ברזילי כתב:מ"מ כפי שכתבתי בתחילה, למיטב הבנתי אין שום בעיה עקרונית להתחיל תרבית מתא בודד (כל תינוק מבחנה הוא בעצם תרבית שהחלה מתא בודד).
השאלה היא אם אין בעיות טכניות. אולי רק אחוז קטן מהתאים מסוגל להתחלק וכדומה.
ברזילי כתב:מ"מ כפי שכתבתי בתחילה, למיטב הבנתי אין שום בעיה עקרונית להתחיל תרבית מתא בודד (כל תינוק מבחנה הוא בעצם תרבית שהחלה מתא בודד).
ברזילי כתב:דוגמא מנושא אחר (אף שיש לחלק כמובן) - החומר הפעיל בתרופות הוא בדרך כלל רק חלק מן הגלולות. נניח שהגלולה (אך לא החומר הפעיל) מכילה חומר אסור. נטילת התרופה היא לא כדרך אכילה, אבל מתעוררת שאלה מצד אחשביה. האם נאמר שהאחשביה מתיחס רק לחומר הפעיל (המותר) או שמכיוון שלעינינו הכל נראה כגוש אחיד א"א לחלק, והכל הוא תערובת אחת של איסור שהחשיבו?
דניאל כתב:דניאל כתב:מי שירד לו בשר מהשמים זה בשרי?
ושלחוני לדברי השל"ה דבהמה שנבראת מספר יצירה מותר לאכלה חיה וכן למה שדנו האחרונים בשמן זית שנעשה בנס, וצ"ע דבגמרא שירד בשר מן השמים אמרו אין דבר טמא יורד מן השמים ולא אמרו דאיך יהא טמא והרי לא בא מבהמה טמאה ובע"כ דאם הוא בשר טמא בחפצא הוא אסור וא"כ ה"ה כאן אם הוא בשר בחפצא הוא בשרי וכן אם הוא איסור בחפצא הרי הוא אסור ואין זה נפק"מ איך בא לכאן, וצ"ע. (אך לכאורה יש מקום להתיר אם נעשה מטריפה ולא מבהמה טמאה).
דניאל כתב:הרב רחמים דין דבר שאינו נראה לעין הוא בכל התורה כולה, למשל: בריבוע התפילין.
הסברא להתיר הייתה שנחשב כאילו הבשר נוצר מן האויר, מה אתה עונה לזה?
האם כווונתך למה שכתבתי בסוף הודעה זו?
דניאל כתב:האם מותר ללקק בלשונו את המקום שעליו מונח התא הנ"ל?
דניאל כתב:טענתי הייתה שהכל נחשב כחתיכה אחת ולכן דבריך אינם ברורים לי.ברזילי כתב:מ"מ כפי שכתבתי בתחילה, למיטב הבנתי אין שום בעיה עקרונית להתחיל תרבית מתא בודד (כל תינוק מבחנה הוא בעצם תרבית שהחלה מתא בודד).
השאלה היא אם אין בעיות טכניות. אולי רק אחוז קטן מהתאים מסוגל להתחלק וכדומה.
יש מי שכתב כן, אחרים כתבו שאחשביה הוא רק על החומר הפעיל ולסברה זו התיחסתי.רחמים כתב:ברזילי כתב:אחשביה שייך בדבר שאינו ראוי למאכל כאשר מחשיבו כאוכל ואוכלו לשם אוכל, אבל מי שאוכל לשם רפואה אין כאן אחשביה.
אם אוכלו שלא כדרך אכילה למשל כשהוא כרוך בסיב הרי גם אחשביה לא יעזור להפוך את זה לדרך אכילה, כי אחשביה רק 'מתקן' את הבעיה של פחיתותו של המאכל מצד שאינו ראוי לאכילה כגון שהוא סרוח ומעופש.
ברזילי כתב:אגב הדיון שלכם - אם נניח שחתיכות קטנות של איסור שאינן ניכרות לעין אינן אסורות יותר, מה הדין כאשר מקבצים את החתיכות ההלו לגוש ניכר?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 559 אורחים