כבר ידוע שלא כותבים ר"ת בלתי שכיחים כך שיש להוריד מעל הפרק לכאורה את האפשרות של כמשלה"ג, אבל נראה יותר שכונתו כמו שאמרו ז"ל.חקר כתב:להלן קטע מתוך פירושו של החיד"א לתהלים - יוסף תהלות מזמור ל': ורמז דהנרות הם מ"ד כמספר לדו"ד, וכמשז"ל והביאו הרב כנסת הגדולה 'נחמד למראה' נחמד ר"ת נר חנוכה מ"ד.
המילים: וכמשז"ל והביאו הרב כנסת הגדולה אין להם מובן. מעיון בכנסת הגדולה או"ח סי' תרע"ה מתברר שהרמז הנ"ל מקורו בשלטי הגבורים שבהגהות מרדכי פרק במה מדליקין, וא"כ יתכן שהחיד"א כתב ר"ת וכמשלה"ג ובדפוס נתחלף ל-וכמשז"ל.
חקר כתב:איך כמו שאמרו ז"ל מתחבר עם והביאו הרב כנסת הגדולה???
חקר כתב:ב. החיד"א כותב על ה-וכמשז"ל ש-הביאו הרב כנסת הגדולה, אם כן תיבת 'והביאו' מתייחסת למפרש מסויים שהזכיר תחילה, ודבר זה לא שייך על וכמו שאמרו ז"ל.
ערער בערבה כתב:חקר כתב:איך כמו שאמרו ז"ל מתחבר עם והביאו הרב כנסת הגדולה???
ערוך חיפוש קצר באוצר על המילים 'אמרו ז"ל והביאו' [או בוריאציות דומות] ובטוחני שתסתלק תמיהתך.
חקר כתב:להלן קטע מתוך פירושו של החיד"א לתהלים - יוסף תהלות מזמור ל': ורמז דהנרות הם מ"ד כמספר לדו"ד, וכמשז"ל והביאו הרב כנסת הגדולה 'נחמד למראה' נחמד ר"ת נר חנוכה מ"ד.
המילים: וכמשז"ל והביאו הרב כנסת הגדולה אין להם מובן. מעיון בכנסת הגדולה או"ח סי' תרע"ה מתברר שהרמז הנ"ל מקורו בשלטי הגבורים שבהגהות מרדכי פרק במה מדליקין, וא"כ יתכן שהחיד"א כתב ר"ת וכמשלה"ג ובדפוס נתחלף ל-וכמשז"ל.
אגב, יש שהוסיפו על הרמז הנ"ל, שנרות חנוכה הרמוזים בתיבת 'נחמד' הם רק 'למראה', לפי שאין לנו רשות להשתמש בהם אלא לראותם בלבד.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 244 אורחים