יגל כתב:בכמה וכמה הזדמנויות שמעתי ממו"ר הגרי"ש זילברמן זללה"ה כי בכתבי המקובלים האר"י הגר"א רמח"ל וכו' מבואר שאין כלל שער החמישים לטומאה אלא לקדושה בלבד, וכי המקורות היחידים לדעה שיש שער נ' הם האוה"ח הק' ובליקוטי מוהר"ן, ומהם בכמה מספרי החסידות, וכמה פעמים חזר על כך שאין מקור לנודע שאלמלא יצאו ממצרים היו שוקעים בשער הנ' וכו'.
והאריך בזה קצת הרב מיכאל אברהם בסגנונו שלו בא' מספריו (איני זוכר כרגע איזה, אבל שמא בתחילת אנוש כחציר, ולכשאפנה אבדוק בל"נ).
יגל כתב:בכמה וכמה הזדמנויות שמעתי ממו"ר הגרי"ש זילברמן זללה"ה כי בכתבי המקובלים האר"י הגר"א רמח"ל וכו' מבואר שאין כלל שער החמישים לטומאה אלא לקדושה בלבד, וכי המקורות היחידים לדעה שיש שער נ' הם האוה"ח הק' ובליקוטי מוהר"ן, ומהם בכמה מספרי החסידות, וכמה פעמים חזר על כך שאין מקור לנודע שאלמלא יצאו ממצרים היו שוקעים בשער הנ' וכו'.
והאריך בזה קצת הרב מיכאל אברהם בסגנונו שלו בא' מספריו (איני זוכר כרגע איזה, אבל שמא בתחילת אנוש כחציר, ולכשאפנה אבדוק בל"נ).
ודע שיש מסורת קבלה ביד רז"ל שישראל נתלכלכו כל כך בשיקוצי מצרים עד שבע"פ נכנסו בהיכל מ"ט שאם ח"ו היו מתעכבים יותר היו נכנסין בהיכל נ' ושוב לא היה להם תקנה עולמית וזהו סוד אלו לא הוציא הקב"ה את אבותינו משם עדיין אנו ובנינו ובני בנינו היינו משועבדים לפרע במצרים ולכן נכתב נ' פעמים יציאת מצרים בתורה, מספר כתיבת יד
יגל כתב:והאריך בזה קצת הרב מיכאל אברהם בסגנונו שלו בא' מספריו (איני זוכר כרגע איזה, אבל שמא בתחילת אנוש כחציר, ולכשאפנה אבדוק בל"נ).
ישראל הר כסף כתב:כולנו יודעים שהקב"ה הוציא את עם ישראל בחיפזון בכדי שלא יכנסו בשער הנ' שאז לא היו מתיחסים יותר אחרי אברהם אבינו ולא היה סיבה להוציאם.
.
יאיר כתב: אוה"ח כותב (בפרשת האזינו כמדומני) על שער ה-50 דטומאה וכותב שאם היו בנ"י נכנסים אליו במצרים לא היו יכולים לצאת אבל לעת"ל יכנסו (רח"ל) לשער ה-50 ויצאו ממנו והוא משום שבמצרים עדיין לא ניתנה התורה ובעקבתא דמשיחא יזכו לצאת ממנו בזכות התוה"ק
צh33 כתב:אני בזכרוני שראיתי מאמר מר' משה שפירא שביאר שבאמת אין לס"א שער החמישים אלא שזה גופא כוחה בסוף הגלות להראותכאילו יש לה שער החמישים.
יגל כתב:בכמה וכמה הזדמנויות שמעתי ממו"ר הגרי"ש זילברמן זללה"ה כי בכתבי המקובלים האר"י הגר"א רמח"ל וכו' מבואר שאין כלל שער החמישים לטומאה אלא לקדושה בלבד, וכי המקורות היחידים לדעה שיש שער נ' הם האוה"ח הק' ובליקוטי מוהר"ן, ומהם בכמה מספרי החסידות, וכמה פעמים חזר על כך שאין מקור לנודע שאלמלא יצאו ממצרים היו שוקעים בשער הנ' וכו'.
מתעמק כתב:ולגוף שער הנ', כבר הביא הר כסף לשונו של הלשם, שמצא הדבר כבר מפורש להרמ"ק, ולעומת לא מצא באריז"ל מפורש לשום צד.
איש טלז כתב:ע"ע מאמר הגר"מ שפירא זצ"ל בספר זכרון שירתא דפיסחא עמוד תעה'
ישראל הר כסף כתב:ועכשיו החידוש הגדול מכולם.
ובנתיים ללא מקור מוחלט ומושלם. כך אמר לי מישהו ששמע ממו"ר הגר"מ שפירא שליט"א.
זה שאין שער נ' לטומאה הוא גופא תוצאה של יציאת מצרים. דהיינו שמבריאת העולם היו זה כנגד זה שווים, וביציאת מצרים נחלש כח הטומאה ונמעט עד מ"ט שערים.
אם יש מישהו שיכול לעשות חיפוש בספר 'אפיקי מים' אם מביא כזה דבר- אשמח מאוד ואודה לו.
צh33 כתב:אני בזכרוני שראיתי מאמר מר' משה שפירא שביאר שבאמת אין לס"א שער החמישים אלא שזה גופא כוחה בסוף הגלות להראותכאילו יש לה שער החמישים. ולגבי הקדושה לכאורה טען שאין להשיג היום שער הנ' אלא רק לעתיד. וכמדומה שקישר את זה גם למושג של 'מעין עוה"ב' כשבת ודומיה וכו'.
כל השאר צריך לחפש בספרי זכרון.
וכמובן למותר להזהיר מלסבור בכזה בשכל אנושי. וד"ל.
ישראל הר כסף כתב:ועכשיו החידוש הגדול מכולם.
ובנתיים ללא מקור מוחלט ומושלם. כך אמר לי מישהו ששמע ממו"ר הגר"מ שפירא שליט"א.
זה שאין שער נ' לטומאה הוא גופא תוצאה של יציאת מצרים. דהיינו שמבריאת העולם היו זה כנגד זה שווים, וביציאת מצרים נחלש כח הטומאה ונמעט עד מ"ט שערים.
אם יש מישהו שיכול לעשות חיפוש בספר 'אפיקי מים' אם מביא כזה דבר- אשמח מאוד ואודה לו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 603 אורחים