שמואל בארג כתב:מתי הי' העובדא הלז? אני רוצה לברר את זה אצל ב' ת"ח אלו.
בשבוע העבר
וכמובן יש מי שפשוט......
שמואל בארג כתב:מתי הי' העובדא הלז? אני רוצה לברר את זה אצל ב' ת"ח אלו.
אמרי שפר כתב:אראל כתב:מכתב הצדיק מריבאטיטש, נגד מכתב הצדיק לויפער
בעד לא נגד, כנראה היא דף נא ואילך מהמחברת שיפורסם בשם האשל ברמה מסורת העופות, ובתוכו חזיונות נוראות ומפליאות ממש, המשמחים כל רואיו, ומי יעמוד בסוד קדושים, (במשך הזמן הולך ומתגלה מי הם הרבנים הגאונים הצדיקים תומכי החלום!) ועל כולנו לפתרו לטובה, טבא היא וטבא ליהוי, שבע זמנין יגזרו מן שמיא דיהוי טבא
אמרי שפר כתב:בעל אחריות כתב:אתה יכול לעשות בעצמך כמו שאחרים עשו, נא לוקח בידך הקורניש, הנקבה והזכר ביחד, ותלך משוחט לשוחט, ותמצא מסורה ברורה עליה, מכל שו"ב מומחה שהי' לו איזה קבלה ממסורת. שכולם אומרים שנראה כתרנגול רגיל, וששחטו אותו
אך שמעתי מעד נוכח שהחדב"ן עם ר' שמ"ו עשו מבחן הנ"ל עם השוחט הישיש ר' יחזקאל גליק לאוי"ט, בתקוה שהותצאות יהיה כנ"ל, ואמר שאם היה מזדמן לפניו הקורניש לא היה שוחטו שמעולם לא ראה שישחטו אותו.
ובכך הרשימה מן אנשים שמעידים כזה הולך ומתארך
לפי האמת אין מן הצורך להביא ראיות על דבר פשוט זה, וגם מהלך הזה אין מקורו מדברי רבותינו שמפיהם אנו חיים, ובאתי רק להעיר על לשון הכותב מן עובדא שאך התקיימה.
שמואל בארג כתב:אמרי שפר כתב:בעל אחריות כתב:אתה יכול לעשות בעצמך כמו שאחרים עשו, נא לוקח בידך הקורניש, הנקבה והזכר ביחד, ותלך משוחט לשוחט, ותמצא מסורה ברורה עליה, מכל שו"ב מומחה שהי' לו איזה קבלה ממסורת. שכולם אומרים שנראה כתרנגול רגיל, וששחטו אותו
אך שמעתי מעד נוכח שהחדב"ן עם ר' שמ"ו עשו מבחן הנ"ל עם השוחט הישיש ר' יחזקאל גליק לאוי"ט, בתקוה שהותצאות יהיה כנ"ל, ואמר שאם היה מזדמן לפניו הקורניש לא היה שוחטו שמעולם לא ראה שישחטו אותו.
ובכך הרשימה מן אנשים שמעידים כזה הולך ומתארך
לפי האמת אין מן הצורך להביא ראיות על דבר פשוט זה, וגם מהלך הזה אין מקורו מדברי רבותינו שמפיהם אנו חיים, ובאתי רק להעיר על לשון הכותב מן עובדא שאך התקיימה.
ביררתי את זה מכלי שני (ובעז"ה אלך לעד ראי' לברר עוד), והעובדא היא להיפך ממה ששמעת, בני ר' יחזקאל הוליכו אותו ביחד עם כמה רבנים לאחד שיש לו ליל עם כמה מיני תרנגולין, והוא ידע בפשיטות כל הפרטים מהעופות מה שאנו כבר טורחין כמה שנים...
וכשהגיעו להקורניש השחור, לא רק העיד ששחטו אותו, אלא גם סיפר שמהנוצות הי' עושין הכובע להחיילים 'אונגערישע דזשאנדארן'.
אורח חדש כתב:כבוד הרבנים אמרי שפר, תוכן, אראל, ושאר החברים החשובים שמנסים כאן בכל יום - ללא הצלחה - ללמד עם הגאון הגדול והבקי הנפלא הרב בעל אחריות את הא' ב' והדברים הפשוטים בסדר גידול וטיפוח עופות בהמאה ושישים שנים אחרונות:
ראיתי את כל השקו''ט ביניכם ולענ''ד חבל על כל טיפת דיו שנכתב בזה ומופנה אליו, כי הוא מתעקש באופן נפלא וטורח כדי שלא להבין,
אבל כמדומני שנקודה חשובה לא מצאתי אף בדבריכם, והוא ששום אחד מהרבנים שהוא מונה כאן לא ראו ''צורת העוף הלעגהארען בכלל'', ורק העורך ערך שאלה והתחיל לכתוב עליו בירור הלכה והעיר מדברי הערוגה''ב וע''ז העירו הרבנים האחרים בהמחברות הבאים כדרכה של תורה אם גדלות וקטנות מיקרי שינוי או לא.
וטעות העורך בעצמו נמשך, או כמו שכבר נזכר לעיל שבישוב איקלאד כבר נתרגל להעופות החדשים שהיו יותר גדולים מהעופות הישנים,
ולענ''ד נראה שטעותו היה נמשך מכך שלא היה בקי בהמציאות שהגוים טרחו ועשו וביררו כמה וכמה סוגי ברידס (breed בלע''ז) מהעופות הישנים, ושם לעגהארען אינו מין חדש אלא זן שהגוים ביררו ושיבחו מיניה וביה, וכמו שהסביר והרחיב באריכות עורך ירחון תל תלפיות (שג''כ טעה בתחילה בזה) אל הגאון בעל התעוררות תשובה את טעותו בענין כזה עיי''ש ותמצא נחת
ושוב עוה''פ נא ונא להפסיק הוויכוח עם מי שאין לו אחריות וכשם שמצוה לומר דבר הנשמע וכו'. וד''ב.
ששום אחד מהרבנים שהוא מונה כאן לא ראו ''צורת העוף הלעגהארען בכלל'', ורק העורך ערך שאלה והתחיל לכתוב עליו בירור הלכה והעיר מדברי הערוגה''ב וע''ז העירו הרבנים האחרים בהמחברות הבאים כדרכה של תורה אם גדלות וקטנות מיקרי שינוי או לא
וכמו שהסביר והרחיב באריכות עורך ירחון תל תלפיות (שג''כ טעה בתחילה בזה) אל הגאון בעל התעוררות תשובה את טעותו בענין כזה עיי''ש ותמצא נחת
אורח חדש כתב:
כבוד הרבנים אמרי שפר, תוכן, אראל, ושאר החברים החשובים שמנסים כאן בכל יום - ללא הצלחה - ללמד עם הגאון הגדול והבקי הנפלא הרב בעל אחריות את הא' ב' והדברים הפשוטים בסדר גידול וטיפוח עופות בהמאה ושישים שנים אחרונות:
ראיתי את כל השקו''ט ביניכם ולענ''ד חבל על כל טיפת דיו שנכתב בזה ומופנה אליו, כי הוא מתעקש באופן נפלא וטורח כדי שלא להבין,
אבל כמדומני שנקודה חשובה לא מצאתי אף בדבריכם, והוא ששום אחד מהרבנים שהוא מונה כאן לא ראו ''צורת העוף הלעגהארען בכלל'', ורק העורך ערך שאלה והתחיל לכתוב עליו בירור הלכה והעיר מדברי הערוגה''ב וע''ז העירו הרבנים האחרים בהמחברות הבאים כדרכה של תורה אם גדלות וקטנות מיקרי שינוי או לא.
וטעות העורך בעצמו נמשך, או כמו שכבר נזכר לעיל שבישוב איקלאד כבר נתרגל להעופות החדשים שהיו יותר גדולים מהעופות הישנים,
ולענ''ד נראה שטעותו היה נמשך מכך שלא היה בקי בהמציאות שהגוים טרחו ועשו וביררו כמה וכמה סוגי ברידס (breed בלע''ז) מהעופות הישנים, ושם לעגהארען אינו מין חדש אלא זן שהגוים ביררו ושיבחו מיניה וביה, וכמו שהסביר והרחיב באריכות עורך ירחון תל תלפיות (שג''כ טעה בתחילה בזה) אל הגאון בעל התעוררות תשובה את טעותו בענין כזה עיי''ש ותמצא נחת
ושוב עוה''פ נא ונא להפסיק הוויכוח עם מי שאין לו אחריות וכשם שמצוה לומר דבר הנשמע וכו'. וד''ב.
תוכן כתב:בפשטות כל הדיבורים על מסורה אינם שוים כלום, אם הכליאו אותם במין ללא מסורה.
בעל אחריות כתב:תוכן כתב:בפשטות כל הדיבורים על מסורה אינם שוים כלום, אם הכליאו אותם במין ללא מסורה.
כל החשש שהקורניש הכליאו אותם הוא דמיונות שוה של גוים, ואין לנו לחוש עליהם ועל דבריהם כלל וכלל, וכיון שיש לנו מסורה ברורה על הקורניש, שוב אין חשש כלל, ואף בענין צורות הכרבולת אין חשש, דהרי יש לנו על העוף הזה מסורה עם כל הפרטים אשר עליה ותבנית הכרבולת בתוך המסורה. ופשוט.
הצעיר באלפי כתב:מכתב חדש מאת הגאון רבי יעקב מנחם שטייף שליט"א דומ"ץ התאחדות הרבנים ומח"ס עוף השמים.
מתייחס לכל הטענות שהעלו נגד עוף הלעגהורן, ומעמיד דברים על מכונם בבהירות
גימפעל כתב:
שמואל בארג כתב:על זה אנו דנין, המתירים אומרים שזהו הלעגהארן המקורי, והאוסרים סוברין שהוא עוף חדש משום כמה שינויים.
(רוב רבנים היושבים על מדין כמה שנים ובפרט בעניני שחיטה, אינם לא מן האוסרים ולא מן המתירים, שאין זה לבן או שחור אלא מסובך כמו הברוילער)
גימפעל כתב:
אמרי שפר כתב:שמואל בארג כתב:על זה אנו דנין, המתירים אומרים שזהו הלעגהארן המקורי, והאוסרים סוברין שהוא עוף חדש משום כמה שינויים.
(רוב רבנים היושבים על מדין כמה שנים ובפרט בעניני שחיטה, אינם לא מן האוסרים ולא מן המתירים, שאין זה לבן או שחור אלא מסובך כמו הברוילער)
עובדא שאין שייך לדון עליו הוא: שהיא פשוט נלקח מאחד מהחברות המוכרים בליוני ביצים בשנה, והיא מציאות פשוט.
אך המטשטשים רוצים לומר שיש חברות שהם יותר גדולים....., ומסתמא... נראים שונים, כמובן במציאות אין חילוקים שאנשים יכולים לראות בעין, הגם כי כל חברה מצטיין באיזה מעלות.
עופות הנ"ל נשחטים כמעט בכל בתי שחיטה של היראים בחו"ל, ואין עליו מתירים ואוסרים כלל, רק ישנם הסוברים שהפטם הי בעייתי וצריכים להדר על הלגורן, וישנם הסוברים שהפטם היא הכי טוב ששייך ועל כן אין שייך שיהיה טוב יותר.
אמרי שפר כתב:גימפעל כתב:
האם אחד יכול להסביר המציאות המוזרה מי שחותם על מכתב זה?? היכן הם שאר הרבנים ובראשם רב השחיטה הגרש"י הירש שליט"א? והיכן היא מנהל וועד השחיטה ושאר ההנהלה?
אמרי שפר כתב:סוף לכל הבדויות!...
תשובה מהגאון האדיר רבי משה שאול קליין שליט"א ויתר רבנים וגאונים, בו מגלה את האמת ומסיר את המסוה שעומד מאחורי 'ההשגחה' , ומה היה באמת 'הביקור' במפעל של העופות הפטם.
אמת מארץ תצמח!
הכהן מקולוניא כתב:אמרי שפר כתב:סוף לכל הבדויות!...
תשובה מהגאון האדיר רבי משה שאול קליין שליט"א ויתר רבנים וגאונים, בו מגלה את האמת ומסיר את המסוה שעומד מאחורי 'ההשגחה' , ומה היה באמת 'הביקור' במפעל של העופות הפטם.
אמת מארץ תצמח!
שמת לב שאתה בעיקר מתכתב עם עצמך?
עובדה היא שרוב הקהל הקדוש אינו מתעניין ב״שערוריה״ הזו וסומך על פסיקת הבד״צ ושאר רבנים ללא פקפוק.
הכהן מקולוניא כתב:אמרי שפר כתב:סוף לכל הבדויות!...
תשובה מהגאון האדיר רבי משה שאול קליין שליט"א ויתר רבנים וגאונים, בו מגלה את האמת ומסיר את המסוה שעומד מאחורי 'ההשגחה' , ומה היה באמת 'הביקור' במפעל של העופות הפטם.
אמת מארץ תצמח!
שמת לב שאתה בעיקר מתכתב עם עצמך?
עובדה היא שרוב הקהל הקדוש אינו מתעניין ב״שערוריה״ הזו וסומך על פסיקת הבד״צ ושאר רבנים ללא פקפוק.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 273 אורחים