כן כותב רבינו תם (ספר הישר, חלק התשובות, סי' מד, מהדורת ש' רוזנטל, ברלין תרנח, עמ' 75).
ואיני יודע כיצד להבין את הדברים:
א. יותר מסתבר שהנִסוח הקשה והלא-מובן הוא המקורי, כי אותו לא 'תיקנו' המגיהים.
ב. ההסתברות שהנוסח הלא-מובן הוא המקורי, כי לא יתכן שהוא נובע מ'תקוני' סופרים שבאו לפשט את הטקסט.
ולאפשרות השניה, לכאורה יש לקרוא את דברי רבינו תם כאילו כתוב: "שתלמידים המגיהים, אינם מגיהים [ל]דברים של תימה".
אודה לכל עזרה בענין. רק אל תביאו השערות וסברות כרס. אני מעדיף מקבילות לענין.