ותיק כתב:שפת אמת מהדורת ניר עציון,
מן הראוי שמהדירים ספר קודש זה, להזהר ביותר.
ותיק כתב:בעת עיוני היום בשפת אמת מהדורת ניר עציון, צדה עיני במילים שלא נראו שנכתבו ע"י השפת אמת:.
נוטר הכרמים כתב:מענין פירושים על השפ"א.
היה לי קרוב משפחה נכבד, כמדומני, בשם ר' שמחה גרוסברד, שלפני כעשרים שנה הוציא ספר שסובב הולך על דברי השפ"א. הספר זכה להסכמת אדמו"ר בעל פני מנחם זי"ע שכיהן באותה העת כראש ישיבת שפ"א, בה היתה התייחסות לנושא זה.
היוכל מי לפתוח השער?
נוטר הכרמים כתב:נוטר הכרמים כתב:מענין פירושים על השפ"א.
נזכרתי, שם הספר היה כשלג ילבינו, מישהו מוכן לצטט מהסכמת הפני מנחם שם? (אינו מצוי באוצר).
שיבר כתב: למרות זאת, על פי השמועה האדמו"ר משתמש במהדורתם המשובחת
הנאמן בפקדונו כתב:שיבר כתב: למרות זאת, על פי השמועה האדמו"ר משתמש במהדורתם המשובחת
שקר וכזב!!!!!!
גוראריה כתב:אור עציון לא נתנו פרשנויות וקבלו אישור.
מכון מעשה רוקח שכונה לצורך הענין בני בינה[?] לא קיבל רשות, נהג בשדות אחרים כבתוך שלו, ואף בדה דברים מלבו על אופן כתיבת השפ"א זי"ע את ספרו.
נס שלא שינו את שם עיר מגוריו של השפ"א. אולי במהדורה הבאה...
טפח כתב:גוראריה כתב:אור עציון לא נתנו פרשנויות וקבלו אישור.
מכון מעשה רוקח שכונה לצורך הענין בני בינה[?] לא קיבל רשות, נהג בשדות אחרים כבתוך שלו, ואף בדה דברים מלבו על אופן כתיבת השפ"א זי"ע את ספרו.
נס שלא שינו את שם עיר מגוריו של השפ"א. אולי במהדורה הבאה...
יש אלפי נכדים, והזכויות כבר פקעו. אצל מי צריך לבקש רשות?
חיים כתב:הנאמן בפקדונו כתב:שיבר כתב: למרות זאת, על פי השמועה האדמו"ר משתמש במהדורתם המשובחת
שקר וכזב!!!!!!
הנך מתכוון שהדבר לא יתכן,
או שמבחינה טכנית ועובדתית הוא משתמש עם הסט הישן?
ציבור כתב:שוו בנפשכם:
בבעלזא מצויה קפידא ולפיה אין להדפיס את ספרי חוגם כי אם בסטנסיל.
והנה יקום מאן דהוא, ויחליט שזכויות המחברים כבר פקעו מריבוי השנים, ויוציא על דעת עצמו בהדפסה רגילה.
הרי 'קדוש' ייאמר לו.
לעומת זאת, כשהם באים ומוציאים לגור את הספרים כאוות נפשם, אין הם רואים בזה כל חסרון...
הנאמן בפקדונו כתב:א. כל אחד מבין כי אין הכוונה דווקא "רשות" מבחינה ירושה חוקית [ואף הלכתית], אלא ככל דבר השייך לחוג מסוים, כך הספר הזה שייך לגור, וכל בר דעת מבין כי כל שינוי הרוצים לעשות בו אמורים לבקש רשות מהעומד בראש החוג ההוא.
הנאמן בפקדונו כתב:ב. מה הקשר בין כמות הנכדים לפקיעת הזכויות, האם אתה מתכוין כי ריבוי ילודה מהוה עילה להפקעת רכוש, א"כ מה עם הירושה של ר' מנדיל בריכטא ור' וועלוועל אייזנבך ז"ל?
טפח כתב:האם למשל אסור להדפיס את ספריו של הגר"א בלי רשות מר' אליהו זילברמן? או את ספריו של החתם סופר בלי אישור של גאב"ד ערלוי? וכי ספריו של הרה"ק ר' מאיר'ל מפרימשלאן צריכים אישור של האדמור מפרימשלאן
טפח כתב: גם אם צריך אישור, קיימים עוד אלפי נכדים.
טפח כתב:אם לא מבחינה חוקית או הלכתית, מאיזו בחינה "שייך הספר לגור"?
גוראריה כתב:בכלל, אני לא רואה את הביקוש הגדול לשפת אמת אצל חסידי בלז
מציאות כתב:ר' גור,
תגובתך השקולה מעוררת סימפטיה, ומכלל לאו אתה שומע הן.
מציאות כתב:א. המכלל וכו' לא כוון אליך אלא לתגובות אחרות המשקפות מבט צר של דו שיח פנימי ולא פתוח לדעות אחרות.
ב. הכל תלוי בצורת ההגשה, ואמת שמגישים בצורה ראויה לא מעוררת פולמוסים קטנוניים.
גוראריה כתב:מציאות כתב:א. המכלל וכו' לא כוון אליך אלא לתגובות אחרות המשקפות מבט צר של דו שיח פנימי ולא פתוח לדעות אחרות.
ב. הכל תלוי בצורת ההגשה, ואמת שמגישים בצורה ראויה לא מעוררת פולמוסים קטנוניים.
הבנתי היטב שאין כוונתך אלי, ועכ"ז.
אין כאן עניין של דו שיח פנימי ומבט צר. אדרבה, יש כאן חדירה לשדות אחרים. הצורה, הגישה והמניעים, פסולים גם בלי נימוקים הלכתיים רשמיים.
תאר לך שמישהו נכנס אליך הביתה , אפילו עם פסק ב"ד, ורק מנסה לשנות את הסדר בארון המטבח...
איסתרא בלגינא כתב:גוראריה כתב:מציאות כתב:א. המכלל וכו' לא כוון אליך אלא לתגובות אחרות המשקפות מבט צר של דו שיח פנימי ולא פתוח לדעות אחרות.
ב. הכל תלוי בצורת ההגשה, ואמת שמגישים בצורה ראויה לא מעוררת פולמוסים קטנוניים.
הבנתי היטב שאין כוונתך אלי, ועכ"ז.
אין כאן עניין של דו שיח פנימי ומבט צר. אדרבה, יש כאן חדירה לשדות אחרים. הצורה, הגישה והמניעים, פסולים גם בלי נימוקים הלכתיים רשמיים.
תאר לך שמישהו נכנס אליך הביתה , אפילו עם פסק ב"ד, ורק מנסה לשנות את הסדר בארון המטבח...
תאר לך שמישהו נכנס אליך הביתה, וכועס על כך ששינית את הסדר של הארונות במטבחך, מתוך טענה שהסבא שלהסבא שלו המציא את הסוג הזה של הארונות, ואין לשנות את הסדר ללא אישורו...
מרגע שאין זכויות יוצרים, אין לאף אחד בעלבתיות, הלכתית או מוסרית, על הספר. מי שלא מוצא חן בעיניו - שלא יקנה.
ציבור כתב:כדי להרחיב את הדיון אעיר:
א - מה קורה בבית בריסק. האם יכול אני להוציא את חידושי הגר"ח על הרמב"ם בתוספת פרשנויות שלי?
ציבור כתב:ב - מה קורה בחב"ד - אני יכול להוציא את ספר התניא שלא בצורת הדף מימים ימימה?
ציבור כתב:ד - ואת זה כבר שאלתי: מה היה קורה בחוג מו"ל בני בינה אם היו מוציאים את ספריהם שלא לפי מסורתם?
ציבור כתב:הערה נוספת: כל מושג הזכויות על הספר הוא בעייתי. גם אם לא עבר אלא שנתיים. אך כידוע, גדולי ישראל היו קובעים על הספרים כמה שנים אין להדפיסם. והנה כאן קבע בנו הא"א שאין להדפיס את הספר בצורה כזאת, כשיש להניח שהוא ידע היטב את רצון המחבר, ומי יש בכוחו להמרות את דבריו.
טפח כתב:ציבור כתב:כדי להרחיב את הדיון אעיר:
א - מה קורה בבית בריסק. האם יכול אני להוציא את חידושי הגר"ח על הרמב"ם בתוספת פרשנויות שלי?
מישור הדפיסו את חידושי בית בריסק בשינוים רבים.ציבור כתב:ב - מה קורה בחב"ד - אני יכול להוציא את ספר התניא שלא בצורת הדף מימים ימימה?
עוז והדר הדפיסו את שו"ע הרב בהוצאה חדשה, למורת רוח חב"ד.ציבור כתב:ד - ואת זה כבר שאלתי: מה היה קורה בחוג מו"ל בני בינה אם היו מוציאים את ספריהם שלא לפי מסורתם?
ואם הם אלימים, זה מצדיק משהו?ציבור כתב:הערה נוספת: כל מושג הזכויות על הספר הוא בעייתי. גם אם לא עבר אלא שנתיים. אך כידוע, גדולי ישראל היו קובעים על הספרים כמה שנים אין להדפיסם. והנה כאן קבע בנו הא"א שאין להדפיס את הספר בצורה כזאת, כשיש להניח שהוא ידע היטב את רצון המחבר, ומי יש בכוחו להמרות את דבריו.
גדולי ישראל שקבעו את מספר שנות הזכויות, לא קבעו זאת על פי רוח הקודש, אלא על פי תקנות הקהילות ועל פי פרמטרים מסוימים. זכויות יוצרים בטלות לאחר זמן, ונגד זה אין עצה ואין תבונה. גם המחבר עצמו אינו יכול לקבוע לעצמו כללים משלו.
קלונימוס הזקן כתב:אגב, כמדומה שגם ב'חוג בני בינה' הנז' יש מתחרים על כתר שם טוב שלהם שמוציאים סטענסלי'ך של רבותיהם (שאגב גם בהם כרוך מישור, שוב כמדומני) ולא שמענו על אלימות או אלימות דברים בנדון. הגם שלא שמענו אינו ראיה
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 160 אורחים