איש_ספר כתב:דפס לראשונה בשלימות ע"י מוה"ק בירושלים תשי"ד ושוב ע"י הוצאת שובי נפשי בירושלים תשנ"ח ושוב ע"י יב"צ לפני שנתיים בערך.
חכם באשי כתב:לדווקנים שבינינו אציין, שבכל מהדורה הושמטו מספר קטעים מגוף הספר. וד"ל.
חכם באשי כתב:לדווקנים שבינינו אציין, שבכל מהדורה הושמטו מספר קטעים מגוף הספר. וד"ל.
בר ששת כתב:דומני שניתן למצוא את הספר ב'היברו בוקס'. אלא ששומר שקט לנפשו, יעדיף שלא להגות בו.
כלומר, מי שרוצה להמשיך לשורר בשבת 'קה ריבון' ולחוש קדושה - מוטב לו להגות בספרי רבותינו מויז'ניץ ולא בספר החזיונות, וד"ל...
בר ששת כתב:אפשר אולי תחת הכותר 'שבחי רח"ו' - ם עדיין לא צונזר גם שם. מישהו עובר ומשרש אותו מכל מאגר. ולא בכדי.
בנשק כתב:ידוע המעשה מהאר"י דבשעה ששורר ר"י נג'ארה י-ה רבון, התקבצו מלאכים כו' ובהיות ששר בזרועות מגולות נסתלקו להם.
על מעשה זה קמו עוררין בעקבות דברי רח"ו בס' החזיונות, וכידוע.
מי יודע מקור קדום למעשיה זו?
איש_ספר כתב:(ג"ש בחינות ח' עמ' 85)
איש_ספר כתב:הסיפור נזכר גם אצל הרחיד"א. המקור הראשון הוא כנראה בשבחי האר"י שבספר הכוונות ומעשה נסים קושטא ת"פ ובתוספת נופך (במיוחד על דמותו של ר' ישראל) בחמדת ימים לשבת. כמו שנזכר כאן יש החושדים במגמתיות הסיפור שנועדה להגדיל את שם משפחת נאגארה לאור היות הנכד מן היותר מקורבים לש"ץ. (ג"ש בחינות ח' עמ' 85).
היא שיחתי כתב:1. דבר מעניין שהוא כותב שם זה שהיו רואים מלאכים דרך מראות זכוכית
2. אבל בספרות היהודית והכללית מלפני ארבע מאות שנה בארצות המפותחות אין כל כך איזכור לכשפים וחלומות, או שמא אני טועה?
חכם באשי כתב:איש_ספר כתב:דפס לראשונה בשלימות ע"י מוה"ק בירושלים תשי"ד ושוב ע"י הוצאת שובי נפשי בירושלים תשנ"ח ושוב ע"י יב"צ לפני שנתיים בערך.
לדווקנים שבינינו אציין, שבכל מהדורה הושמטו מספר קטעים מגוף הספר. וד"ל.
בריושמא כתב:צר לי, אבל המהדורה שיצאה במכון בן צבי איננה שלמה. סוף הספר נשמט ממנה.
למעשה הספר הנקרא בשם 'ספר החזיונות' כולל שני חיבורים שונים בתכלית:
א. יומן מאורעות וחלומות, ובו שלושה חלקים.
ב. קונטרס דברי האר"י על שורש נשמתו של ר' חיים ויטל.
שני החיבורים הללו נמצאים לפנינו בעצם כתיבת ידו של ר' חיים ויטל, וברור שהוא עצמו כתבם.
שני החיבורים נכרכו יחד, ולכן נחשבו בטעות לספר אחד.
כאמור, אלה שני חיבורים שונים לגמרי בתוכנם ובמעשה כתיבתם.
השם 'ספר החזיונות' לא ניתן על ידי ר' חיים ויטל, אלא על ידי נכדו ר' משה ויטל.
על כל אלה נכתב בהרחבה ובפרוטרוט בספר קבלת האר"י, עמ' 138-126.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 183 אורחים