ועיינתי בערוך ערך אבזר
עולה וכל אביזרהא (מנחות עג) אינהו וכל אבזרייהו (סנהדרין עד) פי' כל מידי דשייך לאותן ז' מצוות, דבל' ישמעאלים קורין אבזאר והוא תבלין של קדירה
שוב עשיתי חיפוש מהמלה אבזאר
ויצא לי היד רמ"ה סנהדרין וז"ל שם
אמר רבא אינהו וכל אביזרייהו הן וכל תבליהן כלומר הן וכל הדברים הצריכים להם לחזקן כולן בכללן הן כתבלין הללו שניתן בתבשיל להטיב טעמו ואין לתבלין שם בפני עצמו אלא הרי הכל נקרא בשם התבשיל ותבלין נקראין בטיית אבזאר.
ותמהתי מה פירוש מלת בטיית
ואנחש שבכתב יד הי' בע' אבזאר ופירושו בערבית, והמדפיס שגה בין ע' לט', והדפיס בטיית