לבי במערב כתב:הקושיא היא לשי' רש"י ששינתה ממה שנצטוותה.
הקושיא היא על הפסוקים שבהם כתוב מפורש ששינתה, לא על רש"י.
לבי במערב כתב:הקושיא היא לשי' רש"י ששינתה ממה שנצטוותה.
אש משמים כתב:עכ"פ מבואר בדבריו [של האוה"ח הק'] שהאדמה נשמעה לציווי ה' ביתר עוז וקיימה כל מה שנשמע מתוך ציווי ה'.
לבי במערב כתב:עכ"פ, ודאי שאין רש"י והאוה"ח מסכימים בזה, ולעיל דנו בשיטת רש"י.
אש משמים כתב:לבי במערב כתב:הקושיא היא לשי' רש"י ששינתה ממה שנצטוותה.
הקושיא היא על הפסוקים שבהם כתוב מפורש ששינתה, לא על רש"י.
עושה חדשות כתב:פרשת נח
רבה רעת האדם, רק רע כל היום, וינחם ה' כי עשה את האדם, אמחה את האדם אשר בראתי, קץ כל בשר בא לפני.
אם הקב"ה כביכול מתחרט על כל הבריאה, וכאילו מתברר שזה רק רע, אז מה פתאום צאצאי נח יהיו טובים יותר. אם נח מצא חן אפשר להשאיר אותו בחיים, אבל הרי העולם חוזר ונברא כעת שוב ע"י זרעו של נח המתרבה כעפרות תבל וצאצאיו כחול היום, ואיזה שינוי נעשה בבריאה ע"מ להבטיח שהפעם זה יצליח יותר מהפעם הקודמת? (לכאו' אפשר להשיב ע"ז בכמה כיוונים שונים). מה דעתכם?
עושה חדשות כתב:פרשת נח
רבה רעת האדם, רק רע כל היום, וינחם ה' כי עשה את האדם, אמחה את האדם אשר בראתי, קץ כל בשר בא לפני.
אם הקב"ה כביכול מתחרט על כל הבריאה, וכאילו מתברר שזה רק רע, אז מה פתאום צאצאי נח יהיו טובים יותר. אם נח מצא חן אפשר להשאיר אותו בחיים, אבל הרי העולם חוזר ונברא כעת שוב ע"י זרעו של נח המתרבה כעפרות תבל וצאצאיו כחול היום, ואיזה שינוי נעשה בבריאה ע"מ להבטיח שהפעם זה יצליח יותר מהפעם הקודמת? (לכאו' אפשר להשיב ע"ז בכמה כיוונים שונים). מה דעתכם?
עושה חדשות כתב:הרב סג"נ, אני מסכים להערתך, ובאמת צריך להגדיר לאן רוצים להגיע.
שאלו על הקשת,
התורה אומרת שהקשת מהווה סימן לכך שהיה אמור להיות מבול לפי מעשי האנושות, אלא שכבר נשבע הקב"ה וכו'.
לכאו' זה אומר שבכל פעם שיש קשת זהו המצב, רח"ל. וכבר היו צדיקים שלא היה קשת בימיהם כלל.
ושאלו
שלא ראינו שעושים מספיק 'עסק' כאשר נראתה קשת
ולמה בחורף יש יותר חטאים מאשר בקיץ
והאם קשת הנצפית רק בעיר אחת מהווה תזכורת גם לעיר אחרת
והאם זה סימן רק ליהודים או לכל בני נח
גם זו לטובה כתב:שאלו איך יתכן שכל הצומח לא נכחד במבול?
ויעו"ע באשכול 'קשת בלילה'.אש משמים כתב:זכור לי שיש מי שאומר שהכוונה רק לקשת שבאה בלי סיבה טבעית ולא הקשת המופיעה בחורף בגלל השמש.
לבי במערב כתב:ויעו"ע באשכול 'קשת בלילה'.אש משמים כתב:זכור לי שיש מי שאומר שהכוונה רק לקשת שבאה בלי סיבה טבעית ולא הקשת המופיעה בחורף בגלל השמש.
עושה חדשות כתב:פרשת נח
רבה רעת האדם, רק רע כל היום, וינחם ה' כי עשה את האדם, אמחה את האדם אשר בראתי, קץ כל בשר בא לפני.
אם הקב"ה כביכול מתחרט על כל הבריאה, וכאילו מתברר שזה רק רע, אז מה פתאום צאצאי נח יהיו טובים יותר. אם נח מצא חן אפשר להשאיר אותו בחיים, אבל הרי העולם חוזר ונברא כעת שוב ע"י זרעו של נח המתרבה כעפרות תבל וצאצאיו כחול היום, ואיזה שינוי נעשה בבריאה ע"מ להבטיח שהפעם זה יצליח יותר מהפעם הקודמת? (לכאו' אפשר להשיב ע"ז בכמה כיוונים שונים). מה דעתכם?
עושה חדשות כתב:הרב סג"נ, אני מסכים להערתך, ובאמת צריך להגדיר לאן רוצים להגיע.
שאלו על הקשת,
התורה אומרת שהקשת מהווה סימן לכך שהיה אמור להיות מבול לפי מעשי האנושות, אלא שכבר נשבע הקב"ה וכו'.
לכאו' זה אומר שבכל פעם שיש קשת זהו המצב, רח"ל. וכבר היו צדיקים שלא היה קשת בימיהם כלל.
ושאלו
שלא ראינו שעושים מספיק 'עסק' כאשר נראתה קשת
ולמה בחורף יש יותר חטאים מאשר בקיץ
והאם קשת הנצפית רק בעיר אחת מהווה תזכורת גם לעיר אחרת
והאם זה סימן רק ליהודים או לכל בני נח
נהר שלום כתב:עושה חדשות כתב:הרב סג"נ, אני מסכים להערתך, ובאמת צריך להגדיר לאן רוצים להגיע.
שאלו על הקשת,
התורה אומרת שהקשת מהווה סימן לכך שהיה אמור להיות מבול לפי מעשי האנושות, אלא שכבר נשבע הקב"ה וכו'.
לכאו' זה אומר שבכל פעם שיש קשת זהו המצב, רח"ל. וכבר היו צדיקים שלא היה קשת בימיהם כלל.
ושאלו
שלא ראינו שעושים מספיק 'עסק' כאשר נראתה קשת
ולמה בחורף יש יותר חטאים מאשר בקיץ
והאם קשת הנצפית רק בעיר אחת מהווה תזכורת גם לעיר אחרת
והאם זה סימן רק ליהודים או לכל בני נח
יש איזה שיטה יחידאה (אולי רבי יהונתן אייבשיץ) שהקשת של נח היא לא הקשת הנראת לנו כיום.
ראה באשכול שציינתי לעיל.נהר שלום כתב:יש איזה שיטה יחידאה (אולי רבי יהונתן אייבשיץ) שהקשת של נח היא לא הקשת הנראת לנו כיום.
ואנחנו על כרחנו נאמין לדברי היונים שמלהט השמש באויר הלח יהיה הקשת בתולדה כי בכלי מים לפני השמש יראה כמראה הקשת וכאשר נסתכל עוד בלשון הכתוב נבין כן כי אמר את קשתי "נתתי" בענן ולא אמר "אני נותן" בענן כאשר אמר זאת אות הברית אשר "אני נותן" ומלת קשתי מורה שהיתה לו הקשת תחלה ולכן נפרש הכתוב הקשת אשר נתתי בענן מיום הבריאה תהיה מן היום הזה והלאה לאות ברית ביני וביניכם שכל זמן שאראנה אזכיר כי ברית שלום ביני וביניכם ואם תבקש מה טעם בקשת להיות אות הנה הוא כטעם עד הגל הזה ועדה המצבה (להלן לא נב) וכן כי את שבע כבשות תקח מידי בעבור תהיה לי לעדה (להלן כא ל) כי כל הדבר הנראה שיושם לפני שנים להזכירם ענין נדור ביניהם יקרא אות
עושה חדשות כתב:על המבואר בדברי חז"ל לגבי ירידת המן, שצדיקים ירד על פתח בתיהם בינונים יצאו ולקטו רשעים שטו ולקטו, כיצד ידעו למי שייך המן אם לא ירד על פתח הבית?
כתיב "לֶ֖חֶם", וכתיב "עֻג֑וֹת", וכתיב "וְטָחֲנ֣וּ"; הא כיצד? צדיקים - "לֶ֖חֶם", בינונים - "עֻג֑וֹת", רשעים - "טָחֲנ֣וּ בָרֵחַ֗יִם".
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 122 אורחים