חכם באשי כתב:יעויין במאמרו של י"י סטל, 'שלושת התקיעות שלאחרית הימים', סגולה, ספר ראשון (תשע"ב), אריכות גדולה בענין.
המהדיר כתב:חכם באשי כתב:יעויין במאמרו של י"י סטל, 'שלושת התקיעות שלאחרית הימים', סגולה, ספר ראשון (תשע"ב), אריכות גדולה בענין.
מה טיבו של כתב-עת (שנתון?) זה?
בגולה כתב:המהדיר כתב:חכם באשי כתב:יעויין במאמרו של י"י סטל, 'שלושת התקיעות שלאחרית הימים', סגולה, ספר ראשון (תשע"ב), אריכות גדולה בענין.
מה טיבו של כתב-עת (שנתון?) זה?
הוא לא כתב-עת ולא שנתון, אלא ספר חדש ובה עשרה מאמרים - מלאים זיו ומפיקים נוגה, מפרי עטו של המופלג ר' י"י סטל, העומד לצאת ממזבח הדפוס בשבוע זו, במהדורה מצומצמת.
חכם באשי כתב:יעויין במאמרו של י"י סטל, 'שלושת התקיעות שלאחרית הימים', סגולה, ספר ראשון (תשע"ב), אריכות גדולה בענין.
היא שיחתי כתב:אולי בקצרה כמראה מקום
ברשותו כמובן
היא שיחתי כתב:אולי תביא מח"ז עוד טעימות...
עשוי לנחת כתב:ח"ברנו יעלה טעימות לידידיו חברי הפורום, אה?
טפח כתב:שאלה בנוגע לשורה הראשונה של המאמר שהובא כאן: האם אין מחזור ויטרי קדום בזמן לחסידות אשכנז?
היא שיחתי כתב:לא עברתי בפרוטרוט
אך נראה שהמחבר מפרש שיהיו ג' תקיעות שונות
בעוד אני דנתי בפתיחת האשכול על תר"ת
ולכאו' חלק מהפיוטים שהביא המחבר אפשר לפרש כדבריי שג' קולות הינם תר"ת ולא כדמשתמע ממנו שג' תקיעות
ירושלמי כתב:<<שלא ממין גוף הענין, ומדין חכמה שלאחר מעשה:
לאחרונה ראו עיני כמה ספרים, שתכנם עשיר ומשובב, רק שמשום מה מחבריהם/מהדיריהם לא שתו לבם לפרט אחד קטן אולי, אך מהותי: צורת ואופן העימוד של הספר.
דורנו משופע ב"ה בכ"כ הרבה פונקציות עשירות ויפות, בפונטים משובבים ונעימים למראה, כך שמעמד טוב יכול לעשות לך חשק לעיין בספר, והדברים פשוטים לאוהבי ספר.
מה מביא איפוא מחברים לעמד את הספר בצורה כ"כ פשוטה, ישנה ולא מושכת? אדגיש, ישנה מגמה - מבורכת - לא 'להשתולל' בעימוד, ולהיצמד לקו הישן והמסורתי, אך כיום ישנם מספיק כלים 'לשבור את החבית ולשמור על יינה', היינו להשתמש בעימוד בקוים מינימליים ופשוטים, ועם זאת לעשותם משובבים ומושכים. וידועה צוואת רעק"א לבניו להדפיס את ספרו באופן המהודר ביותר, וסביר להניח שלא רק מדין כבוד התורה נגעו בה, אלא מהסיבה הפשוטה למשוך את לב הקורא.>>
לייטנר כתב:באותו הקשר, הערות קטנות כמו אלו שהעירו השניים מעלי, מורידה את המוטיבציה להוציא ספר, שלא לדבר על להעלות לכאן חלק מהספר.
לייטנר כתב:יהי רצון שימשיך רי"י סטל לחקור ולכתוב ולשתף אותנו בטובו
ירושלמי כתב:לייטנר כתב:באותו הקשר, הערות קטנות כמו אלו שהעירו השניים מעלי, מורידה את המוטיבציה להוציא ספר, שלא לדבר על להעלות לכאן חלק מהספר.
לטעמי, זה בדיוק ההבדל בין ביקורת לשם קנטור, לבין זו לשם שיפור.
ומ"מ לא היתה כונתי אלא לשיפור ולטובת הרב המחבר שליט"א, ופשיטא שאם הורדתי ולו פרומיל מהמוטיבציה להעלות ולשתף כאן - הריני נוטל דברי, וקורא בזאת להנהלה למחוק את ההודעות.
ואסיים בברכתו של לייטנרלייטנר כתב:יהי רצון שימשיך רי"י סטל לחקור ולכתוב ולשתף אותנו בטובו
לאורך ימים, ומתוך נחת והרחבה!
חכם באשי כתב:ציבור,
'עלית' על המאמר ה'פיקנטי' ביותר שב'סגולה'... אם כי, שהמאמר על התרנגול נכתב כהשערה זהירה (ועליו, בעיקר, נתכוונו דברי המחבר ב'פתח דבר' שהעלה לכאן, בטובו, רבינו הנוטר).
חכם באשי כתב:ציבור,
'עלית' על המאמר ה'פיקנטי' ביותר שב'סגולה'... אם כי, שהמאמר על התרנגול נכתב כהשערה זהירה (ועליו, בעיקר, נתכוונו דברי המחבר ב'פתח דבר' שהעלה לכאן, בטובו, רבינו הנוטר).
חכם באשי כתב:לא.
פורסם מאמר אחר מאותו מחבר, על דמות התרנגול ש'נהגו' באירופה הימי-בינימית להניח בראשי צריחים וכדומה.
זקן ששכח כתב:יישר כוחו של הרב סטל על אותה סגולת מלכים נפלאה אשר העניק אף לאוצרינו הדל. דברים עמוקים לצד דברים פיקנטיים, פשט לצד דרוש ועוד כהנה שילובים נפלאים ועלומים. יהי ה' עמך ותעל מעלה מעלה.
נטורי קרתא כתב:מה הבהלה בענין אוצרנו הדל?
את הקשקשת הפסק וחדל!
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 658 אורחים