניס בספר קרבנות?
מרדכי וינטרויב כתב:המו"ל בש"ס בומברג מודיע כי בגלל שלא נמצאו תוספות למסכת הוריות הוסיפו את הירושלמי בתור פיצוי
...כי לא היה בידי כי אם תלמוד בבלי הד' סדרים, רצוני לומר סדר מועד, חוץ משקלים. ובתוספות בריש חולין נראה שיש לה תלמוד, בענין רבי פנחס בן יאיר. אבל שקלים ירושלמי נמצא לי. וסדר ישועות, סדר נשים, וסדר קדשים, וברכות מסדר זרעים. ...
במסכת שקלים ובמסכת דמאי בירושלמי ובבראשית רבה לא משני מידי...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 186 אורחים