שלח לי חבר:
אני מחפש מהבוקר בספר הנ"ל, את המעשה המתואר ולא נמצא. דפדפתי כל הספר ב'היברו בוקס' ואוצר החכמה. ואין כלום.
בסוף מצאתי משהו דומה אך שונה, באופן שמסיר את כל הקושיה מעיקרא ואינה מתחילה כלל. ורק מחמת ששיבש את הבנת הדברים מייצר הוא קושיה שבעצם לא מתחילה,
ראה בהערה בעמ' ט,ב - מתחיל באמצעה, עד י,א (בהוצאה זו).
ושם הלשון, בגלל שהחת"ס 'זכותו נפיש כ"כ שראוי לזכות תלמידו בזכותו'.
ואילו המצטט ציטט (אולי מזכרונו בלי לבדוק - שלא לחשוב שבמכוון עיוות) כאילו אמרו בשמים שכיון שהחת"ס יצטער אם ימות התלמיד, לכן אין להמיתו. ומכאן באה לו השאלה וכי ר"ע לא יצטער במות כ"ד אלפי תלמידיו.
אבל לפי מה שכתוב באמת, לא קשה מידי כמובן, כי ראשית צריך זכויות בשביל כ"ד אלף תלמידים ולא רק אחד. ובעיקר, הרי גם אם יש לרבי עקיבא כל כך זכויות, הלא פה לא מדובר שהתלמיד של החת"ס מת בגלל חטאו, אלא שהכביד חוליו עד שהיה נידון אם לתת לחוליו להכביד עד שימות או שיש לו זכות שיתרפא, ובכזה מצב, אהני ליה זכותו של החת"ס רבו. ואילו חטא לא היתה עומדת לו זכותו של החת"ס.
![1.jpg](./download/file.php?id=93446&sid=bc1e7d8624a99c5f9ff4f3cdf6142a78)
- 1.jpg (271.34 KiB) נצפה 747 פעמים
![2.jpg](./download/file.php?id=93447&sid=bc1e7d8624a99c5f9ff4f3cdf6142a78)
- 2.jpg (94.84 KiB) נצפה 747 פעמים