ארי במסתרים כתב:אמר לי איזה ת"ח שהראשונים כותבים שרש"י במסכת עירובין הוא מהדורה קמא שעשה בצעירותו ואינו ככל שאר המסכתות.
ארי במסתרים כתב:אמר לי איזה ת"ח שהראשונים כותבים שרש"י במסכת עירובין הוא מהדורה קמא שעשה בצעירותו ואינו ככל שאר המסכתות.
שי אבי דוד כתב:האם ידועה התייחסות לסגנונו השונה של רש"י במסכת עירובין: א. אריכות יתירה ביחס למסכתות אחרות (אולי משום שכאן הוא מקומם הראשון של אותם יסודות לפי סדר המסכתות). ב. ד"ה רבים כוללים לישנא אחרינא. אשמח לשמוע דעת החברים בענין. בתודה מראש.
שי אבי דוד כתב: ב. ד"ה רבים כוללים לישנא אחרינא.
אמר מהר"י סגל דהוא שאל מגדול אחד אמאי האריך רש"י ושאר פוסקים במס' סוכה ועירובין יותר מבשום מסכתא, והשיב לו לפי שדיניהם רחוקים מדעת הבריות כגון גודא אסיק גודא אחית ודין לבוד ודופן עקומה ולחי וקורה שמתירין את המבוי והרבה כה"ג אשר קשה לדעת סברתם להכי חזרו הפרשנים להבינם ולהשכילם לכל.
שומע ומשמיע כתב:האם שמתם לב לאריכות מיוחדת של רש"י בעירובין וסוכה?
לכשיבקע כתב:לא יודע אם יש ראיה מזה, אך זכורני שבעירובין בכל מקום שנזכר אמר רב יוסף לא שמיעא לי הך שמעתתא, מציין רש''י שוב ושוב 'רב יוסף חלש ואיעקר תלמודיה' ואפילו פעמיים באותו עמוד [למרות הסמיכות, אינני מוכיח מצורת הדף...], וכמדומה שאין דרכו כן בשאר מקומות.
גל של אגוזים כתב:אבל לא לזה כיון המהרי"ל כמובן
לכשיבקע כתב:מן הסתם חיפשת רק על המילים 'לא שמיע לי' אבל בעירובין הוא ז''ל מפרש זאת גם על מילים שלא הזכיר בהם רב יוסף לא שמיע לי אלא רק מתוך דבריו לא מובן מה היה קשה לו וכדו'.
מש''כ מר וז''ל דרכו של רש"י לעיתים לפרש דברים רק בהופעה השניה שלהם, ואכמ"ל. אדרבה אשמח אם יאריך ויאלפני בינה מדוע זה כך.
כח עליון כתב:שמתי לב שלרש"י בעירובין יש שיטה אחרת ממסכתות אחרות (שבת סוכה ביצה) לגבי איסור עשיית אהל במחיצה
מתוך הרשום אצלי
הריטב"א בעירובין מד. כותב על רש"י - ובכאן חזר בו רבינו ממה שכתב במסכת שבת גבי הא מתני׳ דפקק החלון דלא אסור משום אהל עראי אלא בפורס כעין גג אבל לא בעושה כותלים ומתני׳ דפקק מיירי בחלון שעל הגג כעין ארובה ואלו בכאן הוא מפרש דאפי׳ במחיצות אסרי רבנן משום אהל עראי ואפילו בדליכא הכשר מצוה והוא רבינו ז״ל מודה על האמת וכדמוכחא כלא שמעתין וכדכתיבנא התם...כח עליון כתב:שמתי לב שלרש"י בעירובין יש שיטה אחרת ממסכתות אחרות (שבת סוכה ביצה) לגבי איסור עשיית אהל במחיצה...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 340 אורחים