תולעת ספרים07 כתב:יאיר נו באמת הרב אלישיב שליט"א צריך לרענן זיכרון - וכי מותר כלל לדבר במונחים כאלו שהגדולים נתונים לשינויי מזג אויר חלילה וחס.
ראיתי את הרב שך ז"ל בסוף ימיו שכאשר חיפש דף כל שהוא היה מדפדף מלמטה בדף ולפי צורת התוס' ידע במה המדובר - חלילה לנו אפילו לחשוב בכיוונים כאלו של רענון זכרון אצל אלו הבודדים אשר שתלם בכל דור.
יאיר. כתב:הרגע אוהב, בסה"כ התכוונו לומר שאולי, בהו"א, יתכן שהר' אלישיב...
אדג כתב:תולעת, אל תדבר בשם כולם, חלקנו מחשיב את הפורום מאד.
וראיתי שאם יהיה החבור הזה על כל המשנה כפי שהכוונה שנבאר, יהיה בו ארבע תועליות גדולות. האחת, שנודיע פירוש המשנה הנכון וביאור דבריה, לפי שאם תשאל גדול שבגאונים על פירוש הלכה מן המשנה לא יוכל לומר לך בה שום דבר, אלא אם כן היה זוכר על פה תלמוד אותה ההלכה, או יאמר לך עד שנעיין מה שאמרו בה בתלמוד, ואין ביכולת שום אדם לזכור כל התלמוד על פה, ובפרט כשהלכה אחת במשנה מתפרשת בארבעה וחמשה דפים מפני שנכנסים מענין לענין, וההוכחות והקושיות והתירוצים עד שלא יוכל לסכם מה שנתברר בפירוש אותה משנה אלא הבקי בעיון.
י. רבינוביץ כתב:מצער לראות כמה הרבה טועים בכזב ובניסים באותות וגם במופתים וחושבים שיש מי שיודע את כל הש"ס בעל פה- לא פחות! וגם את השולחן ערוך וכו' וכו' וכו', אלה דמיונות שזורעים כותבים שונים בעלי אינטרסים שונים. ולא ארחיב בנושא זה, כי מי שבקי בדברים הקשורים לחצרות מנהיגים שונים, ובמקרה אני אחד כזה, יודע שאין בדברים אלה ממש. וגם הם בני אדם גם אם הם עולים ברמתם על על רוב העם.וראיתי שאם יהיה החבור הזה על כל המשנה כפי שהכוונה שנבאר, יהיה בו ארבע תועליות גדולות. האחת, שנודיע פירוש המשנה הנכון וביאור דבריה, לפי שאם תשאל גדול שבגאונים על פירוש הלכה מן המשנה לא יוכל לומר לך בה שום דבר, אלא אם כן היה זוכר על פה תלמוד אותה ההלכה, או יאמר לך עד שנעיין מה שאמרו בה בתלמוד, ואין ביכולת שום אדם לזכור כל התלמוד על פה, ובפרט כשהלכה אחת במשנה מתפרשת בארבעה וחמשה דפים מפני שנכנסים מענין לענין, וההוכחות והקושיות והתירוצים עד שלא יוכל לסכם מה שנתברר בפירוש אותה משנה אלא הבקי בעיון.
מתוך הקדמת הרמב"ם למשנה.
תולעת ספרים07 כתב:י. רבינוביץ כתב:מצער לראות כמה הרבה טועים בכזב ובניסים באותות וגם במופתים וחושבים שיש מי שיודע את כל הש"ס בעל פה- לא פחות! וגם את השולחן ערוך וכו' וכו' וכו', אלה דמיונות שזורעים כותבים שונים בעלי אינטרסים שונים. ולא ארחיב בנושא זה, כי מי שבקי בדברים הקשורים לחצרות מנהיגים שונים, ובמקרה אני אחד כזה, יודע שאין בדברים אלה ממש. וגם הם בני אדם גם אם הם עולים ברמתם על על רוב העם.וראיתי שאם יהיה החבור הזה על כל המשנה כפי שהכוונה שנבאר, יהיה בו ארבע תועליות גדולות. האחת, שנודיע פירוש המשנה הנכון וביאור דבריה, לפי שאם תשאל גדול שבגאונים על פירוש הלכה מן המשנה לא יוכל לומר לך בה שום דבר, אלא אם כן היה זוכר על פה תלמוד אותה ההלכה, או יאמר לך עד שנעיין מה שאמרו בה בתלמוד, ואין ביכולת שום אדם לזכור כל התלמוד על פה, ובפרט כשהלכה אחת במשנה מתפרשת בארבעה וחמשה דפים מפני שנכנסים מענין לענין, וההוכחות והקושיות והתירוצים עד שלא יוכל לסכם מה שנתברר בפירוש אותה משנה אלא הבקי בעיון.
מתוך הקדמת הרמב"ם למשנה.
מדברי הרמב"ם משמע להדיא שהוא אכן ידע הכול ומשום כך כתב את ספרו.
וראה גם דברי רש"י ע"ז ל"ה עמוד ב' על דברי הגמ' למה ת"ח דומה לצלוחית של פלייטין, מגולה ריחה נודף, מכוסה אין ריחה נודף, ולא עוד אלא דברים שמכוסין ממנו, מתגלין לו, ופרש"י בזה"ל מגולה ריחה נודף, והיינו דכתיב שמן תורק שמך כשמגלין ומריקין שמנה, כלומר, כשאתה מלמד תורה לתלמידים אז יצא לך שם, מתגלין לו מעצמן בלא טורח כשהוא מלמדן. [שמעתי מרבי יעקב חיים סופר שליט"א]
לצערי ואני אומר זאת בצער רב אצל החסידים אכן כמעט ולא נמצא מרא דכוליה תלמודא – יש אומרים שהאדמו"ר מלובאביטש והשפע חיים זי"ע היו אחרונים בזה - אצל הליטאים יש ויש - וראה מה שהביא איש ספר שהחזו"א כתב להעיד כך על מרן שר התורה הגרח"ק שליט"א.
באיזשהו מקום החסידים פשטו את הרגל בקטע הזה והדברים ידועים – אקווה שלא יסקלוני אך מה לעשות שהמציאות עובר על כל דמיון...
אוהב אוצר כתב:תולעת, כל הפורום נהיה 'פרוץ' וראה את הבקשות של הת"ח לדאוג לרמה שכאן שלא תרד.
הגבתי כך כי אותו כותב כתב [לא אזכיר את שמו, מיי שרוצה יחפש] שגמרא שוטשטיין נמצאת תדיר! על שלוחנו של מרן, נראה לך לומר משפט כזה??? כן או לא? אם גם אתה סובר שלא, אז תבין למה התפרצתי לפרצה הזאת.
שמח תשמח כתב:מענין לענין, שמעתי מקשים הלא אמרינן בחולין קט ע"ב כל דאסר לן רחמנא שרי לן כוותיה. אסר לן דמא שרא לן כבדא וכו', ע"ש. וקשה, הלא גמרא מהד' שטיינזלץ דאסר לן רחמנא מאי שרא לן כוותיה? אלא על כרחך מכאן ראיה דמהדורת שוטנשטיין שרי ולק"מ.
אוהב אוצר כתב:ראשית, ברצוני למחות: מי שעולה במחשבתו שמרן הגריש"א שליט"א משתשמש ככלי עזר באחד מהפירושים הקיימים היום - זה בזיון ת"ח גמור! אוי ואבוי למי שהיתה לו הו"א! פעם היתה תמונה ביתד, ושם היה ספר כחול, אמר לי החברותא שלי: "הנה לך, גם מרן משתמש בשוטנשטיין". עיון מהיר בתמונה העלה כי מדובר בחומש שהוציאו ארסטקרול-מסורה. הזהרו בגחלתן שלא תיכוו.
בנוגע להרב עובדיה והרב אלישיב - שוב, מי זה אשר יעיז לבוא ולדבר ולהשוות בין גאוני עולם אלו. וגם פה שייכים הדברים האמורים לעיל ואכמ"ל.
מה שכן, היתה פעם אמרה שנא' וזו מציאות, שלרב עובדיה יש את הספריה הגדולה ביותר בין כל הגאונים שקיימים היום וישנם ספרים שהוא מחזיק כעותק יחיד בעולם. ומכאן ידיעותיו הרחבות שאין להרבה, אבל מכאן לבוא ולעשות השוואות בין ת"ח? מי זה שיכול לבוא ולהעיז?! שלא ינוצל פורום מכובד זה לדברים חמורים אלו, אנא הזהרו.
יגל כתב:הגיעתני במייל סריקה מתוך 'השקדן' ב':
יאיר. כתב:בסה"כ התכוונו לומר שאולי, בהו"א, יתכן שהר' אלישיב מעיין שם כדי לרענן את זכרונו בפירושים שונים ובהרחבות המובאות שם או להקל מעליו את הטרחה בעיון בספרים רבים וכו'.
תולעת ספרים07 כתב:אמפורשער השקדן...
אוסף של שטויות ושקרים - קראתי אותו ושמתי אותו תיכף בפח.
יש שם ג עמודים שאני הייתי נוכח בזה - חצי מילה הוא לא כתב אמת הכול מפוברק הוא לא דיבר ולא התייעץ קודם עם אף אחד לא...
היא שיחתי כתב:אעיר בכאן
שבשולחנו דמריה דכוליה תלמודא הגרי"ש אלישיב שליט"א
אפשר למצוא תדיר שוטנשטיין ומתיבתא
ואפשר לראות בתמונות שונות
אני בעיני ראיתי בסוכות האחרון מתיבתא על שולחנו
מניין לך שהוא מסתכל בפירוש של מתיבתא.
מה גם שזה נשמע מאוד מוזר - שהרי הרב אלישיב בקי בשתי התלמודים כולל שו"ע וכו' וכו' - מה יש לו לחפש במתיבתא - וראה רק בתשובות האחרונות שלו כמו בתשובה שכתב לרבי פייפל כהן שליט"א בנוגע לפאות מהודו ועוד כהנה איך הוא בקי בכל מכל - הייתכן דבר כזה שיש לו מה לחפש בפירוש במתיבתא.
הגע בעצמך ותווכח לדעת שזה לא יתכן...
הוא גם אינו צריך את זה בשביל לרענן את הזיכרון...
מוזר לי מאוד מה הפשט בזה.
תולעת ספרים07 כתב:א.מישהו יודע להסביר לי על מה נסוב כאן הדיון
חברה השתגעתם אתם רוצים להפוך את הרב אלישיב לסנילי רח"ל
ועכשיו אגלה טפח מאחורי הקלעים.
בטרם אתפוצץ מן השטויות כאן.
יגל כתב:אני מקווה שארטסקרול יגישו תביעת דיבה נגד בעל הניק תולעת ספרים07.
הויכוח באמת מיותר לגמרי, הלא גם אם יביאו תמונה של הגריש"א הוגה בשוטנשטיין או מתיבתא (ויש תמונות כאלו, אני רק מתעצל לחפש), יבוא הלה ויטען שהן מזויפות או מבוימות, וגם אם יבואו אנשים שנכנסו אל הגריש"א פנימה וראו על שולחן לימודו את הספרים הנ"ל, יבוא הלה ויטען שהם משקרים. אז די בזה וכ"ט.
תולעת ספרים07 כתב:מישהו יודע להסביר לי על מה נסוב כאן הדיון
חברה השתגעתם אתם רוצים להפוך את הרב אלישיב לסנילי רח"ל
ועכשיו אגלה טפח מאחורי הקלעים.
בטרם אתפוצץ מן השטויות כאן.
ובכן ההסכמה של שוטנשטיין הוצא כך:
הלכו לרבי שמואל אוירבאך שליט"א לבקש הסכמה והוא התנה זאת בתנאי שהרב אלישיב יחתום קודם.
הלכו וזייפו הסכמה מן הרב אלישיב וכך חתם רבי שמואל אוירבאך שליט"א
ואני עומד מאוחורי כל מלה שלי.
שיטה נוספת לקבלת הסכמה מהרב אלישיב הוא כזה – פונים להרב שיינברג שליט"א אשר נותן הסכמה לכולם כמו הגאון מטשובין ז"ל בזמנו ועוד הרבה גדולים ואח"כ פונים לעבר הרב אלישיב והרב אלישיב ברוב ענותנונו חותם אחרי הרב שיינברג ללא אומר ודברים.
עט סופר היטיב להגדיר זאת
ויש בידי גם מחירון כותרתו קידום מכירות הסכמות התעריפים נעים מעשר אלף דולר עד כחמישים תלוי מי נמצא אצל הרב עובדיה ועוד כהנה...
תולעת ספרים07 כתב:לא אמרתי כלום הפסיקו להתנפל עלי רצונכם לומר שהרב אלישיב לומד גמרא עם פירוש שוטנשטיין ומתיבא שיהיה לכם לבריאות.
אני כשלעצמי אם אראה רב או פוסק כל שהוא שלומד עם אמצעי עזר לא אשאל יותר את פיו לא ימין ולא שמאל.
תולעת ספרים07 כתב:לא אמרתי כלום הפסיקו להתנפל עלי רצונכם לומר שהרב אלישיב לומד גמרא עם פירוש שוטנשטיין ומתיבא שיהיה לכם לבריאות.
אני כשלעצמי אם אראה רב או פוסק כל שהוא שלומד עם אמצעי עזר לא אשאל יותר את פיו לא ימין ולא שמאל.
[א"ס במחילת כבוד תורתך היכן ההבטחות שלך מתמול שלשום מדוע קפצת רק זה עתה]
תולעת ספרים07 כתב:עוד אבקש מהם להכחיש מה שאמר לי הרב רבי אשר שטרנבוך בשם אביו רבי משה שכל הס"ס שוטטנשטיין באנגלית מועתק מהש"ס הגרמני ההוא שכבר פעם דיברנו על זה...
אוהב אוצר כתב:תולעת, אני ממש מבקש טובה אישית: הסבר מה כוונתך, בוודאי נוכחת להבין שיש בי מעט קורטוב של תמימות ולכן אני רוצה להבין מה באת לומר, זו היא תמונה של תורמי שוטנשטיין?
תולעת ספרים07 כתב:וחוץ מזה מה שכתבתי הוא מפי השמועה בלבד
תולעת ספרים07 כתב:ובכן ההסכמה של שוטנשטיין הוצא כך:
הלכו לרבי שמואל אוירבאך שליט"א לבקש הסכמה והוא התנה זאת בתנאי שהרב אלישיב יחתום קודם.
הלכו וזייפו הסכמה מן הרב אלישיב וכך חתם רבי שמואל אוירבאך שליט"א
ואני עומד מאוחורי כל מלה שלי.
חסידים מבית, שמסתופפים אצל גדולים שאינם חסידים, אשר משליכים מהגוזמאות הפראיות והבלתי אחראיות המורגלות על לשונם, על אותם חכמים.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 308 אורחים