על כן כפל יעקב תנאו ואמר, "אעבדך שבע שנים ברחל בתך הקטנה". כמו שפרש רש"י שם שדקדק עמו כל כך כדי שלא יחליף לו לאה ברחל. וכל זה חשש יעקב מחמת שידע שעדין לא נתתקן חטא אדם הראשון שמשם אחיזת היכלי התמורות, שזה גורם שנשמת האבות והאמהות יהיו מערבין בין רשעים כאלה שהם לבן וכו' וכנ"ל. וידע שלבן הוא רמאי ביותר ונאחז ביותר בבחינת היכלי התמורות הנ"ל, על כן הוא חשוד ביותר על החלוף, על כן כפל תנאו עמו ביותר ואמר, "אעבדך וכו' ברחל בתך הקטנה". כמו שפרש רש"י שם, ואף על פי כן לבסוף לא הועיל שהרי רימהו, כי כל כך התגבר הרמאות של לבן, שהוא בחינת היכלי התמורות עד שרימה את יעקב והחליף לו לאה ברחל, שחילוף זה גרם המחלוקת שבין השבטים וחלוקת מלכות בית דוד ומכירת יוסף, כי אם היה נושא את רחל תחילה היה יוסף יוצא תחילה והיה בכור ממש, לא היו מקנאין בו אחיו כל כך, כי היו הכל רואין גדולתו ואמיתתו, רק מחמת החילוף הנ"ל טעו בו אחיו וסברו שאינו איש אמת ונתקנאו בו על שאביו מחבבו ומקרבו ביותר וגרם המחלוקת כל כך עד שמכרוהו לעבד, שעל ידי זה נתגלגל הדבר וירדו אבותינו למצרים וכו', ומזה נשתלשל אחר כך חלוקת מלכות בית דוד כידוע, שעל ידי זה נחרב הבית המקדש וגלינו מארצנו וכו' וכמובא בספרים מה שגרם לבן הארמי על ידי החילוף הנ"ל.
וחשוב לי לדעת היכן מובא בספרים הקדושים כל ענין זה שע"י החילוף של לבן הארמי נגרם כל הצרות וכו' כדלעיל?