והאור זה התלמוד ירושלמי דנהיר נהורא דאוריית'. לבתר דאתבטל דא כביכול אשתארו בחשוכא דכתיב במחשכים הושיבני זה תלמוד בבלי דאזלין ביה בני עלמא במחשכים.
הבונה כתב:אינני יודע מה הנך רוצה דוקא מקטע זה התלמודים שניהם נזכרים בזהר למשל בקטע זה מתוך הזהר על איכה:והאור זה התלמוד ירושלמי דנהיר נהורא דאוריית'. לבתר דאתבטל דא כביכול אשתארו בחשוכא דכתיב במחשכים הושיבני זה תלמוד בבלי דאזלין ביה בני עלמא במחשכים.
אוצר החכמה כתב:בקטע שהבאתי למעלה מהמגן וצינה הסביר שבזהר הרבה תוספות מאוחרות והגהות שכתבו המחזיקים ושולבו בתוך הנוסח עיי"ש בדבריו.
כך שלפעמים הרעיון היה כתוב בזוהר אבל כיוון ששילבו את ההגהה, הביטויים שהשתלבו הם בסגנון מאוחר יותר.
ונראה שלכן כדי לדון דבר מהזהר, בפרט אם סותר את הפשוט ומקובל, צריך לדעת שהובא בדברי האריז"ל וכדומה.
הבונה כתב:אינני יודע מה הנך רוצה דוקא מקטע זה התלמודים שניהם נזכרים בזהר למשל בקטע זה מתוך הזהר על איכה:והאור זה התלמוד ירושלמי דנהיר נהורא דאוריית'. לבתר דאתבטל דא כביכול אשתארו בחשוכא דכתיב במחשכים הושיבני זה תלמוד בבלי דאזלין ביה בני עלמא במחשכים.
קטע זה מובא בסנהדרין כ"ד. בשם ר' יוחנן שהיה ישר אחר תקופת התנאים, וא"כ אין ראי' למאוחרותו של הזוהר מכאן,
שמעתי אפ"ל שכל איסורי הזוהר הם איסורים יותר קלים ולבעלי מדריגה ומשו"ה הסתירו את זה ולכן באיסור שנאמר בזוהר דרך הפוסקים להקל בהם הרבה יותר, ואם היה כתוב אזהרות בזוהר על איסור שכתוב בנגלה היה הניסוח הרבה יותר חמור.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 702 אורחים