והגאונים מהרש"ל ומהרש"א לא חיברו רק על מסכתות הנהוגים בזמנינו אבל נזירות אינו נוהג בזמנינו כמו סדר קדשים באשר שכולנו טמאי מתים גם אין ביהמ"ק קיים שיוכל להביא קרבנות נזירות זולת נזירות שמשון יוכל לנזור באשר נזירות שמשון מותר לטמא למתים, בין כך ובין כך היתה מונחת בקרן זווית.
[על עצם דבריו גבי נזירות בזמנינו יש לדון בנפרד, ואין כאן המקום].
דבריו נסובים על מס' נזיר. מעתה יש לברר מדוע כ' פירוש למס' סוטה שאינה נוהגת בזמנינו.
[ואם כבר, לא הבנתי דברי המהרש"א ריש נדרים:
במסכת זו לא ירדתי רק להגיה הטעיות מפני שהן רבות בג' הפירושים ויותר בדברי התוספות וע"כ מנעתי ידי מלחדש בה שום דבר חוץ מתיקון הטעיות כפי ע"ד.
מדוע נמנע מלפרש?]