כתב הכוזרי (מאמר שלישי סוף יט) שבכריעה של מודים החסיד חושב גם על ירושלים ומשתחווה כנגדה.
והוא חידוש גדול.
ואולי ניתן לכוון דבריו עם המבואר במנהגי מהרי"ל עמ' תלו במה' מכון ירושלים, שהיו נוהגים לכרוע בבונה ירושלים בתפילה, עיי"ש.
המהדיר כתב:ראו: א' גרוסמן, "זיקתו של מהר"ם מרוטנבורג אל ארץ-ישראל", קתדרה, 84 (תשנ"ז), עמ' 70, מכ"י קיימברג' 791, שכל פעם שהזכיר מר"ם את ירושלים בתפילתו היה משתחוה לכיוון מזרח.
צh33 כתב:לא הבנתי מה החידוש אם צריך להתפלל כנגד ירושלים הרי ודאי שצריך לחשוב עליה
אסביר יותר הרי עומד לפני הוי' היינו כנגד קודש הקדשים אם כן כשכורע עכ חושב עליו גם כן שהרי עומד לפניו
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 707 אורחים