יאיר כתב:"ותאמר אלי תבוא"?!
יאיר כתב:הסבר דבריך.
יאיר כתב:א.עדיין לא מוכח מהתרגום שאין הכוונה לביאה. [דשמא תרגם פירוש המילולי ועוד שמא לא פירש כפשוטו ועוד יש להאריך ואכ"מ].
ב.ודאי שהפשט הוא ביאה.
ג.אני מתחיל להתייאש..מעולם לא הצלחתי להניח את דעתך וכנראה לעולם גם לא אצליח.
תולדות אדם כתב:ראה אוה"ח ויצא ל, טז עה"פ ותצא לאה, ותבין.
מעיין כתב:ל"זקן" ומשנהו "יאיר" גם יחד.
כנראה שאישתמט מאתכם שני דברים
א) בנוסח הכתובה, ואיעול לוותיכי כאורח כל ארעא, והוא לשון ביאה בלשון נקי'
ב) הגמ' נדרים כ' ע"ב ההיא דמרציא ארצויי.
ועיין עוד להשלמת הענין דברים נפלאים בספר צמח ד' לצבי פ' יתרו בד"ה לא תנאף.
זקן ששכח כתב:אכן אישתמיטתיה הימני. אולם ראיה ראשונה יש בה ממש, אבל השניה הבאת כמעשה לסתור, שכתב רש"י על אתר: "דמרציא ארצויי - שמפתה אותו בדברי רצוי ופיוס כלאה שלא אמרה ליעקב אלא לסור באהלה אבל לא שתהא תובעתו בפה", ולכאורה בכי האי גוונא למה יאמרו שזה חוץ לדרך המוסר?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 318 אורחים