הגמרא בשבת ק"ב ע"ב אומרת שאם תולעת עשתה חור בקרש המשכן, היה ניתן לתקן את זה ע"י הכנסת אבר (עופרת?) וזה סותמו.
לכאורה, האם אין כאן בעיה שזה לא נעשה מעץ אלא ממתכת והרי התורה אומרת לעשות את הקרשים מעץ בודקא?
האם שייך כאן לומר שזה בטל ברוב? וגם כידוע יש קפידא במשכן ובמקדש שאסור להוסיף שום דבר, הכל מיד ה' עלי השכיל, וכאן לכאורה כן הכניסו משהו אחר שלא הצטוו.
עוד יש לשאול מה שתמיד אומרת הגמרא דאין עניות במקום עשירות ואיך יאה למשכן ה' שיסתמו הקרשים עם טלאים.
עוד יש לעיין אם ניתן לתקן עם אבר רק כשיש חור אחד שזה לא כל כך ניכר או שלא חשוב כמה חורים יש בכל זאת ניתן לתקן. וצ"ע.
עוד יש להסתפק האם חייבים לסתום עם אבר בכל שיעור של חור דיש קפידא שיהיו הקרשים שלמים, או דרק אם החור בשיעור ניכר ומה השיעור.