מי אינו מכיר את החיבור "כלי יקר" על התורה הנדפס כמעט בכל ה"מקראות גדולות", חיברו ר' שלמה אפרים [איש] לונטשיץ. והובא לדפוס ע"י המחבר בשנת שס"ב בלובלין.
לעומתו, החיבור על תנ"ך אשר נקרא בשם "כלי יקר" חובר ע"י ר' אברהם לאנייאדו, ונדפס לראשונה בונצי'ה בסוף שנת שס"ג. ומהרש"א מביאו כ"פ בח"א.
האם מישהו יכול לשפוך אור על נסיבות השם "כלי יקר" בספרים הנ"ל, והאם לא ידע אחד בקיום השני, או שאדרבא התכוון בחיבור על תנ"ך להשלים החיבור על התורה.