אפרקסתא דעניא כתב:ראה האשכול כאן, ותבין שאין ספק שהאב"ע כתב מין גם על יהודי. אגב, ברכת המינים נתקנה על יהודים...
viewtopic.php?f=7&t=2765&p=20069
אפרקסתא דעניא כתב:ראה האשכול כאן, ותבין שאין ספק שהאב"ע כתב מין גם על יהודי. אגב, ברכת המינים נתקנה על יהודים...
viewtopic.php?f=7&t=2765&p=20069
הוגה ומעיין כתב:הן לפי החרוז והן לפי הענין צ"ל מין. מין הוא המאמין במציאות ה' וכופר בדברי חז"ל, אפיקורס הוא הכופר במציאות ה' (ולאחרונה חזר והתפרסם פירושו של אבי השל"ה למאמר חז"ל ודע מה שתשיב לאפיקורס שלא אמרו דע מה שתשיב למין), וכאן לפי הענין אין שום שייכות לאפיקורסות אלא למינות.
מציאות כתב:רגע רגע, לפני שמתחילים לחבוט בעוז והדר כדאי לדפדף קצת באוצר החכמה. ובכן, במק"ג ורשא תר"כ גם כתוב 'אפיקורס'. מלבד זאת ההערה הזו נדפסה כבר בקובץ אפיריון תרפ"ד עוד לפני שאבא של עוז והדר נולד:
הוגה ומעיין כתב:הן לפי החרוז והן לפי הענין צ"ל מין. מין הוא המאמין במציאות ה' וכופר בדברי חז"ל, אפיקורס הוא הכופר במציאות ה' (ולאחרונה חזר והתפרסם פירושו של אבי השל"ה למאמר חז"ל ודע מה שתשיב לאפיקורס שלא אמרו דע מה שתשיב למין), וכאן לפי הענין אין שום שייכות לאפיקורסות אלא למינות.
ומינים אצל חכמים הם הכופרים מישראל, אבל אמות העולם הרי קוראים לכופריהם בסימן היחס ואומרים מיני גוים. והם בני אדם אשר טמטמה הסכלות את שכלם והחשיכו התאוות את נפשם ופקפקו בתורה ובנביאים עליהם השלום מתוך סכלותם, ומכחישים את הנביאים במה שאין להם בו ידיעה, ועוזבים את המצות מתוך זלזול, והכת הזו 1היא כת של ישוע הנצרי ודואג ואחיתופל וגחזי ואלישע אחר וכל ההולך בשטתם שם רשעים ירקב.
איש_ספר כתב:אפרקסתא דעניא כתב:ראה האשכול כאן, ותבין שאין ספק שהאב"ע כתב מין גם על יהודי. אגב, ברכת המינים נתקנה על יהודים...
viewtopic.php?f=7&t=2765&p=20069
ישנם דעות שברכת המינים נתקנה על הנוצרים הקדמונים, אמנם יהודים אבל 'מתלמידי ישו הנוצרי" (ואעפ"כ כמובן שהנוטריקון מי"ן הוא דרוש בעלמא).
ברכת המינים היתה כמה פעמים במוקד ויכוח נוצרי יהודי, בגלל זה. בספר צדה לדרך מאריך לסתור את הקביעה שברכת המינים מכוונת לנוצרים אבל כמובן אין לדעת עם הוא מתכון ברצינות או 'לתשובת המינים'...
מעיין כתב:לאחרונה ראיתי מאמר מאלף בענין הצענזורא
והיא בכתב עת 'מעלות' היוצא בעיר מאנסי בשפת אידיש ורוב הכתב עת מיועד בעיקר לנשים ונכתבו על ידי נשים
אבל יש בו בכל חודש מאמרים מאלפים מאוד הנכתב ע"י תלמידי חכמים גדולים בענינים שונים שוים קריאה מאוד
ובתוך הדברים האיר על שיבוש צענזור שנפל בדברי אבן עזרא [ולא תוקן עד ימינו בין בהמאור ובין בעוז והדר]
והיא בדברים ז ה
(ה) כי אם - רק כה עשו להם כטעם כי עם קדוש אתה ולא תתגאל בדברי הכותיות המצויירות במצבות ואשרים
שהי' כתוב גויות מלשון גוף וגויה והצענזור העם הארץ סבר לקרוא גויות מלשון גוי והחליפו בעכו"ם בקצת דפוסים או בכותיות בקצתם
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 173 אורחים