דבר פלאי ראיתי בשבת והוא ד"אב" נקרא כך משעה שאשתו התעברה, ואילו "אם" אינה נקראת בעוד העובר במעיה, אלא לאחר שנולד, ונמצא לפי"ז שאב ואם לא מקבלים כלל את שמם ביחד, אלא בהפרש של זמן רב.
ומקור שמביאים לכך מרש"י במגילה ד' יג ע"א בענין אסתר וז"ל הגמ' שם כי אין לה אב ואם ובמות אביה ואמה למה לי. אמר רב אחא עיברתה מת אביה ילדתה מתה אמה ע"כ, ומבאר רש"י ובמות אביה ואמה תו ל"ל - מאחר דכתיב כי אין לה אב ואם אלא ללמדנו שאפי' יום אחד לא היה לה אב ואם. בשעה שנתעברה אמה מת אביה - נמצא שלא היה לה אב משעה שנראה להקרות אב. וכשילדתה מתה אמה - ולא נראית לקרות אם עכ"ל.
וראיתי שהוכיח מכאן הדובב מישרים ח"א סי' כו דכ"ז שהולד במעי אמו, אין אמו נקראת אם עדיין, וכן הביא בבית האוצר להגרי"ע לדייק כן מרש"י, וכת' שזכה לכוון לדברי המהר"ל באור חדש על ויהי אומן את הדסה.
ומאוד התפעלתי מדבר זה, היש לאי מי להוסיף מילין והוכחות בדבר זה??