בן צוער1 כתב:בשו"ת הרא"ש כלל ח סימן יג מופי הביטוי הבא: אל גבור אבי עד שר שלום, למלך שלמה שהשלום שלו, ובחסדו עלינו נטעו ושתלו בעולמו, ומימי קדם בין שתי שמותיו שמו, ובינות ההויות בשתי החכמות חתמו. מישהו יודע לבאר מה הכוונה?
נוריאל עזרא כתב:בן צוער1 כתב:בשו"ת הרא"ש כלל ח סימן יג מופי הביטוי הבא: אל גבור אבי עד שר שלום, למלך שלמה שהשלום שלו, ובחסדו עלינו נטעו ושתלו בעולמו, ומימי קדם בין שתי שמותיו שמו, ובינות ההויות בשתי החכמות חתמו. מישהו יודע לבאר מה הכוונה?
ראה מנחת העומר(אביטבול):
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... 7%99%D7%95
https://tablet.otzar.org/book/book.php? ... agenum=358
הפניתי גם לה"ב כי באוצר זה מעבר לעמוד 150.
ספרים וועלט כתב:נוריאל עזרא כתב:בן צוער1 כתב:בשו"ת הרא"ש כלל ח סימן יג מופי הביטוי הבא: אל גבור אבי עד שר שלום, למלך שלמה שהשלום שלו, ובחסדו עלינו נטעו ושתלו בעולמו, ומימי קדם בין שתי שמותיו שמו, ובינות ההויות בשתי החכמות חתמו. מישהו יודע לבאר מה הכוונה?
ראה מנחת העומר(אביטבול):
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... 7%99%D7%95
https://tablet.otzar.org/book/book.php? ... agenum=358
הפניתי גם לה"ב כי באוצר זה מעבר לעמוד 150.
ברור שזו כוונה הנכונה; השם של הרא"ש "אשר" נמצא בין שני שמות "אקיק אשר אקיק".
"שתי חכמות" לכאורה ר"ל חכמת התורה וחכמת החקירה/הפילוסופיה.
נוריאל עזרא כתב:בן צוער1 כתב:בשו"ת הרא"ש כלל ח סימן יג מופי הביטוי הבא: אל גבור אבי עד שר שלום, למלך שלמה שהשלום שלו, ובחסדו עלינו נטעו ושתלו בעולמו, ומימי קדם בין שתי שמותיו שמו, ובינות ההויות בשתי החכמות חתמו. מישהו יודע לבאר מה הכוונה?
ראה מנחת העומר(אביטבול):
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... 7%99%D7%95
https://tablet.otzar.org/book/book.php? ... agenum=358
הפניתי גם לה"ב כי באוצר זה מעבר לעמוד 150.
יבנה כתב:ספרים וועלט כתב:נוריאל עזרא כתב:בן צוער1 כתב:בשו"ת הרא"ש כלל ח סימן יג מופי הביטוי הבא: אל גבור אבי עד שר שלום, למלך שלמה שהשלום שלו, ובחסדו עלינו נטעו ושתלו בעולמו, ומימי קדם בין שתי שמותיו שמו, ובינות ההויות בשתי החכמות חתמו. מישהו יודע לבאר מה הכוונה?
ראה מנחת העומר(אביטבול):
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... 7%99%D7%95
https://tablet.otzar.org/book/book.php? ... agenum=358
הפניתי גם לה"ב כי באוצר זה מעבר לעמוד 150.
ברור שזו כוונה הנכונה; השם של הרא"ש "אשר" נמצא בין שני שמות "אקיק אשר אקיק".
"שתי חכמות" לכאורה ר"ל חכמת התורה וחכמת החקירה/הפילוסופיה.
הרא"ש לא התעסק עם פילוסופיה. שם פירש שבקי בתורה שבכתב ותורה שבע"פ.
ספרים וועלט כתב:יבנה כתב:ספרים וועלט כתב:נוריאל עזרא כתב:בן צוער1 כתב:בשו"ת הרא"ש כלל ח סימן יג מופי הביטוי הבא: אל גבור אבי עד שר שלום, למלך שלמה שהשלום שלו, ובחסדו עלינו נטעו ושתלו בעולמו, ומימי קדם בין שתי שמותיו שמו, ובינות ההויות בשתי החכמות חתמו. מישהו יודע לבאר מה הכוונה?
ראה מנחת העומר(אביטבול):
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... 7%99%D7%95
https://tablet.otzar.org/book/book.php? ... agenum=358
הפניתי גם לה"ב כי באוצר זה מעבר לעמוד 150.
ברור שזו כוונה הנכונה; השם של הרא"ש "אשר" נמצא בין שני שמות "אקיק אשר אקיק".
"שתי חכמות" לכאורה ר"ל חכמת התורה וחכמת החקירה/הפילוסופיה.
הרא"ש לא התעסק עם פילוסופיה. שם פירש שבקי בתורה שבכתב ותורה שבע"פ.
לאו דווקא פילוסופיה, יש מה שקראו לימודים אלוקיים או משהו כזה. מלבד מה שפשוט שהתוארים לא חייבים לתאר בדיוק את המתואר, זה היה ביטוי של חשיבות בעיני השואל וכה הוא כתב. כשם שאם אני אכתוב מכתב לרב אחד ואפליג בתוארים ואכתוב "בקי בכל מכמני התורה", למרות שהנמען אולי בקי רק בחלקים מסוימים וכדומה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 305 אורחים