עורך סופר כתב:ראוי לציין היכן ניתן להשיגו!
איש_ספר כתב:הדפסת כתבי ר"א אזכרי על הש"ס, היא בשורה חשובה מאד. שכן לע"ע זכינו רק לשיטתו על נדרים שנדפסה בספר זכרון שיצא לפני שלושים שנה ויותר, ואילו שאר החיבור טמון בכתב היד שבסמינר. ובכן יש"כ של העוסקים במלאכה.
אכן ראיתי בתוכן שהדפיסו גם מחידושי ר"א אזכרי על פרשת מטות, האם זה נשמט מספר זה? http://primo.nli.org.il/primo_library/l ... H002263212
מיללער כתב:איש_ספר כתב:הדפסת כתבי ר"א אזכרי על הש"ס, היא בשורה חשובה מאד. שכן לע"ע זכינו רק לשיטתו על נדרים שנדפסה בספר זכרון שיצא לפני שלושים שנה ויותר, ואילו שאר החיבור טמון בכתב היד שבסמינר. ובכן יש"כ של העוסקים במלאכה.
אכן ראיתי בתוכן שהדפיסו גם מחידושי ר"א אזכרי על פרשת מטות, האם זה נשמט מספר זה? http://primo.nli.org.il/primo_library/l ... H002263212
אזכרי או אזקרי?
איש_ספר כתב:נראה מרשים מאד.
לפי התוכן מופיע בספר פירושו של ר"א בן עזריאל בעל ערוה"ב על אהבה דרשב"ג הפותחת "שני פעמים מקוימים"
במה זה שונה ממה שנדפס בערוה"ב ראש ח"ב?
איש_ספר כתב:הדפסת כתבי ר"א אזכרי על הש"ס, היא בשורה חשובה מאד. שכן לע"ע זכינו רק לשיטתו על נדרים שנדפסה בספר זכרון שיצא לפני שלושים שנה ויותר, ואילו שאר החיבור טמון בכתב היד שבסמינר. ובכן יש"כ של העוסקים במלאכה.
אכן ראיתי בתוכן שהדפיסו גם מחידושי ר"א אזכרי על פרשת מטות, האם זה נשמט מספר זה? http://primo.nli.org.il/primo_library/l ... H002263212
אישצפת כתב:מיללער כתב:איש_ספר כתב:הדפסת כתבי ר"א אזכרי על הש"ס, היא בשורה חשובה מאד. שכן לע"ע זכינו רק לשיטתו על נדרים שנדפסה בספר זכרון שיצא לפני שלושים שנה ויותר, ואילו שאר החיבור טמון בכתב היד שבסמינר. ובכן יש"כ של העוסקים במלאכה.
אכן ראיתי בתוכן שהדפיסו גם מחידושי ר"א אזכרי על פרשת מטות, האם זה נשמט מספר זה? http://primo.nli.org.il/primo_library/l ... H002263212
אזכרי או אזקרי?
אם אינני טועה המחבר כותב בהקדמתו לספר חרדים 'אזקרי'.
פלגינן כתב:איש_ספר כתב:נראה מרשים מאד.
לפי התוכן מופיע בספר פירושו של ר"א בן עזריאל בעל ערוה"ב על אהבה דרשב"ג הפותחת "שני פעמים מקוימים"
במה זה שונה ממה שנדפס בערוה"ב ראש ח"ב?
כפי הנראה בתוכן, רק הביאור שעליו מחודש. לטענת המהדיר, הפירוש נדפס רק פעם אחת - "בצורה 'מדעית' קצת, ע"י מי שהי' רחוק מבית המדרש, מחברת 'מקיצי נרדמים', ומאז לא נדפס במהדורה נוספת (כי אם בהדפסה נוספת כתמונת ההדפסה הראשונה)". הקובץ מנסה להיראות ישיבתי ורחוק ממחקרים וזה מה שגרם לכזה דבר להיכנס, למרות שערוה"ב מראה נוכחות בכל אוצה"ס חשוב. מכל מקום, נדפס כאן הפיוט בשלמותו יחד עם ערוה"ב, כשעל שניהם הערות המהדיר.
עדיאל ברויאר כתב:אישצפת כתב:מיללער כתב:אזכרי או אזקרי?
אם אינני טועה המחבר כותב בהקדמתו לספר חרדים 'אזקרי'.
בישורון לה עמ' פא מוזכר מעתיק בשם שמואל בר משה אזכר/אזכרי. אולי אחיו של בעל ספר חרדים (אין לנו שום מידע אחר עליו).
כדאי לבדוק מה נכתב על שם המשפחה ע"י פרופ' מרדכי פכטר במבוא לספר: מילי דשמיא לר' אלעזר אזכרי, תל-אביב תשנ"א (אינו לפניי כרגע).
מיללער כתב:אזכרי או אזקרי?
הקטון זעירא דמן חבריא אלעזר אזיברי
עורך סופר כתב:דומני, שהתייחסות אישית לאיש מכובד ברמה שכזאת אינה עולה בקנה עם רוח הימים בהם אנו שורים.
פייביש אופטובסקי כתב:מה חידשו בענין קו התאריך - אשר עדיין לא נטחן עד דק?
השעיר החיי כתב:עורך סופר כתב:דומני, שהתייחסות אישית לאיש מכובד ברמה שכזאת אינה עולה בקנה עם רוח הימים בהם אנו שורים.
כמובן שהוא איש מכובד ובנוהג חלילה מלטעון עליו אישית. אבל מאחר וכל הטענה איננה רק על טעות או פיספוס, אלא הדרך המכוונת שהוא נוהג מנהג קלות ברבנים מובהקים, שם שבעים רבנים חשובים שחותמים למזרחי כתמימים השוגים ברואה, מחלק ר׳ בדרך ביזוי לרב רובינשטיין שעליו כתב הרח״ע ״הרב הגאון״, והכל תוך השמטת פרטים ושינוי עובדות וכו וכו אין דרך אחרת מלהביע את המחאה אלא במכבדי אכבד ובוזי יקלו.
פייביש אופטובסקי כתב:מה חידשו בענין קו התאריך - אשר עדיין לא נטחן עד דק?
קו ירוק כתב:פייביש אופטובסקי כתב:מה חידשו בענין קו התאריך - אשר עדיין לא נטחן עד דק?
דוקא מאמר זה שנכתב ע"י מי שהוא בר הכי, שווה אלף ניירות אחרים. ויש אכן מה ללמוד בו, לעיין ולבדוק - אף כי כמדומני כי עיקרו כבר התפרסם בין עוסקי הסוגיא הנ"ל.
אגב, על חלק מדבריו השיב רבי משה הסגל שליט"א מקרית ספר (שידיו רב לו), בקובץ המתפרסם אצל לומדי הסוגיא.
קו ירוק כתב:במאמר מאת הרב חיים איזירר בעמ' תתקנ"ט, מראה על בעיות בביאור רש"י ע"פ נוסחאות כתבי יד.
אלא שיש לציין את הידיעה היסודית שכת"י לייפציג לפנינו. וכל הבעיות נפתרות כשמביטים בכת"י זה.
ולדוגמא שמות כה כב, בטקסט רש"י כתוב ואת כל אשר אצווה אתך נוס"ף וא"ו. והסופר מצטט את הערת רבינו שמעיה בטופס פירש"י שלו שמחק את הדבר הזה.
אותה אבקש כתב:קו ירוק כתב:פייביש אופטובסקי כתב:מה חידשו בענין קו התאריך - אשר עדיין לא נטחן עד דק?
דוקא מאמר זה שנכתב ע"י מי שהוא בר הכי, שווה אלף ניירות אחרים. ויש אכן מה ללמוד בו, לעיין ולבדוק - אף כי כמדומני כי עיקרו כבר התפרסם בין עוסקי הסוגיא הנ"ל.
אגב, על חלק מדבריו השיב רבי משה הסגל שליט"א מקרית ספר (שידיו רב לו), בקובץ המתפרסם אצל לומדי הסוגיא.
האם אפשר להעלות את המאמר לתועלת הרבים?
קו ירוק כתב:הרב ר. הנ"ל (שפעל גדולות בחסד בווילנא בעוק העיתים) נחשב כמי שהתחצף והתנשא על רבינו הגרח"ע. והחפץ חיים והגרח"ס יצאו נגדו במכתבים בשצף קצף, והרב ר. הנ"ל התעלם כמובן אף מכבודם שלהם. וכך הוא נשאר צרוב בדברי גדולי הדור דאז, ובדברי ימי עמינו.
יאיר אתמר כתב:בבקשה,
מישהו יכול להעלות מאמרו של ר"א בוקוולד על קו התאריך?
תודה מראש!
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 204 אורחים