[עמ' 46.] שאין הוא ממה שזולת ישראל נוהגים לפיו; ומה שלא נאסר בתורה ולא צוּוה ולא הומלץ עליו והוא מהמפורסמים שבדרכי הגוים וחוקותיהם, ואינו ממסורת ישראל, תֵאָסר עשייתו, אם מתכוונים בו להידמות אליהם; ועל - כן אסרו מְסַפֵּר קוֹמִי (1) על כל אחד, אך התירו זאת למי שעומד לפני המלכים מפני שאינו מתכוון להידמות
י. אברהם כתב:ומה בדבר הערתי באות ד? מהו הנכון?
הגהמ כתב: ונ"ל ש'אלתעב' מובנו בהקשר זה עמל מייגע
הוגה ומעיין כתב:אני נוגע בדבר.
גבול ים כתב:בפרק כה בענין טהרת הידים (עמ' 77 במהדו' החדשה) 'ומתנים לגבי אותו כלי שלא יהא תחתית כלי שבור או בלתי שבור או שבר של צד כלי שבור' המשפט לא מובן, ולכאורה המכון הוא שבור או שאינו שבור אלא שיש שבר בצדו, וכך עולה מתרגומו של עפנשטיין, אבל התרגום של דנה מדוייק יותר מילולית, האם יש כאן איזו טעות ?
הוגה ומעיין כתב:גבול ים כתב:בפרק כה בענין טהרת הידים (עמ' 77 במהדו' החדשה) 'ומתנים לגבי אותו כלי שלא יהא תחתית כלי שבור או בלתי שבור או שבר של צד כלי שבור' המשפט לא מובן, ולכאורה המכון הוא שבור או שאינו שבור אלא שיש שבר בצדו, וכך עולה מתרגומו של עפנשטיין, אבל התרגום של דנה מדוייק יותר מילולית, האם יש כאן איזו טעות ?
התרגום הנכון לע"ד -
ומתנאי כלי זה שלא תהיה תחתית הכלי שבורה, או גם כשאינה שבורה אלא שנשברה חתיכה בצד הכלי, אלא אם כן תוקן שבר זה והושלם עד שנעשה בצורת כלי המוכשר לכך.
פלוריש כתב:הוגה ומעיין כתב:אני נוגע בדבר.
זה אומר שנזכה בקרוב למהדורה שלך לספר המספיק לעובדי ה'?
אם כן, זו בשורה טובה מאוד
הוגה ומעיין כתב:ר' גל מסילתי מבני ברק מתכנן להוציא לאור את כל חלקיו ההלכתיים של ספר המספיק, מכל כתבי היד. הוא עבד מספר שנים על איסוף החומר ועוד, וכעת מתקדמים בס"ד בתרגום.
הוגה ומעיין כתב:ר' גל מסילתי מבני ברק מתכנן להוציא לאור את כל חלקיו ההלכתיים של ספר המספיק, מכל כתבי היד. הוא עבד מספר שנים על איסוף החומר ועוד, וכעת מתקדמים בס"ד בתרגום.
עדיאל ברויאר כתב:הוא משתמש בקטעים שזיהו אחרים. דומני שהוא לא ניסה לאתר קטעים חדשים בכוחות עצמו
ואמרו ז"ל שאין מותר למול בקרומית של קנה משום שיש בו סם ומזיק לילד.
אמר רב חסדא א"ר יצחק ואמרי לה במתניתא תנא ה' דברים נאמרו בקרומית של קנה אין שוחטין בה ואין מלין בה ואין מחתכין בה בשר ואין מחצצין בה שינים ואין מקנחים בה אין שוחטין בה
ה' דברים כו' - כולהו משום שכשדוחקין אותם קיסמין ניתזין ומפרשים הימנה ואיכא סכנתא במילה שלא תנקוב הגיד ומשוי ליה כרות שפכה...
בכל מלין, ואפילו בצור ובזכוכית ובכל דבר הכורת, חוץ מבקרומית של קנה, לפי שקסמים נתזים ממנו ויבא לידי כרות שפכה. ומצוה מן המובחר למול בברזל, בין בסכין בין במספרים, ונהגו למול בסכין.
"ומי שקונה עבד או שנולד לו עבר מחויב למול אותו, אלא שמילת הקנוי מחויבת ביום קנייתו ואילו הנולד - ביום השמיני ללֵדתו"
סליחות כתב:כפי הנראה ט"ס וצ"ל עבד.
י. אברהם כתב:עמ' 110
"משום ששער עבודת ה' יתע' פתוח, דרכו עובד את ה' הנביא הגדול והאדם הנקלה, כל אחד בהתאם ליכולתו ולהשתדלותו ואילו הקבלה היא היא כפי מדרגת האדם והליכתו לפניו יתע'"
מה פירוש "ואילו הקבלה".
הוגה ומעיין כתב:ר' גל מסילתי מבני ברק מתכנן להוציא לאור את כל חלקיו ההלכתיים של ספר המספיק, מכל כתבי היד. הוא עבד מספר שנים על איסוף החומר ועוד, וכעת מתקדמים בס"ד בתרגום.
יהודה בן יעקב כתב:
כעת ר' גל פרסם חלק מהספר על הל' תפילה, בספר ויען שמואל (היו"ל ע"י מוסדות כסא רחמים) חלק כג שנת התש"ף
סליחות כתב:ייש"כ.יהודה בן יעקב כתב: כעת ר' גל פרסם חלק מהספר על הל' תפילה, בספר ויען שמואל (היו"ל ע"י מוסדות כסא רחמים) חלק כג שנת התש"ף
אולי יסכים המחבר להעלות את זה לכאן.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 292 אורחים